Dravel och allt möjligt

Visar 25 inlägg - 501 till 525 (av 573 totalt)
  • Författare
    Bäs
    • 634

Lite underligt, men nu skrivs det mer i det gamla forumet än innan det här drogs igång. Vill inte tjata hit folk, i synnerhet inte utan att jag gjort några förbättringar. Kanske jag hittar lite tid i helgen att peta i det.

Bäs
    • 634

Läste någonstans att de dock ligger före oss i princip allt… det var något som vi låg före i, skulle kunna vara publikintäkter. Planen är att vi ska vara ikapp dem i ett par områden varje år.

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 464

God kväll GU!

…läste detta på Disco’s Twitter!

AIK har nu redovisat siffrorna för 2018. Rörelseresultatet blev 20,4 miljoner kronor back.

Sånt värmer! 🙂 🙂

Barbapappa
    • 25

Själv har Barba lekt snoreri-leken sedan i fredags och än är det inte över! 🙂 Så det vart ingen fotboll live igår, och även Bandy på TV i afton. Tack snälla Hedberg! 🙂

Bäs
    • 634

För övrigt är det roligt att vi har flera skribenter här, men ha lite överseende att jag håller på att fixa och dona i bakgrunden. Bland annat har jag satt upp en backup så när jag klantar till det så är det bara en tidsfråga innan inlägg är tillbaka. Kan dock hända att något försvunnit om ingen aktuell backup finns. Just nu ligger de på 4 timmar.

Bäs
    • 634

När man petar i grejer så försvinner en del om det blir fel, nu försvann inlägg om stugor. Kämpar vidare

Bäs
    • 634

Drar mig ut i skärgården… en lisa för själen och samtidigt lite sällskap för morsan. Blir nog slött om det inte dyker upp något intressant som innefattar trä(d)behandling.

I övrigt så är en veckas skit över, återhämtning inför nästa veckas vedermödor. Lever fortfarande lite på bragden i handbollen senast. Nu gäller det bara att gnaget hålls bakom oss.

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 464

…undrar om Magister Bedon är hemmavid idag?
    ….om tid medges, så skulle jag kunna komma förbi efter lite ekipering?

Magistern i fråga deltar på bilden i stilfull mundering!  🙂 🙂

Bildresultat för stefan bodén
    …jag har numer så smala ben att jag inte kan skruda mig i en utstyrsel av denna typ!
    De ser ungefär ut som om man sticker två tandpetare i en potatis! 🙂 🙂

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 464

God morgon GU!

Ny dag, nya möjligheter!….visst, tjena! 🙂

Mina möjligheter inskränker sig till att fixa lite el på maskinen och fylla på lite vätskor! Skall även försöka hinna köra ut ”eländet” till jobbet igen!
    Därefter måste travet analyseras ytterligare en gång innan inlämning, ifall det inkommit strykningar eller viktigt info!

Relativt fritt från intressanta grönvita sportevent denna helg!

…så tid kommer finnas för ”Tysken”, som sannorlikt kommer nog få en redig promenad!

Hittade en skön bild på ”en tysk”…inte min dock, men jag har sett denna blick från Rex också! 🙂 🙂

Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    Bäs
    • 634

Jag ska på herrmatchen i varje fall. Vi kan väl höras om att ses något, lär väl hamna på vanliga platsen högt upp på 104.

Bedon
    • 41

På söndag är det Damerna som spela cup mot gnägget. Nån som ska dit och som vill ha sin tröja?

På måndag är det Herrarna som ska spel cup. Nån som ska dit och som vill ha sin tröja?

//S

Bäs
    • 634

Nej nej, vår admin är och förblir vår admin… även om skutan drivs av lite andra krafter så att säga.

Jag har själv sökt honom också i liknande ärende.

Barbapappa
    • 25

Autist nävisst! 🙂

Jag hade bara skrivit ett förtydligande om att jag menade Alex11 (eller vad Hr P.P. hade för nick nu igen) när jag skrev ”Admin” här nedan. 🙂 Det är ju du Bästa BäS som är ”Sheriff in town” numera! 🙂

Bäs
    • 634

Blev till att lägga tillbaka från en backup för att klara skinnet… allt som skrevs efter 7.42 söndag är därmed borta och kan endast minnas av autistiska personer förmodligen. Själv minns jag inget av gårdagen… så det kan gå

Bäs
    • 634

Test på mobil

Ok, har klurat och fnulat…
    Stannar vid det som är just nu när det gäller att hitta ”skrivrutan” (även på mobil). På dator ett klick på nerpil (nere till höger på skärmen) så hamnar man vid skrivrutan. 2 nerklick på mobilen behövs, samma lika om man ska upp till topp, där kan jag lägga in en som går direkt upp med det blir ytterligare en pil och då blir det kladdigt på en mobil.

Nästa uppgift är att hamna rätt (vid sitt just skrivna inlägg) när man postat istället för överst på sista sidan. Finns många roliga funktioner att lägga in, men har inte hittat många vettiga för vårat forum. Sen kan jag villigt erkänna att jag inte är någon hacker i WordPress. Fast det är rätt kul att klura sig till lösningar, så jag fortsätter oförtrutet för att hamna där.
    Det kan innebära att jag gör vissa ändringar under tiden, men då sitter jag vid datorn och blir det fel så ändrar jag tillbaka. Vet ju hur vi vill ha det gäller bara att komma dit. 🙂 Satt och plitade med det här och glömde bort att sätta V7:an, bara en sån sak.

Barbapappa
    • 25

Goder afton GU!

Barba låter härmed glatt meddela att han och hanses tvillingbror ändrat lite på sina planer, så att Barba hjärtans gärna deltar på årets KRYZZ! 🙂

Är det Admin som håller i det hela som vanligt tro?

Heja heja!! 🙂

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 464

…BRA DÄR, BÄSTE B Ä S! 🙂 🙂
    ”Bajen, bara Bajen”  är alldeles utmärkt!
    …27 inlägg redan! 😉

Barbapappa
    • 25

ÄNTLIGEN LÖRDAG! 🙂

Barba haver hunnit med att diska, städa badrummet, två koppar kaffe, plugga ett par timmar, samt tagit en stödis i en timme. Vart är världen på väg tro! 😀

Nu ska det visst ivägs och införskaffas ett par saker, bl a ekologisk citron och ingefära, och sen ska Barba koka ihop en soppa (smaka på den du! :-D) samt spelas Bowling med några andra GUs (håll er undan Gullmars kl 15 om ni inte vill vara med :-)).

Det ska visst även travas och spektaklas ’a la hr björkman på TVn framåt aftonen! 😀

Vegoburgare i frysen – check
    Micropopcorn i skafferiet – check

🙂

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 464

B ä S!

Vore det inte lite ironiskt om vi döpte om rubriken ”GU” på listen till ”Bara Bajen”!
    ….så får våran tidigare hyresvärd vara med på ett hörn ! 🙂

…för det är ju ”Bara Bajen” som gäller där! 🙂

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 464

…eftersom det är legalt att skriva några ord om trav på just denna sida, så skall jag göra det! 🙂

Trav är fantastiskt!

Tips idag…
    Enligt välinformerade källor så bör man inte glömma nr 4 Elsztian i avdelning 3!
    ..dock är galopprisken stor, men felfri blir han väldigt svårslagen tror man från stallet om han kommer till spets och han har störst spetschans i loppet!

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 464

God morgon GU!

Trevligt att Herr Rosa tittar in här och tittar där på Zinken! 🙂

…men det saknas GU- personal här inne fortfarande! 😉

Barbapappa
    • 25

Instämmer BäS! Riktigt skoj att träffa så många ikväll! Barba och hanses tvillingbrorsa ska visst till att troligen fira sina halvsekel kryzzhelgen, men vi ses snart annorstädes på en arena nära dig! 🙂

Barbapappa
    • 25

Hej alla!!

Och supertack BäS för ett strålande jobb!!

Hörs snart igen, och kul match idag! 🙂

Bäs
    • 634

Så himla trevligt att se dig här min (och alla andras) vän och så himla trevligt att träffa dig (och alla andra) tidigare ikväll. 🙂

Barbapappa
    • 25

GOD AFTON ERA VRAK! 🙂

Visar 25 inlägg - 501 till 525 (av 573 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.