Dravel och allt möjligt

Visar 25 inlägg - 676 till 700 (av 900 totalt)
  • Författare
    Bedon
    • 54

Precis just så.

GRILLEN alltså!

Lördag 29 juni. 17.00 tänder vi grillen. Då hinner man med att kolla Damerna på Kanylen om man snajdar på lite efter slutsignalen. Ta med egen dricka och två trisslotter. Precis som vanligt

bajen-loveU4ever
    • 188

Grillen lördag 29:e denna månad. =)

Bäs
    • 1153

Vet ju att vi skrivit om det någonstans, men hittar inte… vad hade det satts för grilldatum??? Var det helgen (lördagen) efter midsommar?

Bildresultat för midsommar grill Bildresultat för midsommar grill

Bäs
    • 1153

Några vändor i skärgårdens delar som är för bilburna, klarade mig nästan från regnet som föder de satans myggen. Å andra sidan sägs det vara bra för övrig växtlighet, så det blir kanske lite päron, äpplen och bär framåt slutet av sommaren, sånt är ju bra. Håller till godo med rabarber och lite såna där gröna blad så länge. Badbart, med råge får man väl säga, 23 i sjön, knappast vad det är i havet runt ön, men vår källsjö har fint vatten och är bra att ha när det inte regnar. För övrigt känns livet lite fattigare utan aktivitet på sportfronten, man får hålla till godo med damfotbollen ett par veckor till.

Inne på andra månaden ledigt… ett par månader kvar innan man ska sätta klorna i något inkomstbringande, var tanken.

Vi ses vi som ses…

Bäs
    • 1153

Ett gäng brudar gick in och gjorde det i varje fall, både mål och vinst även om det satt långt inne innan första målet kom.

Bäs
    • 1153

Mediokert sa Bill, i linje med SvFF sa Bull… grattis lamslaget

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 849

God middag GU!

Såg inte vårt mediokra landslag spela igår…men läste lite på nätet idag!

Att Marcus Berg är en startspelare är för mig helt obegripligt och delvis orsaken till av jag inte tittar och bryr mig!
    Han träffar inte ens vattnet om han föll över bord!

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 849

God morgon GU!

Det dök upp en bild!
    …jag tror det är min första målade tavla, som min gode vän fick!

31 år senare fick den vara med på hans begravning!

R I P BRODER!

Bäs
    • 1153

Inte ens uppsluppna ”ljusa” begravningar är särdeles skoj, men avsevärt lättare att ta sig igenom. Varför inte liksom…  en glad sista spark i röven är nog alla värda. Står även på min sista rad i min bucketlist.

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 849

God kväll GU!

Trots det tragiska, så var det en väldigt fin och ”trevlig” begravning!
    …det blir väl gärna så när gamla vänner som inte synts på länge strålar samman och pratar minnen!’
    Visst fälldes det en tår här och där och det kramades m.m., men det var ändå en väldigt uppsluppen tillställning!

Personligen tror jag att ”Lövis” ville att hans begravning skulle vara som vi gjorde den till!
    …och om jag får bestämma, så vill jag att min skall bli ännu mer uppsluppen och glad!

En liten sak till…
    ”Lövis” var den som köpte oljefärger och dukar till mig i födelsedagspresent en gång i tiden…och han gjorde det för att jag snackat länge om att jag skulle vilja börja måla tavlor.. Det han ville när jag fick grejerna var att få den första tavlan…och det fick han!
    Idag när hans syster kom till begravningen hade hon med sig min första tavla som jag gav ”Lövis” 1988…den stod hela tiden vid hans urna!
    Det visade sig att han var oerhört glad över den målningen och att det var faktiskt en av hans käraste ägodelar…
    Jag fick en klump i halsen när jag hörde detta och blev ganska rörd…
    Det kommer bilder på den framledes…

R I P Broder!

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 849

God morgon GU!

Maria Magdalena kyrka är beklagligt nog platsen för dagen…

…då det har blivit dags att begrava en av mina bästa vänner, tillika en dryckesbroder från unga år! Det kommer ytterligare en begravning framledes!
    Tungsinnet vilar över Södermalm idag för egen del, då det gör ont att begrava vänner som inte ens är 60 fyllda och som dog med bara nån månads mellanrum!
    …men det ”tuffa leverne” tar ut sin rätt oavsett ålder!

Hoppas ni finner frid på andra sidan, så syns vi när det är dags för mig!
    R I P ”Lövis”
    R I P ”Englund”!

Bildresultat för begravning lyktor

Bäs
    • 1153

Ja, som de flesta gjorde, men man vet ju inte innan, så är det. Följde tjejmatchen mer än den andra, var inte på plats.
    Sånt här är inte dravel magistern.

Bedon
    • 54

En bra och en dålig. Typiskt så valde man den dåliga. MEn det blir bra på torsdag

bajen-loveU4ever
    • 188

Vila i frid, Jose Antonio Reyes.

Han har omkommit i en trafikolycka.  Så sorgligt.

Nu inväntar jag CL finalen.

Liverpool.  =)

Bäs
    • 1153

Känns på något sätt tryggt att det inte bara är jag som har svackor på de kära kamelerna.

Veganskt är spännande på sitt sätt… hur man lurar kroppen att tro att den får mat. 🙂

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 849

God kväll GU!

Utgår ifrån att magistern skämtar! 😉
    ….farbror passar annars om det skall köras något ”veganstuk”… we need meat! 🙂

För övrigt går det uselt på travet…svackan är avgrundsdjup!

Bedon
    • 54

Jag har tishor så att jag klarar mig ett tag. Men det kan ju absolut vara ett ämne att ta upp på agendan till nästa styrelsemöte, det som kommer i slutet av juni på min altan.

Altan rimmar för övrigt på vegan. Ska vi köra växtbaserat i år? Å springa runt på tomten och klappa humlor?

Bäs
    • 1153

Hur ser det ut på t-shirtfronten? Någon mer som önskar någon till?

Bäs
    • 1153

Elitloppsfinalen blev ju lite av ett antiklimax kan man väl säga…

Bäs
    • 1153

Världsklass kort och gott

Lite Led Z

Bäs
    • 1153

Har kollat igenom en del… det är så förbannat långa avsnitt bara. Skönt att det finns alternativa media. Försöker lyssna av lite av de andra också… brukar alltid ligga något halvskumt bakom såna här siter… men det är onekligen intressant att höra precis det man egentligen vill höra, att någon går emot vansinnigheterna. Arthur Ringart hade någon blogg som var inne lite åt det här håller, men inte lika radikalt. Han var ju en i raden av mediafolk som axlade ”äldre”-frågor från ett synnerligen bra perspektiv. Kollar vidare…

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 849

God kväll GU!

Spikarna brände…och en storskräll! Tre saker som påverkar utfallet…4 rätt!  🙁

SWEBB TV är mitt nya ”youtube” nöje…. de dagar jag låter bli rock’n roll!
    Just att det är oberoende TV och att man kan säga sanningen i o m att man håller sig till relevant fakta!
    All ”fakenews” genomskådas…

Tycker Lars Bern är lysande när han förklarar och ger insiktsfulla analyserar vad ”makteliten” sysslar med!
    Synd bara att han är helt blockerad från allt traditionellt media-utrymme…han borde deltaga i alla samhällsprogram och debatter!
    Fantastisk person, om ni frågar mig!

BÄSIC… kolla in de programmet om globalisterna och om klimatbedrägeriet!

Bäs
    • 1153

Ha ha, kattastrof… 0 rätt. Blev dock glad när Ulf Stenströmer dök upp i rutan
    Känns klart onödigt att gbg skulle peta in en boll i 90+

Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    Bäs
    • 1153

La en stödrad för vill kolla travet och värdelöst utan att spela. En liten chansrad, tyvärr inte lyckosamt så långt.

Bäs
    • 1153

Kollat lite, ska kolla mer snart… verkar vara en hyggligt (politiskt) neutral kanal… alldeles för mycket av vår media är så hårt styrt att man baxnar. Vad är det egentligen Public Service och andra kommersiella kanaler försöker tuta i oss…? Mycket dravel är det.

https://www.swebbtv.se/blogg#alla-blogginlagg-2019

Här ett gäng aktuella intervjuer: https://www.swebbtv.se/program/politisk-korrekthet

Visar 25 inlägg - 676 till 700 (av 900 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.