Dravel och allt möjligt

Visar 25 inlägg - 51 till 75 (av 573 totalt)
  • Författare
    Bäs
    • 634

Det här är så jävla roligt att jag inte kan låta bli att dela med mig. Garvar bara jag tänker på det…

Bild

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 464

God morgon GU!

FUCK THE VIRUS!

bajen-loveU4ever
    • 91

Jag också.  Bara jobba, äta och sova.  Inget kul händer, ingen sport..

Men jag får vara glad att jag är frisk och har ett jobb att gå till. Inte alla som har det i virusets framfart, som slår hårt….  =(  Må det vara över snart…

• Hoppas verkligen allsvenskan börjar i juni, abstinens..

Bäs
    • 634

Börjar faktiskt bli less på det här viruset…

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 464

God morgon igen GU!

Det verkar svårt att få inläggen och fastna  idag…

Bandyfinalerna går idag…

…damfinal-sändningarna startar 10.20 i SVT 1!

…herrfinal-sändningarna 15.15 i dito!!

Skall se bägge, då det är  lite ”sportabstinens”!

Håller en tunna skit på Skutskär i damfinalen, då vi har några gamla spelare där…VSK har man alltid haft svårt för! 🙂 🙂
    ….en är vår gamle lagkapten och mycket sympatiska Emelie Timan som jag har haft tillfälle att stöta på och pratat med ett flertal gånger i motionsspåret! Tror hon flyttat ifrån Björkhagen och ”uppöver”…
    …hummm…trist när vacker kvinnlig fägring bara försvinner så där! 😉

…den andra både tror och hoppas jag ”byn” vinner!…gillar verkligen inget av lagen, men står inte ut med  tanken att ”det odrägliga hybrisgänget” får bucklan med sig hem till hålan bortom all ära och redlighet!! 🙂 🙂

Det som är alldeles utmärkt i dessa Coronatider är att man slipper vidrigt sliskiga landsplågan ”Mellon”!
    Mänskligheten har inte sett den sista av influensapandemier, man kan bara hoppas att nästa utbrott tajmas lika väl.. 😉 😉

För övrigt bör man inte tro allt man läser om Corona…man får verkligen hoppas att detta hålls utanför ”sekttänket” som detta land är hårt drabbat av!

Lite fakta om tidigare influensasäsonger som det inte stått en stavelse om i media under dessa hysteriska veckor!
    2016-17.   725 avlidna inom 30 dagar (5,7% av laboratoriefallen)
    2017-18. 1012 avlidna inom 30 dagar (5,0% av laboratoriefallen)
    2018-19.  451 avlidna inom 30 dagar (3,7 % av laboratoriefallen)

Dessa år fanns vaccin bör man tillägga…

Att det stryker med en jävla massa människor av influensa är inget nytt!

…återstår att se vart detta slutar, men hittills 16 st!

Travet flyttades i all hast ifrån Norge till Bergsåker…de lyckades få ihop en samling mediokra race, men jävligt spelvänliga lopp!

Samman nummer på spiken i första som i sista! 😉

Fin info på mitt 2 hästarslås i guld och då lämnas ”megalampan” utanför! 😉

TREVLIG HELG!

Bäs
    • 634

Det finns fortfarande roliga grejer

Bäs
    • 634

Som jag förstår så är det 24/4 som gäller som nytt datum

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 464

God kväll GU!

Det var bara en tidsfråga innan ”fyllbåtarna” blev kvar i hamn…

Tycker vi bokar upp oss på en ny kryss när den värsta hysterin lagt sig!

…vad säger ni andra!

Bäs
    • 634

Kryssen… verkar inte bli av alls. Alla avgångar mellan 15mars och 7 april är inställda.

Från deras hemsida:

Senast uppdaterad: 2020-03-14, klockan 18:10

Det är naturligt att många frågor dyker upp just nu kring resande och risker. Här hittar du aktuell information och svar på de vanligaste frågorna vi får från våra gäster. Sidan uppdateras löpande och vi följer noga utvecklingen och ansvariga myndigheters instruktioner och rekommendationer. I det här fallet främst Folkhälsomyndigheten i Sverige där du också hittar den senaste informationen.

Birka Cruises ställer in samtliga kryssningarna mellan 15 mars och 7 april

https://www.birka.se/aktuell-information-angaende-coronavirus

Bäs
    • 634

Skönt att hemresan avlöpte gott ändå. Tycker det är trist med Norwegians problem (tillsammans med en amssa andra givetvis), har åkt med dem ett antal gånger långt österut och västerut. Alltid haft bra resor och utan konstigheter. Hoppas de klarar det här också så man kan åka med dem igen.

Helgen består annars i att flytta ut ett antal möbler från morsans lägenhet i stan till landet då hon ska byta ner sig i storlek. Ett nödvändigt ont kallar jag sånt.

K.K..
    • 59

Hemma igen utan något virus (vad jag vet). Det var trots allt en hel del folk på Gardemoen och Arlanda. Norwegian hade dragit in vårt 15;00 flyg och vi fick åka 17:00 i stället. Skönt att vi inte fastnade i Norge i alla fall nu när man läser om att Norwegian har skakig ekonomi och permitterar 5.000 anställda.

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 464

God morgon GU!

…har själv funderingar kring kryssen!

Känner rent allmänt ingen större panik inför ”världens virus”, men man skall i a f ha respekt för det och inte utsätta sig i onödan!
    …så jag avstår i dagsläget, då jag inte har någon lust av att beblanda mig med kanske 500-1000 okända människor på en båtjävel!
    Tror också att ”fyllbåtarna” kommer få sina restriktioner i detta inom kort…så det kanske löser sig ändå för mig!

Jag kommer i a f ringa allsmäktige admin under dagen idag och boka av mig!

Har viktigare saker att stå i än att bli satt i karantän på en båtjävel, typ! 🙂 🙂

Bäs
    • 634

Hörde på radion idag att än så länge kör de båtarna. 🙂 Behöver något sånt känner jag så inte mig emot.

Bäs
    • 634

Fan, missade det här spektaklet på plats… i varje fall när den anlände. Blir väl att man flukar lite innan årsmötet på Mosebacke om nu inte kåkarna framför täcker allt.

https://www.svtplay.se/video/25942068/guldbron/guldbron-sasong-1-11-mars-06-00-1

Fick en egen bild innan årsmötet

Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    Bäs
    • 634

Har börjat ställa mig in på att vår GU-kryzz inte blir av… då får vi hitta något i sommaruppehållet kanske eller när det nu skulle kunna tänkas. Litar inte på de där från bonnvischan som brukar åka med oss… då tänker jag kanske inte på Hoffen eller de där utsocknes Älta/Tyresöborna.

Bäs
    • 634

Nu brukar ju inte årsmötet vara speciellt festliga, men förstår ditt val av det som troligen är avsevärt tråkigare. Misstänker att det kommer att rapporteras om det. Trevligt med ny årsmöteslokal för övrigt. Den ska invigas på lördag med något Grängesponsjippo.

K.K..
    • 59

Blir inget årsmöte i år då en begravning i Norge väntar. Nu får vi se om vi får igenom att klubbens födelsedatum var 10 april 1889 som officiell ståndpunkt för fotbollssektionen. Kan vi övertala bandyn, handbollen och ishockeyn så är vi en bit på väg och kanske det blir en ändring inom några år.

Bäs
    • 634

Jag backar dig Älta!
    Nu får vi nästan säga att vi (som skriver här åtminstone) bott in oss lite så vi kan släppa på resten också… 😉

Rent upplysningsvis så har vi ungefär 20 besök per dag på sidan och mellan 5 och 10 olika användare, det borde vara det dubbla, jag är väl inne ett par gånger varje dag. När jag hade lagt in den där Expressen-artikeln och nämnt på twitter att den fanns där så kom vi upp i 50 ett par dagar. Men egentligen så skiter jag i det, vill jag skriva så gör jag det här, vill ingen annan så… pja nähä.

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 464

God kväll GU!

Avd onödigt vetande!

Idag är det exakt 1 år sedan jag skrev mitt senaste inlägg på BaraBajen!

Så här skrev jag…och det är även aktuellt idag! 😉

God kväll GU!

Det hade varit önskvärt om admin lade in vad kryzzen kostade på vår nya sida!
    …för övrigt vore det önskvärt om alla skrev där istället, så många är vi inte så vi behöver hålla till på två ställen!

”med länk hit”

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 464

God kväll GU!

Avd onödigt vetande!

Idag är det exakt 1 år sedan jag skrev mitt senaste inlägg på BaraBajen!

Så här skrev jag…och det är även aktuellt idag! 😉

God kväll GU!

Det hade varit önskvärt om admin lade in vad kryzzen kostade på vår nya sida!
    …för övrigt vore det önskvärt om alla skrev där istället, så många är vi inte så vi behöver hålla till på två ställen! 😉

”med länk hit”

Bäs
    • 634

Välkomna hem får man väl säga då. Skönt att ni kom ifrån att karantänas…

K.K..
    • 59

Äntligen hemma. Planet lyfte fem i morse mot Sverige. har nog aldrig suttit så illa i ett plan sedan någon resa med Spantax på sjuttiotalet.  Tack och lov hade vi inga italienare på vårt hotell och därmed ingen heller karantän.

Bäs
    • 634

Kämpa!

K.K..
    • 59

Cheapy Air är fem timmar försenat. Det kunde man ha räknat ut i morse, men Ving verkar inte behärska situationen. Nåja, det är långt till april och premiären.

K.K..
    • 59

Vi har bokats om till Vamos Air Hoppas vi slipper höns och getter på planet.

Visar 25 inlägg - 51 till 75 (av 573 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.