Dravel och allt möjligt

Visar 25 inlägg - 476 till 500 (av 822 totalt)
  • Författare
    Bäs
    • 1062

Själv har jag ju haft en prövoperiod av så lite jobb som möjligt. Det gick över förväntan måste jag säga… nu är det bara knappt en månad kvar till man ska sätta sig i skolbänken. Sen jävlar… hoppas jag att det blir ett par månaders förlängning av prövoperioden.

Får passa på att önska herrskapet Karlsson en förträfflig och välbehövd semester. Själv har jag bokat en tripp till Manchester i november, ska inte köpa kavaj utan ta mig till Liverpool för att beskåda Tottenham. Haha, bortamöte mot Everton. Laddar på lite god simpel lager på pubarna där.

0
    K.K..
    • 89

God eftermiddag GU! Två bortamatcher och planerad semester innan matchen hemma mot Göteborg.  Det skall bli skönt med lite miljöombyte,vilket man kan behöva när man inte arbetar annat än när man känner för det.

0
    Bäs
    • 1062

Det låter ju bra att Söderlunken funkade.
    Bra val av tröja och själv tog jag mig inte ner på Söder utan jag fastnade bland en massa ”kändisar” på Ölstugan av alla jävla ställen. Skithak med bra sällskap funkar ju alltid.

Har ägnat kvällen åt att laga mat, blev 3 sorters köttfärsvarianter. Är dock inte ett dugg hungrig så avsmakning får bli i morrn. Så det kan bli…

Så trevligt att se dig här igen Barba! Det saknas lite friska inlägg och glada tillrop.

0
    Barbapappa
    • 25

Bäs du är BÄSt! 🙂

0
    Barbapappa
    • 25

Till slut orkade jag inte längre. 🙂 TACK SNÄLLA ALLA för presenten. Eftersom jag får välja själv med presentkortet på LiveIt  🙂 så kanske det blir att lära känna några nya djur eller att köra en snabb bil 🙂 eller att få lite massage. Vilket nog väl kan bli en utmaning då jag inte kört en snabb bil på över tio år 🙂

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 776

God kväll GU!

En rätt hyfsad söndag!

Inga större blessyrer från igår, packet torskade och våra damer vinner stort borta!
    Två veckor kvar till Hurtigrutten…

0
    Bäs
    • 1062

Landade på Gullmars… slapp åtminstone pallra mig hemåt i snålblåst och regn.

Ser fram emot att höra hur det gått för GU-springaren.

0
    Bäs
    • 1062

Så sitter man här då, hemma halvpackad efter en promenadseger. Pallra mig till Söder, ja varför inte…

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 776

…stabilt, säkert!
    Det blir grönvit! 🙂 🙂 🙂

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 776

God eftermiddag GU!

.. ”Captain America” har avlidit!

R I P Peter Fonda

Bildresultat för easy rider

0
    bajen-loveU4ever
    • 163

God Morgon GU!

Haha, bra där! Kämpa Bajen då!

”Syrran”  ska inte springa i år.  Syrran har lagt ner. Men syrran är inte ledsen för det!

Syrran ska heja på Elfving, eller Kennedy eller Chiefs eller Sundin eller vem det nu blir.  =)

Men först är det MATCH!  Vi ska ha våran uppladdning på Gröne Jägaren!?  Någon i den närmaste kretsen har bokat bord där..

Smällar man får ta. Kan kanske vara trevligt en grönvit dag.  =)

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 776

God morgon GU!

Har inte sprungit med Elfving, Sundin eller Chiefs!…syrran tyckte Elfving!

Midnattsloppet är ju en hemmamatch!
    …så jag tycker så här!
    …det blir ”grönvitt” under förutsättning att det blir en ”RIKTIGT SÄKER SEGER I DAG”  utan några insläppta skitmål!
    Blir det uddamål seger, kryss  och taffligt lir, blir det bandy (Elfving, i nuläget)
    …klipper någon in en frispark från runt 30 meter tar jag Kennedy’s!
    Förlorar vi.. :-/ …blir det Chiefs!

DEAL?

0
    Bäs
    • 1062

Knepigt… alla är ju jävligt bra. Någon som du inte sprungit med?
    Bortatröja är ju inte det vanligaste annars, men syns kanske inte optimalt. Man att rygga Kennedy är ju aldrig fel.

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 776

God eftermiddag GU!

…imorgon blir det hektiskt…match och Midnattsloppet!!

Farbror tänker rådfråga er, bästa vänner om hans utstyrsel i loppet! (Ordinarie ML- tröja är vinröd)

Grönvitt matchställ.. (Finlux-tröjan med nr 8)
    Gulsvart dito (Jobman med 10 Kennedy)
    Hammarby bandy  (Vit  11 Elfving)
    Hammarby Bandy (Grön 17 Sundin)
    …eller ”outsidern” blågula!
    Charlestown Chiefs (7 Dunlop = Paul Newman tröja)

0
    Bäs
    • 1062

Dravelforumet lever upp!
    Ett halvårs bortavaro (välkommen tillbaka) eller något och swebbtv:s återuppväckning. Läst lite om anledning osv… rätt sjukt i det ”demokratiska och okorrupta” Sverige. Jo tjena… det var kanske så en tid, men idag är det snarare legio än undantag att skit kommer upp ur vartenda hål som grävs.

Skämmes tamejfan

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 776

God kväll GU!

…som ett tillägg i nedstängningen av Swebbtv!

Det var ENDAST i Sverige kanalen var nedstängd!

….det var alltså delar av patrasket i ”Steffes regim” som tog sig rätten att censurera svenska folket från att läsa alternativ media!
    Alternativ media skulle INTE behövas om vår ”Tredje statsmakt” gjorde sitt jobb…dvs kritiskt granska våra politiker m.fl….men det har man slutat med, utan numer går man bara maktens ärenden!

AVGÅ ALLA!
    …det var ett tag sedan man använde denna fras! 🙂

0
    Barbapappa
    • 25

Hörni, mina vänner.

För någon vecka sedan berättade Paul att ni hade köpt en 50-års present till mig inför årets GU-kryss

Jag visste inte det

Inte förrän Paul berättade det.

Det blir svårt att uttrycka hur glad och tacksam jag är för den gåvan

Jag fick den av Paul idag, och jag har så klart inte öppnat den än 🙂

Jag är en sådan där kis som äter upp allt det ”äckliga” godiset först, så att jag har allt det godaste kvar till sist (när jag inte längre är ”godissugen”, jag vet, jag är en idiot. 😀 )

Jag ska försöka stå emot min nyfikenhet tills i helgen, och ikväll bara sitta och titta på min fina present! 🙂

Min tacksamhet kommer som sagt att bli lite svår att förklara. 🙂

KRAM Affe

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 776

God middag GU!

Väntade in i det sista, men det blir garaget för ”jonnen” idag, då det inte ser vidare bra ut vädermässigt för en tur till Kanalplan!

Förväntar mig två stabila grönvita segrar…något annat finns inte!

0
    Bäs
    • 1062

Den här är faktiskt sjukt rolig, hur många fel är det på 3 sekunder? 😀

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 776

God morgon GU!

Propulsion fick visserligen en fin resa av Kihlström, men vilket ax i på upploppet! 🙂 🙂
    Garderade igår då jag har väntat på att det skall ”ta slut”, men hästen verkar inte tappat lusten än!
    …spikade i de två första loppen och borde fått sjuan, men mitt lås på 4 och 5 i sjätte sprack tyvärr!
    Sen siktar man högre än på en tusenlapp i utdelning!….

V75 igen på Dannero idag…spelstopp 15.00
    Det är kallblodskriteriet bl.a.

Beroende på väder och vind…men kanske blir det en cykeltur inåt staden vid 2 tiden…. 😉

Lyssnade också på snuten…”makten” gör begåvade utnämningar av ”polischefer”… NOT!
    ”Kapten Klänning” och en pedofil var satta att leda polisarbetet…skrämmande om allt stämmer!
    Eftersom han vänder sig till Swebbtv, så har han givetvis inte fått komma till tals någon annanstans!
    Det gör förresten alla som blivit tystade av media och makten…viktig kanal!

0
    Bäs
    • 1062

Lyssnade lite om snuten… det är rätt intressant och allt ahndlar inte om klimat. Det här petar även lite på den berömda trappan som polisen tycker är en bra grej.

https://youtu.be/6UwayzytOZM

0
    Bäs
    • 1062

Propulsions (Örjan) uppvisning… vilken jäkla häst. Ändå hoppades jag på Milligan, bara för sakens skull. Missade i 4:e så inte ens påtårspeng. Eller rättare sagt en 0:a på summaraden. Nåja, det var ett billigt system och typiskt finalresultat.

0
    Bäs
    • 1062

Skulle vilja påstå att nedanstående är ett alldeles utmärkt exempel på Dravel i GU-anda. Är det inte för just dravel jag skapade (på efterfrågan) Dravelforumet?
    Själv är jag skapligt kluven till vad som redovisas när det gäller klimatet. Försöker ta in från alla håll och tolka vad som är rimligt och vad som är överdrivet. Så långt kan man väl säga att det finns det som är överdrivet och det som är sant och rimligt, ett sk politikersvar. Nä men skämt åsido så är det väl just så att sanningar överdrivs för att de ska reageras. Samma gäller ju t ex brott som sägs vara överrepresenterade av nytillkomna svenskar. Men betänk att det istället handlar om samhällsklasser så är det ofta ur den näst lägsta samhällsklassen som brott begås, alltså de med de taskigaste förutsättningarna. Det är ju där många av nytillkomna medborgare hamnar lite oförskyllt men logiskt. Är det då ett invandrarproblem eller ett samhällsproblem? Med rätt (samma) förutsättningar tror jag den statistiken skulle komma att se väldigt annorlunda ut.

Politiker skyddar sig själva mer än de gör sitt förbannade jobb…
    De borde se över det konstiga parlamentaristiska system vi lever i, jag tror det tjänat ut sin tid. Det borde finnas instrument för att räkna ut hur ett samhälle ska fungera utan politikers inblandning. Politiker är väl snart det enda som återstår av vårat gamla uttjänade klassamhälle och de skyddar det med allt de har, inflytandet och regeringsformen. Finns nog åtskilliga intellektuella akademiker som kommit fram till ungefär detsamma, men de får inte plats att torgföra sig mer än på mer eller mindre obskyra platser.

Länge leve dravel!

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 776

…det gick till slut att redigera in mitt ”omöjliga inlägg” i ett annat inlägg! Weird! 🙂

God morgon GU!

…så har det kommit en förklaring till nedstängningen av SWEBBTV!

Enligt en tidigare journalist på Aftonblandet, Ingrid Carlqvist som har via sina källor inom etablissemanget fått dessa infon!

Några utdrag från infomailet från SWEBBTV!

Ingrid Carlqvist har tidigare berättat att hon genom sina källor fått fram att Morgan Johansson, Isabella Lövin, Amanda Lind och eventuellt även Anders Ygeman låg bakom avstängningen av Swebbtv.
    Ingrid berättar att orsaken till nedstängningen handlar om att Swebbtv, som snabbt blivit en väldigt populär mediekanal och börjar få riktigt höga tittarsiffror och därmed ett hot mot MSM och makten….inte minst att framförallt Lars Bern på ett sakligt sätt avslöjat klimatpropagandan.
    Lars Bern har därför blivit fruktad av regeringen för att han är sakkunnig i klimatfrågan och Ingrids källa berättar att han har fått ”regeringen att framstå som en samling skolbarn med övergurun Greta Thunberg i spetsen”
    Men genom den starka folkliga reaktionen och reaktionerna i de andra fria och alternativa medierna blev regeringen tvungen att på nytt kontakta Google och be dem återställa Swebbtv!

….de är just ”snygga” politiker som sitter vid makten?
    Tänk er för jävligt noga när ni röstar i fortsättningen…är det så här vi skall ha det i samhället?
    …censur, manipulering av relevanta fakta och inskränkningar i yttrandefriheten av en samling rätt inkompetenta politiker som anser sig stå över allt och alla och tycker de kan göra vad de vill när det börjar bli mjukt under fötterna? Är inte de första stegen mot en diktatur?

Jag är inte en politisk person och följer allt som sägs, men dom här jävla tilltagen gör mig heligt förbannad!
    Hoppas kunna skriva mindre av dessa inlägg framledes här…då dessa inte är särskilt roliga och inte hör hemma på ett ”klubbforum”, men detta är skitviktigt och måste belysas där fler kan läsa det oavsett var!

Trevlig helg!

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 776

God kväll GU!

SWEBBTV är åter på YouTube….de tog sitt förnuft till fånga!

0
Visar 25 inlägg - 476 till 500 (av 822 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.