Dravel och allt möjligt

Visar 25 inlägg - 576 till 600 (av 712 totalt)
  • Författare
    K.K..
    • 69

Haha. Gubb-Ultras är spärrat i Vikinglines Wifi som en våldsam grupp. Undrar vad som hänt på de tidigare resorna.

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 668

God middag GU!

De é nära nu….

Jodå, den bilden finns sparad… R I P Kim, og takk for sangen!

…f.ö. en riktigt bra målning!

0
    K.K..
    • 69

God em GU! På väg mot söders höjder.

0
    Bäs
    • 859

Vet inte om det är en god nyhet, bara en nyhet eller inte en nyhet alls… med adress föregående talare kanske i första hand då jag vet att han har en fallenhet för den tidigare dansken, sedan ett halvår himlakropp och knopp. (klicka på bilden)

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 668

God morgon GU!

…om 12 timmar har vi lagt ut för en kvart sedan! 🙂

…men inte efter forumklockan, utan min!

0
    alexx11
    • 17

Kära GU kryzzare, båten går 1700 på plats senast 1630 incheckning stänger 1645.

Skål!!

0
    Bäs
    • 859

Nice, svårt att tacka nej till.
    Du har väl kört där ett tag om jag inte är fel ute.

Ska bli trevligt att ses i morrn. För den händelse alla inte vet så är allas vår Admin Alexx11 lekledare och utdelare av biljetter. Båten går tidigare än förut (17.00) så vi ses vid 4-rycket innanför entrén närmast Slussen, några brukar gå en trappa upp och syna flaskbotten. Krubb i princip direkt när vi kommit åt hytterna, bara lämpa av prylar och ner till buffén. Om det inte är öppet till hytterna så brukar det bli ett vätskestopp i ”danssalongen”. Resten stannar på båten… av vad som händer alltså.

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 668

God kväll GU!

…de é nära nu! 🙂

0
    K.K..
    • 69

God morgon GU! Något bra måste man ha gjort på jobbet i alla fall. Arbetskamraterna skramlade till årets matchtröja med tryck på ryggen och en  21-årig Glengoyne för 1.399:-.  Men nu väntar sjön och trevligt sällskap. Sedan en ny allsvensk säsong att våndas eller glädjas över.

0
    Bäs
    • 859

Rätt sanslöst när jag kollade svt och något program om tider där sporter förändrats och de tog upp Ajax under Cruyffs tid. 5 år med samma lag… låter som ett skämt i dagens fotboll. Ett även i övrigt skoj program att kolla på. Var UR som producerat så finns säkert på Play.

Snart är det dags… och nästan lika snart över. 🙂 Hälsningar Glädjedödarn

0
    bajen-loveU4ever
    • 127

God kväll!

Birkir och Örn på 12:an nu..

Tufft motstånd…

0
    Bäs
    • 859

Verkar som att det finns en del andra som har det läget också. Vi vann åtminstone… 🙂 lite väl många småskador som stör och en bänk som inte håller riktigt. Kanske i början men sen när bänkspelarna ska starta… när skador och avstängningar kommer, jodå, de lär komma i år också. Först och främst ska SB få ihop de här spelvinkarna till ett lag, då är hälften eller mer vunnet.

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 668

God eftermiddag GU!

…på Listerlandet bjuds det på ett skapligt sömnpiller!
    Det saknas MÅNGA snäpp innan vi är på anständig allsvensk nivå!…det är allt jag kan säga!

0
    Bäs
    • 859

Man undrar ju stilla vad han stod och skrek då… är han sponsor till något av finallagen eller är det förbundet (domarna).
    Bort med sattyget från bandyn behövs inte den sortens ”reklam”…

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 668

God morgon GU!

…är endast glad för ”Davvas” skull som fick sitt SM guld…. med laget från den gudsförgätna platsen vid Vänern! 🙂
    Den lokala hybrisen kommer bubbla och flöda i år framåt…och ortens ”hillbillies” kommer vara fullständigt odrägliga…tro mig! 🙂
    Gratulera dem?….jag?….no fucking way! 😉

Efter att han skämt ut sig ”fullständigt” när vi slog ut SAIK, så slängde även vakterna ut ”fyllpåsen” Marco Engborg från öltältet på Studenternas igår!
    A A nån??? 🙂

0
    Bäs
    • 859

…och inte ser det bättre ut nu för gurkerna. Säger ett kort grattis…

0
    Bäs
    • 859

Jag lyckades få 4 på ett 96-raders, 2 spikar satt… inte fan blev man rik på det.

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 668

…det ser kärvt ut för gurkorna!

6-1 till Norge på Momarken! ”Ludde” stod för Sveriges seger!

Pastore Bob föll tungt!

FUCK! 😉

0
    Bäs
    • 859

Det var ett sjuhelsikes tempo i första halvlek… där hade vi nog haft ruggigt svårt att hänga med och lika svårt att acceptera domarnivån, tycker nog han lagt ribban lite väl högt, fara för skador… eller att det ballar ut totalt. Dock BANDYPROPAGANDA! Suveränt av förbundet att lägga matchen samtidigt som ett EM-kval… är väl första gången man kör kvällsmatch i finalen dessutom. 4 timmar mellan matcherna, förstår att isen kanske behöver det, men fyllan lär inte behöva 4 timmar.

0
    Bäs
    • 859

Vet inte jag, men att avgöra en final med straffar känns aldrig riktigt rätt. Ett antiklimax
    Mindre antiklimax i skidorna där den där Nilsson kämpade sig om och förbi norskan.

Nu ska jag ut och lufta mig lite igen.

0
    Bäs
    • 859

Vet inte om Villa får någon lidnersk knäpp och tar den här kvällsmatchen, jävla korkad tid oavsett skidor och fotboll, men inte gör det saken bättre. Förbundets oförmåga att marknadsföra sig är slående. Nä, vi vill ju inte ha så många som kollar… så slipper vi svt nästa år också. I botten av den här ekonomiska misären som råder generellt i sporten så är förbundets agerande avgörande för förutsättningarna. De borde jobba stenhårt på att få sporten attraktiv, något som spiller av sig i såväl återväxt som publikt. När slutade de sända bandy? Kolla om publiken ökat eller minskat sedan dess. Det är bara ett litet enkelt sätt att se hur man tappar…

Lite skrivet om det idag

Momarken går nog bort då jag anser att V75 ska gå i Sverige, kanske ett litet system slinker igenom bara för att inte stå helt utanför och lita på den otillförlitliga Pierre.

Såg lite av återväxten på durkslaget och inte minst vår högt ärade bajenhöjd. Avgångstiden eller snarare när vi ska ses var lite oklart… men visst är det runt 4 vi ska ses i år?

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 668

God middag GU!

Momarken idag… tror norrmännen vinner ”kampen” med 5-2 eller kanske med 6-1 t o m!
    Pastore Bob vinner enkelt för Sverige, men sen ser det lite kärvare ut!

Bandyfinalen 18.00….krockar givetvis med svensk kvinnlig skidåkning av hög klass och en troligen rätt trist landskamp…

…ett briljant upplägg! 🙂

Tycker genuint illa om både Villa och VSK….men hoppas ändå att ”gurkorna” vinner enkelt!.. så att satsningen Villa gjord står dem dyrt ekonomiskt och går åt helvete!
    Villa har aldrig vunnit något och i år försöker man ”köpa” sitt första SM guld, med ”svindyra” värvningar av två landslagsmän…
    …när allt motstånd ”blöder” ekonomiskt, då slår dom där självgoda jävlarna till!  Vidrigt!

…detta gäller de jävla svinen från Solna också…som mer eller mindre gjort samma sak för att ta sig till Elitserien!

0
    Bäs
    • 859

Vilken jävla rensning i sprinten i Kanada… 3 svenskor på pallen. Jag som trodde vintern var slut… då ska de säkert köra i morrn också så soffan får slitas lite till.

0
    bajen-loveU4ever
    • 127

0
    Bäs
    • 859

Ja, jag såg det… trist, men missar inte en dag på sjön.

0
Visar 25 inlägg - 576 till 600 (av 712 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.