Dravel och allt möjligt

Visar 25 inlägg - 451 till 475 (av 808 totalt)
  • Författare
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 751

…en till bara! 🙂 🙂
    Bilden kan innehålla: 1 person

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 751

Bilden kan innehålla: text

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 751

…för kännedom!
    Bilden kan innehålla: text

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 751

…jakten på en ny statminister går vidare!
    Bilden kan innehålla: 1 person, står

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 751

..lite mer komik!
    Bildresultat för eat mud

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 751

God kväll GU!

Tänkte liva upp stämningen med en hälsning till våra folkvalda!

Bildresultat för skrattkompaniet

0
    Bäs
    • 1024

Jodå, senaste dagarna kan man inte klaga på som ledig. Tog mig ut på ön och ”duschade” i sjön… 24 grader i ytvattnet gick inte att klaga på. Fick dessutom lite gjort, men fasiken vilket taskigt flås man har. Tog ner 3 småträd och var helt slut när det var grenat och kapat i lagoma längder. Att morsan orkar fattar jag inte, men hon sliter på som om hon var 30 år yngre än mig, det är hon inte kan jag säga.

0
    K.K..
    • 84

God eftermiddag GUs! Lite kaffe och whisky i 25 graders värme är inte fel. Ser att det är bra väder i Tokholmen med omnejd. Hotellets lina är inte den bästa, så missar nog matchen i morgon.

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 751

…så gick vinsten på Eurojackpot på nästan en miljard till ”finnpulingarna” IGEN!

Det måste vara mygel…

0
    Bäs
    • 1024

Ja, nog blir det Kanalplan… med eller utan trampkraft.

Ett tips för norskresan är ta med kläder för storm och regn… (då blir det förhoppningsvis precis tvärs om)

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 751

God morgon GU!

…på söndag nästa vecka så bär det av till Norge!

Skall försöka ”rodda” ihop en så lätthanterlig reseväska som möjligt och inte glömma viktiga saker…
    Kruxet är att man har ingen jävla aning om vädret efter norska kusten…är det hyfsat sommarlikt fortfarande, är det svinkallt, blåser det, dimmigt eller det kanske t o m snöar! 🙂
    …man kan ju för fan inte ta med sig kläder för samtliga scenarier!
    Tänker inte ta med mig värmesulorna i a f.. 🙂

…hyfsar vädret till sig, så kanske jag tar ”jonnen” till kanalplan!
    Synt att det saknas en på plan bara… 😉

…vi får se hur det blir!

0
    Bäs
    • 1024

Själv har jag ju haft en prövoperiod av så lite jobb som möjligt. Det gick över förväntan måste jag säga… nu är det bara knappt en månad kvar till man ska sätta sig i skolbänken. Sen jävlar… hoppas jag att det blir ett par månaders förlängning av prövoperioden.

Får passa på att önska herrskapet Karlsson en förträfflig och välbehövd semester. Själv har jag bokat en tripp till Manchester i november, ska inte köpa kavaj utan ta mig till Liverpool för att beskåda Tottenham. Haha, bortamöte mot Everton. Laddar på lite god simpel lager på pubarna där.

0
    K.K..
    • 84

God eftermiddag GU! Två bortamatcher och planerad semester innan matchen hemma mot Göteborg.  Det skall bli skönt med lite miljöombyte,vilket man kan behöva när man inte arbetar annat än när man känner för det.

0
    Bäs
    • 1024

Det låter ju bra att Söderlunken funkade.
    Bra val av tröja och själv tog jag mig inte ner på Söder utan jag fastnade bland en massa ”kändisar” på Ölstugan av alla jävla ställen. Skithak med bra sällskap funkar ju alltid.

Har ägnat kvällen åt att laga mat, blev 3 sorters köttfärsvarianter. Är dock inte ett dugg hungrig så avsmakning får bli i morrn. Så det kan bli…

Så trevligt att se dig här igen Barba! Det saknas lite friska inlägg och glada tillrop.

0
    Barbapappa
    • 25

Bäs du är BÄSt! 🙂

0
    Barbapappa
    • 25

Till slut orkade jag inte längre. 🙂 TACK SNÄLLA ALLA för presenten. Eftersom jag får välja själv med presentkortet på LiveIt  🙂 så kanske det blir att lära känna några nya djur eller att köra en snabb bil 🙂 eller att få lite massage. Vilket nog väl kan bli en utmaning då jag inte kört en snabb bil på över tio år 🙂

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 751

God kväll GU!

En rätt hyfsad söndag!

Inga större blessyrer från igår, packet torskade och våra damer vinner stort borta!
    Två veckor kvar till Hurtigrutten…

0
    Bäs
    • 1024

Landade på Gullmars… slapp åtminstone pallra mig hemåt i snålblåst och regn.

Ser fram emot att höra hur det gått för GU-springaren.

0
    Bäs
    • 1024

Så sitter man här då, hemma halvpackad efter en promenadseger. Pallra mig till Söder, ja varför inte…

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 751

…stabilt, säkert!
    Det blir grönvit! 🙂 🙂 🙂

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 751

God eftermiddag GU!

.. ”Captain America” har avlidit!

R I P Peter Fonda

Bildresultat för easy rider

0
    bajen-loveU4ever
    • 156

God Morgon GU!

Haha, bra där! Kämpa Bajen då!

”Syrran”  ska inte springa i år.  Syrran har lagt ner. Men syrran är inte ledsen för det!

Syrran ska heja på Elfving, eller Kennedy eller Chiefs eller Sundin eller vem det nu blir.  =)

Men först är det MATCH!  Vi ska ha våran uppladdning på Gröne Jägaren!?  Någon i den närmaste kretsen har bokat bord där..

Smällar man får ta. Kan kanske vara trevligt en grönvit dag.  =)

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 751

God morgon GU!

Har inte sprungit med Elfving, Sundin eller Chiefs!…syrran tyckte Elfving!

Midnattsloppet är ju en hemmamatch!
    …så jag tycker så här!
    …det blir ”grönvitt” under förutsättning att det blir en ”RIKTIGT SÄKER SEGER I DAG”  utan några insläppta skitmål!
    Blir det uddamål seger, kryss  och taffligt lir, blir det bandy (Elfving, i nuläget)
    …klipper någon in en frispark från runt 30 meter tar jag Kennedy’s!
    Förlorar vi.. :-/ …blir det Chiefs!

DEAL?

0
    Bäs
    • 1024

Knepigt… alla är ju jävligt bra. Någon som du inte sprungit med?
    Bortatröja är ju inte det vanligaste annars, men syns kanske inte optimalt. Man att rygga Kennedy är ju aldrig fel.

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 751

God eftermiddag GU!

…imorgon blir det hektiskt…match och Midnattsloppet!!

Farbror tänker rådfråga er, bästa vänner om hans utstyrsel i loppet! (Ordinarie ML- tröja är vinröd)

Grönvitt matchställ.. (Finlux-tröjan med nr 8)
    Gulsvart dito (Jobman med 10 Kennedy)
    Hammarby bandy  (Vit  11 Elfving)
    Hammarby Bandy (Grön 17 Sundin)
    …eller ”outsidern” blågula!
    Charlestown Chiefs (7 Dunlop = Paul Newman tröja)

0
Visar 25 inlägg - 451 till 475 (av 808 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.