Dravel och allt möjligt

Visar 25 inlägg - 626 till 650 (av 712 totalt)
  • Författare
    Bäs
    • 859

Vet inte riktigt hur det gick till att filen var för stor… bara att kopiera in texten. Fast lite kul är den ju och att den stämmer är det väl ingen som protesterar emot.

10 PERSONER DU ALLTID HITTAR UNDER EN SLUTSPELSMATCH I BANDY

Av de tusentals människor som går på slutspelsmatcher i bandy är det några som brukar vara återkommande. Här är 10 av de som du garanterat hittar på arenorna i dessa tider. Känner du igen någon av dem?

1. ”Ta-av-han-bollen”-vrålaren
    Slutspel är en tid för nervositet, och i bandy kan det gå fort. Bli därför inte förvånad när den här personen vrålar bakom dig så fort favoritlaget tappar bollen.

2. ”Så-länge-vi-vinner-nästa-är-det-lugnt”-tänkaren
    Under kvart- och semifinal är det bäst av fem som gäller. Även vid förlust kommer därför den här supportern försöka hålla sig positivt inställd till fortsättningen.

3. ”Jag-var-med-på-*VALFRITT SMEKNAMNS*-tid”-gubben
    Bandy är en traditionstyngd sport som haft många profiler genom åren. Den här gubben är ofta (inte alltid) också av inställningen att det var bättre förr – vilket kanske inte alltid rimmar helt med verkligheten.

4. ”Dom-måste-ju-gå-framåt”-mumlaren
    Bandy är en snabb sport. Men även försvarande lag är snabba på att ställa om – därför gäller det att värdera sina lägen att gå framåt. Något inte den här personen alltid håller med om.

5. ”Domaren-har-ju-glömt-glasögonen”-supportern
    De här enögda supportrarna – oavsett sport – anklagar gärna domarna för sitt lags brister. Men precis som i alla andra sporter är det sällan domaren som avgör bandymatcher.

6. ”Att-fler-inte-kommer-på-en-slutspelsmatch”-grubblaren
    Bandyn har haft en trend med sjunkande publiksnitt som bröts i år. Även om det generellt är fler på en slutspelsmatch kan den här inbitne bandysupportern dock inte riktigt förstå varför inte ännu fler kommer när det börjar hetta till.

7. ”Vi-går-i-85:e-så-det-inte-blir-kö-ut”-smitaren
    Med fler i publiken kommer också längre köer. Och det är något den här bandyfantasten inte gillar! Därför föreslår den gärna att gå några minuter innan matchen är slut.

8. ”Jag-tror-vi-tar-det-i-år”-optimisten
    En vanligt förekommande individ i Bollnäs och Lidköping, där det historiskt sett varit långt mellan SM-gulden.

9. ”Kom-vi-går-och-värmer-oss”-sägaren
    Den här supportern gillar bandy, men inte kyla. Därför kommer det gärna förslag om förflyttning till varmare plats.

10. ”Man-borde-ju-gå-på-bandy-oftare”-konstateraren
    Slutspelet lockar fler personer. Det här är en av de som inte brukar gå så ofta, men som inser sitt misstag när den kommer till arenan och upplever bandy när den är som bäst.

0
    HOFF
    • 29

Snygg styrning på laggen av de Svenska flickorna! 😀

0
    bajen-loveU4ever
    • 127

Det gick inte att dela..

Finns på elitserien.se för den som vill läsa.

Roligt! =-) =-)

0
    bajen-loveU4ever
    • 127

Roligt!  =-)

0
    Bäs
    • 859

Trist att sista dagen i februari är i morgon… 🙂

0
    Bedon
    • 47

Jag vill med detta meddelande meddela att jag vill dela med mig av mina erfarenheter av att vara lärare. Att vara lärare innebär att man har sportlov i februari. Det känns bra.

Slut på meddelandet.

0
    Bäs
    • 859

Guld-Grillorna upplockade på Zinken, satt som en smäck om nu skridskor kan det. Fan vad hårda de är. De senaste jag hade ville man inte ha en boll på om det inte var en tennisboll. Blir ett par extra  strumpor och nya inlägg, sen jävlar är det fara på färde. Planen är att testa på söndag när Mange och några till ses på Zinken (20.00).

Nya skenor och Adam-slipning… får väl ta med en rasp och såga tänder i fronten. Trevligt folk där nere…
    I morrn lutar det åt Jerka, om jag hinner.

För övrigt trodde Adam att grillorna var med i ett speciellt VM där den nyss nämnde avgjorde fajten. Men guldet på fularenan smäller högst, såklart.

0
    Barbapappa
    • 25

ÄNTLIGEN bara tio månader kvar till Julafton! 🙂

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 668

God morgon GU!

…och välkommen Herr Höjd!

Jodå, detta är häst, tips, skit, dravel, nonsens, viktiga ickesportsliga händelsekanalen! 🙂
    Mr Bäsic har delat forumet på detta vis…
    …alla gillar ju inte ovan nämnda dravel och då finns ”Bajen, bara Bajen” att tillgå och härja i!
    Tanken är att i a f inte jag kliver någon på fötterna med mina ”spikfunderingar” på lördagarna m.m.!

…och förhoppningen är givetvis att alla trivsamma GU’isar hittar tillbaka hit igen, så det återigen blir liv på forumet!

0
    bajenhöjden
    • 4

Är det här kamelkanalen?

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 668

God kväll GU!

…som jag misstänkte så torskade bägge storfavoriterna idag!
    Zenit Brick verkar vara helt ur form och senaste loppet satt nog kvar i benen på Perfect Dynamite!

Samtidigt dök min två ”klara” spikar Master Hill och Global Trust…. bägge obesegrade i ledningen innan dagen lopp! 🙁
    Största orsaken till detta är en katastrofal kuskinsats av Jorma Kontio…Han är svår att räkna på ”finnpulingen” och jag kommer nästan aldrig rätt på honom!

Knappt tröstpengar in…

0
    Bäs
    • 859

Har ju mailat alla som är i tipsgänget, där bl a Millen och K.K, Hoff ingår. Alla är givetvis välkomna, men måste stå ut med de fel och brister som är till de är fixade.

Fantastiskt bildbevis på att den lika fantastiska resultattavlan funkar! 😀

/undrade just vem som skulle bli först att se att vi fått in lite -ic:ar här också 🙂

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 668

…lätt Sveriges finaste idrottsplats!

Bildresultat för hammarby bandy

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 668

God morgon GU!

Bäsic… 🙂 🙂

BAJEN ÄLTA NR 8:ic 😉

Även om denna sida är ”under construction” och kommer så vara tills den är färdig! 😉  🙂 🙂

…så kanske det vore idé att PM:a Millen, K.K. och de som fortfarande skriver på B B…om att vi har flyttat ”hemifrån” och skaffat eget! 🙂

Och att det vore fan så mycket trevligare om vi samlades här istället…så jävla många är vi inte så att vi måste hålla till på två ställen! 🙂 🙂

Helg igen och nya chanser till ekonomiskt oberoende! 😉

…på V 75 hoppas och tror jag det inte blir som ”kollektivet” tänkt….. ”Skrällåker” eller Bergsåker är frågan?
    Jag lirar på det första och tror att Zenit Brick har passerat zenit och därmed en favorit i fara!
    …hoppas även på att det senaste loppet fortfarande sitter i benen på Perfect Dynamite som imponerade storligen på en tungsprungen och riktigt dålig bana senast! Valet av förhoppningsvis bättre spikar blir lite enklare om man letar lite i statistiken… 😉
    Lycka till med spelbesluten! 😉

0
    Bäs
    • 859

Lite underligt, men nu skrivs det mer i det gamla forumet än innan det här drogs igång. Vill inte tjata hit folk, i synnerhet inte utan att jag gjort några förbättringar. Kanske jag hittar lite tid i helgen att peta i det.

0
    Bäs
    • 859

Läste någonstans att de dock ligger före oss i princip allt… det var något som vi låg före i, skulle kunna vara publikintäkter. Planen är att vi ska vara ikapp dem i ett par områden varje år.

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 668

God kväll GU!

…läste detta på Disco’s Twitter!

AIK har nu redovisat siffrorna för 2018. Rörelseresultatet blev 20,4 miljoner kronor back.

Sånt värmer! 🙂 🙂

0
    Barbapappa
    • 25

Själv har Barba lekt snoreri-leken sedan i fredags och än är det inte över! 🙂 Så det vart ingen fotboll live igår, och även Bandy på TV i afton. Tack snälla Hedberg! 🙂

0
    Bäs
    • 859

För övrigt är det roligt att vi har flera skribenter här, men ha lite överseende att jag håller på att fixa och dona i bakgrunden. Bland annat har jag satt upp en backup så när jag klantar till det så är det bara en tidsfråga innan inlägg är tillbaka. Kan dock hända att något försvunnit om ingen aktuell backup finns. Just nu ligger de på 4 timmar.

0
    Bäs
    • 859

När man petar i grejer så försvinner en del om det blir fel, nu försvann inlägg om stugor. Kämpar vidare

0
    Bäs
    • 859

Drar mig ut i skärgården… en lisa för själen och samtidigt lite sällskap för morsan. Blir nog slött om det inte dyker upp något intressant som innefattar trä(d)behandling.

I övrigt så är en veckas skit över, återhämtning inför nästa veckas vedermödor. Lever fortfarande lite på bragden i handbollen senast. Nu gäller det bara att gnaget hålls bakom oss.

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 668

…undrar om Magister Bedon är hemmavid idag?
    ….om tid medges, så skulle jag kunna komma förbi efter lite ekipering?

Magistern i fråga deltar på bilden i stilfull mundering!  🙂 🙂

Bildresultat för stefan bodén
    …jag har numer så smala ben att jag inte kan skruda mig i en utstyrsel av denna typ!
    De ser ungefär ut som om man sticker två tandpetare i en potatis! 🙂 🙂

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 668

God morgon GU!

Ny dag, nya möjligheter!….visst, tjena! 🙂

Mina möjligheter inskränker sig till att fixa lite el på maskinen och fylla på lite vätskor! Skall även försöka hinna köra ut ”eländet” till jobbet igen!
    Därefter måste travet analyseras ytterligare en gång innan inlämning, ifall det inkommit strykningar eller viktigt info!

Relativt fritt från intressanta grönvita sportevent denna helg!

…så tid kommer finnas för ”Tysken”, som sannorlikt kommer nog få en redig promenad!

Hittade en skön bild på ”en tysk”…inte min dock, men jag har sett denna blick från Rex också! 🙂 🙂

Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    0
    Bäs
    • 859

Jag ska på herrmatchen i varje fall. Vi kan väl höras om att ses något, lär väl hamna på vanliga platsen högt upp på 104.

0
    Bedon
    • 47

På söndag är det Damerna som spela cup mot gnägget. Nån som ska dit och som vill ha sin tröja?

På måndag är det Herrarna som ska spel cup. Nån som ska dit och som vill ha sin tröja?

//S

0
Visar 25 inlägg - 626 till 650 (av 712 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.