Dravel och allt möjligt

Visar 25 inlägg - 126 till 150 (av 812 totalt)
  • Författare
    bajen-loveU4ever
    • 156

Spelade en Harry i onsdags, V86 för 80 kr.

När jag loggade in på ATG idag satt det 22984 kr där.

Det var 8 rätt… Plötsligt händer det! Vilken härlig chock…

Nästa gång hoppas jag på lite mer nollor på slutet…

0
    Bäs
    • 1029

Tuffa tider för Redén och hans stall Zet. Tråkig historia är det ju hur som helst ändå var det rätt väntat och i mitt tycke rätt beslut, men det är trist för de drabbade, såväl 2:orna som tränare. Har man en skyldighet att kolla så måste man ju kolla. Om andra kan hitta felet så kanske en köpare skulle kunna det också, men det kanske inte är så enkelt ändå.

0
    Bäs
    • 1029

Fotoshoppade bilder har man ju hört talas om, men de brukar ju vara lite mer sofistikerat gjorda än den här.

Bild

+1
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 754

God kväll GU!

Farbror har för första gången satt två V 75:or på raken…vad han vet!
    ..inte särskilt svåra rader, men ändå! 🙂 🙂
    Den igår var ”löjligt enkel”…idag var det lite svårare, men ändå fint för självförtroendet!

Igår spikades de ”två givna” i femte och sjätte, samt ett tvåhästarlås i tredje!
    … varför ändra på ett vinnande koncept, så körde jag vidare på samma upplägg idag!

Spik i andra och sista, samt låset i första! 🙂

0
    bajen-loveU4ever
    • 156

Vacker bild på en fantastisk häst..

Vila i frid, Järvsöfaks.

Ärad över att jag fått träffa dig.

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 754

God kväll GU!

…så gick det snabbare än planerat!

Vila i frid Järvsöfaks!Idag gratulerar vi Järvsöfaks på sin 24... - Stall Jan-Olov Persson |  Facebook

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 754

God middag GU!

Tyvärr kommer inte detta som någon överraskning, då han kämpat med krämpor i många år…

Trodde efter jag varit och hälsat på att det inte var många år kvar, men det var väl tio år sedan!

En fantastisk travhäst, en ikon och kanske den mest överlägsna travare under sin karriär och jag tror inte vi får så en sådan häst igen!

Vila i frid..när det är dags!

0
    Bäs
    • 1029

Från flera hästkrafter till en superhästkraft.
    Det finns ett slut på allt

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 754

God middag GU!

En ”flång” ny bil inhandlad..
    New 2020 Hyundai Kona Prices - NADAguides-

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 754

God middag GU!

Stort tack till Pålle för välsmakande gulasch, som vanligt!
    Den något åldrande och grånande skaran fina människor bjuder också som vanligt på trevligt sällskap! 🙂
    …mitt besök vart aningen kort, men när det krockar med bandy, så får man dela på sig så gott det går!! 😉

0
    Bäs
    • 1029

Aj då, viktigt att vara 2 dagar frisk innan man går tillbaka i det läge som är, men det vet du säkert.
    Trist att inte ses, men det kommer framöver.
    Krya på dig

0
    bajen-loveU4ever
    • 156

Skön låt!

Jag är sjuk och allmänt risig så det blir ingen bandy och GUlasch idag för mig , tyvärr.

Blir till att kurera sig för en ny kommande arbetsvecka..

Ha en fin dag, Gubbs!

0
    Bäs
    • 1029

Blev lite dubbelt nu, men som du säger… bra skit

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 754

…och den här grymt bra låten!

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 754

…men skam den som ger sig!

…ett fullständigt briljant band har givit ut nytt!

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 754

…nu hamnade mina länktips för godkännande av admin! 😉

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 754

God kväll GU!

…vissa undrar varför jag fullständigt avgudar detta briljanta band!

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 754

God kväll GU!

Min favoritskiva är Van Halen’s första och låten Icecream man…

R I P Eddie…

0
    Bäs
    • 1029

Då har det hänt igen…
    Håll guran högt Eddie! Det finns en del andra gossar som kan sin sak där uppe. Här är väl hans kanske kändaste solo… Eruption. Själv var jag fast vid Runnin’ with the devil… de satte en milstolpe i hårdrocken.

https://www.youtube.com/watch?v=L9r-NxuYszg&list=RDL9r-NxuYszg&start_radio=1&t=0

0
    Bäs
    • 1029
    Bäs
    • 1029

Dag 3 av:

Adam Carlquist @Repslagargatan
    Det här var ett kapitel i difs smutsiga historia. Berättelsen om när dif bytte ut hjärtat mot plånboken.
    Dif gick emot allt vad sporten hittills hade stått för. De kastades ut ur Stockholmsalliansen. De fick inte vara med i varken Nackas Minne eller Pelle Lindberhgs Minne. Tidningarna skrev upprört under flera år. Förbund och kommun var föragade.

Bild

Det dif gjorde mot Hammarby under 80-talet gjorde hatet på riktigt. Det var krig. Än idag, varje gång jag träffar en djurgårdare blossar känslorna upp i mig. Jag har svårt att lita på en snubbe som säger sig hålla på diffen.

Bild

Bild

Ni får ha överseende, det kan vara lite oordining i detaljerna. Jag har dubbelkollat allt. Den som kan hitta sakfel är välkommen att höra av sig. Jag är rätt säker på att jag har bättre koll på detta än vad de flesta på som sitter på diffens läktare idag.
    Är man en äkta supporter ska man kunna sin klubbs historia, inte förneka den. Att som vi bråka om 1889 och 1897 är sundhetstecken, inte en svaghet. Det är när man brottas med sitt suporterskap som man utvecklas, inte när man claimar tv-serier.
    Jag hoppas att Hammarby fotboll ger våra spelare en lektion i Hammarbys historia och kultur. Idag hoppas jag också att

förmedlar vad som står på spel i ett derby. Det dif gjorde mot Hammarby dessa år är oförlåtligt. Vinn!!!

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 754

God middag GU!

Det finns dagar som man borde stanna i säng…idag är en sån dag!

Hade ”planerat” ett rejält ryck med mitt grävredskap som gått sönder, då det inte blev av igår….
    Mitt under ett hyfsat flyt med kapningen, så behövde jag vända lite på redskapet för att komma åt bättre…
    Vilket gör att jag kommer åt kabeln in till ”kabelvindan” på väggen som givetvis automatiskt rullar in sig och drar ner min fina och dyra Makita vinkelslip från bänken och rakt ner i golvet, så det blir bara ”skit” av handtaget!
    Så nu är det färdigkapat för idag …kan man säga!

Som en logisk följd av detta ”dammade” jag igen dörren till garaget och gick in, så ingen mer ”olycka” sker! 😉

Min förhoppning är att det finns ett nytt ”handtag” som reservdel…har skickat en förfrågan redan!

0
    Bäs
    • 1029
    Dag 2
    Varför finns dif?

Vad gjorde dif för att klara sig från konkurs? Med hjälp av ackordcentralen skrev de ner sina skulder med 75%. Med största säkerhet blev difs skulder till Hammarby avskrivna. Dif hade alltså snott mer än ett halvt hockeylag av Hammarby och sen skitit i att betala.

Bild

Efter att ha smitit från sina skulder startade dif ett aktiebolag och sålde ut delar av sin klubb. En helt galen detalj är att de lade rättigheten till klubbmärket i aktiebolaget! I DN refererades difs hockeylag som AB Djurgården.

Bild

Bild

Bild

Jag vet inte hur difs AB ser ut idag, men de var verksamma i en omstöpt tappning inom fotbollen så sent som år 2002. Då gick de in tungt och värvade Källström och Isaksson. Detta är alltså efter att AEG kommit till Sverige.
    Under 80- och 90-talet gick finansmännen Johan Björkman, Claes Dahlbäck och Gustaf Douglas in med stora summor. Björkman själv pumpade in tiotals miljoner. Utan dem hade dif förmodligen inte funnits idag. Ekonomisk dopning ”Östermalm style”.

Bild

Difs fotbollstränare 1987 var Tommy Söderberg. Ja, den Tommy Söderberg. Söderberg var lyrisk inför kommersialiseringen och sa att han skulle köpa aktier i DIF AB. Lite förvånande, jag trodde han var aikare. Eller, är det samma sak?

Bild

Bild

Samma år, 1987, bet Bajen tillbaka och försökte värva Stefan Rehn. Men då kom den andra klubben som var med och införde ”den moderna fotbollen” i Sverige – IFK Göteborg. Blåvitt hade pengar och damsög Svensk fotboll på talanger.
    De här åren var det otroligt hett mellan dif och Hammarby. 1987 var DNs första aprilskämt var att Benke Bräda skulle ta över Hammarby Hockey. Vissa saker skämtar man inte om! DN fick gå ut med en dementi efter att upprörda Hammarbyare hört av sig.

Bild

3:e delen i morgon.
    Ja, då blir det en fortsättning här också…
    0
    Bäs
    • 1029

Så lite roligt historieberättande av Adam Carlquist, han kan sitt 80-90-tal

Benke Bräda var pamp i dif. Han chefade både för diffens hockey och fotboll under mitten på 80-talet. Han var en halvtaskig affärsman, obildad, vulgär, fräck och dumdryg. Urtypen för en djurgårdare helt enkelt. Bara så ni lär känna typen.
    Benke Bräda och hans styrelse var de ansvariga i diffen som tog hit en hejaklacksledare från NHL, en så kallad Super-Fan. Samma styrelse både sålde ut diffens klubbmärke och klubbfärg (lila) till högst betalande.

Bild

Bild

Det hela var så pinsamt att man fick ha skämskudde när man kollade sportspegeln. Vad tyckte diffens fans? De älskade det så klart. Vad trodde ni?
    1981 värvade dif Leif Boork och Rolf Ridderwall mitt under kvalspelet till Elitserien. Efter det plockade de ytterligare 9 Hammarbyare och en tränare. Av 17 spelare var 10 Bajare och så lirar de i Bajenland. Inte konstigt att diffen har problem med sin identitet.
    Fotbollen då? Ja, där kunde diffen inte plocka spelare. De var helt enkelt för dåliga. De låg för det mesta i div 2 norra. Dessutom var ju inte fotboll diffens grej. De var hockey. Men Benke Bräda ville ändra på det och tog stora banklån.
    Ju sämre det gick, ju mer lån tog dif. Sportsidorna förfasades av hur dif smutsade ner svensk idrott. Thomas Malmqvist på Expressen skrev ”Broberg är ingen hockeyexpert och fotboll är han om möjligt ännu sämre på.”.
    1986 var dif tillbaka i Allsvenskan Så klart gav de sig på Bajen. Av någon anledning ville de ha sopan Kjell Grahnqvist. De ville köpa honom på avbetalning. Det luktade illa. T.o.m. gnagaren i DN tyckte att dif hade gått för långt. Ingen litade på diffen.

Bild

Bild

Bajenn Fans visade vad de tyckte både på läktaren och i skrift med en anti-djurgårdsbilaga i fanzinet. På bortaderbyt på Stadion 1986 apropå skanderade vi ”höj diskontot!” pga diffens höga skuldsättning. Fortsättning följer i morgon.

Bild

Bild

Bild

Bild

Utlovad fortsättning, gissa om jag kommer lägga upp det också om jag hittar det.
    FREEEEDAAAAG!!!!
    0
    Bäs
    • 1029

Genom åren har man ju bjudits på en och annan fadäs, men fan vet om inte den här är värst. Dessutom i och med att det innabar förlust och utsalgning ur EL för FCK.

0
Visar 25 inlägg - 126 till 150 (av 812 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.