Dravel och allt möjligt

Visar 25 inlägg - 726 till 750 (av 900 totalt)
  • Författare
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 849

God middag GU!

Vi jobbade igår, så vi kan vara lediga imorgon istället!….så vi la ner och gick hem ordinarie fredagstid idag, dvs  kl 13!
    Detta går utmärkt på ett privat flexibelt företag…det hade varit HELT omöjligt när jag var i kommun… 😉

Hursomhelst var det kav lugnt på vägen igår, så det blev mycket gjort när vi inte behövde ta särskilt mycket hänsyn till trafiken…
    Chefen var så nöjd att han tyckte vi kunde jobba alla helgdagar… 🙂 🙂
    Nog om det!

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 849

…det bidde fel sida!

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 849

God kväll GU!

Vår eminente lastbilschaufför har sköna kommentarer till det mesta…

Idag satt utsättaren en bra stund och bände och vred på nacken så det knakade ljudligt i kojan…ett rätt jobbigt ljud!

– Kan du sluta med det där…det är dålig kontakt dit upp ändå på dig! 🙂 🙂

Bäs
    • 1154

Intressant dag, tänkte skriva spännande men det hade inte stämt. Började med att datorn tokkraschade, bara att samla ihop sig och plocka ur hårddisken och försöka rädda vad som räddas kan… lyckades komma åt allt (sådär 500Gb filer av olika slag) och kopiera ner det på en laptop. Börjar titta lite på hårddisken och forcerar mig in i systemet och plockar fram logiken. Tar bort en fil och byter ut mot en annan. Sätter tillbaka fanstyget i datorn och någon form av återställning hoppar igång. Har inte sett någon sån förut… men den kraschade efter c:a 1 timme och lite in och meka i systemfiler igen och vips så rullar den som om inget hänt… det tog hela dagen och även om jag varit på gång att byta ut den här datorn ett tag så är det inte något man vill göra utan att förbereda lite för att det ska vara smidigt. Vad har ni demonstrerat emot idag då?

Bäs
    • 1154

Gick även bra att sluta jobbet idag, över förväntan faktiskt. Nu får vi se vad det blir härnäst man ska plåga sig med. 🙂
    Njuta lite till en början och återfå lite livskraft och energi.

Bäs
    • 1154

Det gick ju utmärkt den här gången också 🙂
    Trevligt med lokala syltor både före och efter.

Bäs
    • 1154

Om ett par timmar eller mindre blir det kinesen i skärmarBronx. Det gick ju bra senast…

Bäs
    • 1154

Så backade man 84 på det… det svänger om Bajen

Bäs
    • 1154

…och vips åkte man upp i Bajentipset. + 137 placeringar, snart sätter sig tabellen.

K.K..
    • 109

God morgon GU! Skönt att slippa se Bajen sist i tabellen.

Bedon
    • 54

Lång dag snart slut. Dags att krama kudde. Fint väder sa de att det var. Sitta i frigga och plugga, sa jag.

Fridens

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 849

God middag GU!

Gla´påsk på er grefvar och baroner! 🙂

K.K..
    • 109

Glad påsk GU! En gång årets tråkigaste dag är inte så tråkig längre.

Bäs
    • 1154

Mycket trevligt att de nu åter hamnat på rätt sida kanalen… fel sida av Nynäsvägen, men vad sjutton, man kan inte få allt. Det är trevligt när man oförhappandes stöter på påsar oavsett om det är i geografin eller på ICA. En minigrill verkar ligga på lut på söndag, ni vet där bakom kåken så där lagom innan slaget i durkslaget. Fram till dess är påsken som ett kinderägg, man vet aldrig vad som väntar. Löst eller hårt… blir en promenix med min gamla promenadkäpphäst i varje fall.

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 849

God kväll GU!

Nån typ av försäsongsträning är inledd inför Midnattsloppet…andra passet idag!

Raska promenader i det trevliga området vid Björkhagen med Rex första veckan är tanken….sedan tänker farbror köra hårdare!
    ….igår träffade vi lite överraskande Gigantus med fru i spåret, men jag tror vi kommer ses oftare, då de flyttat dit!

Idag….ingen gigant!

Bäs
    • 1154

Låter alldeles förträffligt att det finns ett datum! 🙂
    Det är ju ändå bara en grill vi kör och inte flera…

Bedon
    • 54

För information så finns det bara ett möjligt datum för årets grill och det är den 29 juni kl 17.00. Då hinner de som vill med att se Damerna på Kanylen och sen pinna vidare till Casa Bedon på Kringelkroken 1 i Tyresö.

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 849

God morgon GU!

För att skingra alla tvivel…
    …och att det inte är en slump att saker och ting går en viss väg!

Svenska fotbollsförbundet Svff
    Evenemangsgatan 31
    169 79

Solna Allmänna Idrottsklubben AIK
    Evenemangsgatan 31
    169 79 Solna

SVIN! 🙂

Bäs
    • 1154

Ja, Humle och Dumle var en av få underhållningar man fick sig till livs. Hur norsken fångat upp dem är ett frågetecken, men han kanske haft en uppväxt han också… med föräldrar som vet. 🙂

Hotel Tulpan
    Med världens nordligaste bar, undrar, nåja rätt självklart, om den fått något besök av påsar i veckan. De är väl på väg hem nu eller om de redan är det. Ska se om jag inte får tid i helgen att få fram ett galleri… man vill ju se vad de sett.

K.K..
    • 109

Haha. Tänker på min barndoms tv-program. Humle ch Dumle i kapten Bäckdahls skafferi.

https://www.youtube.com/watch?v=b5GMjdM9RGM

Bäs
    • 1154
    Bäs
    • 1154

Vet inte om man ska skratta eller gråta… de har det nog jävligt bra där de är medan vi har det kallt och jävligt.
    Skillnaden mellan Svalbard och Stockholm… icke nämnvärt. Där är det nog mer väntat än här…

Bäs
    • 1154

Så sant så sant… även om jag/vi inte anser det som skräp.
    Idag känns det som en höstmatch, blir väl att plocka fram bandyklederna igen om man inte ska få frostskador.
    Det är märkligt hur manglad man känner sig i kroppen efter en dag på landet, varje gång. Gjorde inte så mycket tyckte jag, men det känns från vaderna och uppåt. Böt till sommarsvålar på bilden i vart fall och nu vet jag varför jag köpte den där batteriladdaren jag köpte, den har nämligen en inbyggd pump, räckte bra för att fylla på till åkbart i däcket som tappat trycket.

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 849

God kväll GU!

…det är alltid roligt att göra nån glad!

Skräppost är väl det vi sysslar med på ”dravelsidan”, typ? 🙂

Bäs
    • 1154

Hi hi… det låg där, det ytterst vackert tillyxade inlägget. Där var i det här fallet ”skräppost”. Jag har inte markerat det som skräppost… frågan är om det är möjligt att författaren lyckats klicka skräppost på det… skit samma egentligen. Det ligger här och kråmar sig hur som helst. Intressant att man kunde plocka upp det i varje fall. Skönt att äga sitt forum, förenklar när det blir fadäser.

Tror att det kan vara en ”spamvakt” som jag lagt in som markerat det som skräp, har läxat upp den och högljutt talat om var skåpet står. Återstår att se om han uppför sig framöver. Jag fick i varje fall veta att det går att återställa, gott så. 🙂

Visar 25 inlägg - 726 till 750 (av 900 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.