Dravel och allt möjligt

• Detta ämne har 712 svar, 16 deltagare, och uppdaterades senast för 2 dagar sedan av Bäs.
Visar 25 inlägg - 426 till 450 (av 712 totalt)
  • Författare
    Bäs
    • 859

Vidhåller att det är en fantastisk skapelse!

I ett par veckor har jag rensat och rensat och rensat… kört till Östberga x antal gånger, ändå syns ingen skillnad. Snart är det så rensat det kan.

Det kommer bli en del friidrott idag, det är jag ganska säker på. På TV vill jag tillägga… 🙂

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 668

God morgon GU!

Klarade första veckan efter ”hårdvilan” med galans… snarare ”var mer eller mindre  tvungen” att klara veckan… 😉 😉

”Artilleripjäsen” är nästan klar…några få ”småfix” kvar! <span class=”img-rotate-233041_39VADKKWEUJK1563564123.jpg-4184455″>Bild</span>
    Tycker den blev som jag tänkt och då får man vara nöjd!

Intressanta synpunkter av Robban Rimgård…numer Broberg!

”Det är alldeles för mycket spelförstörelse”

Hachiko De Veluwe i guld kan vara vinnaren!…första b r o och jänkarvagn är troligen klara plus!
    …annars är det ett fint lås tillsammans med Milligan’s School…

Skall i övrigt slå dank… 🙂 🙂

Kommer syster förbi, tro??????

0
    bajen-loveU4ever
    • 127

God kväll GU!

Härligt program på 4:an nu.  Om Bengan boys och Bragden i Prag!

Ett gott skratt på fredagskvällen!!

Han är galet  rolig, Al Pitcher!!

https://www.svtplay.se/video/22493586/al-pitcher-sverige-syndrome

0
    Bäs
    • 859

Ja, det där med sila mygg och elefanter är intressant. En annan aspekt är också det där med alternativ i den sk tredje världen och allmänt ointresserade små länder som Indien och Kina… men det är klart att promillen av promillen här uppe i isbjörnslandet ska jaga millilitrar, milligram av avgaser och se till att det sorteras så kuvert inte hamnar i pappersåtervinning. Pissen i Mississippi känns inte helt avlägsen. Och ja, jag inser att det kanske måste finnas föregångare och så, men när x antal miljarder inte ens skrattar åt oss, för att de inte ens känner till våran kamp… då blir det rätt knasigt.

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 668

God kväll GU!

Den helt hysteriska”klimatsekten” och det verklighetsfrämmande politiska etablissemanget borde ge fan i att jaga vanligt hyggligt folk med sin skrämselpropaganda, förvanskade fakta och helt verkningslösa klimatpåfund och inte minst miljöskatter!

…jaga dom här istället!
    Fartyget på bilden Harmony of the Seas,
    – Drar 250 000 liter diesel. Per dag.
    – Släpper ut CO2 motsvarande 84 000 bilar
    – Släpper ut NOx motsvarande 420 000 bilar
    – Släpper ut partiklar motsvarande 1 miljon bilar
    – Släpper ut SO2 motsvarande 376 miljoner bilarBildresultat för harmony of the seas

…lilla Greta känner ju en otrolig flygskam och hade tänkt ta båten över till USA för att värna miljön! 😉
    Givetvis bör barnet överväga om en lång båtfärd är ett så bra miljöval… 🙂 🙂

0
    Bäs
    • 859

Feglir lönade sig icke… inte idag i varje fall. Fick med några skojingar ändå, man får vara nöjd med det lilla sån dagar.

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 668

God middag GU!

…maskinen är på plats inför måndagens vedermödor! Hade hoppats på en storvinst och att få avsluta den yrkesaktiva karriären!
    Nu återstår det några chanser till i afton, så än är det inte kört! 😉

Vissa framgångar har rönts i motionsspåret…i onsdags tillryggalades 5 km löpning och igår 6 km dito!
    Positivt är att ben, knän och fötter inte visar några tecken på överansträngning. Vis av erfarenhet från tidigare år, så är den gamla kroppen skör och tål inte särdeles mycket, så jag kör bara varannan dag och minsta känning så lägger jag ner löpningen och går resten!
    I år tänker jag försöka det som sket sig förra året…att fixa M L utan incidenter och med det menas från nu till loppet och under loppet! 🙂

Kanonen har fått sin första grundmålning, men nu saknas resten av färgsystemet….hade hoppats på att det skulle finnas att hämta i centrum, men inte då!
    Postnord  står för leveransen och då vet man som sagt inte när det kommer eller om det kommer! 🙂

Det kan vara bra att ha med Findus M på V 75… 😉

I´ll be back!

0
    Bäs
    • 859

Feglirets dag… är väl vädret som kan ställa till det, men det ska väl vara hyfsat där i skogen. Lär väl inte se det men ska ta en koll ute på ön och se om morsan fått upp några fler jorgubbar.

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 668

God kväll GU!

Ny bild på artilleripjäsen! 🙂

…tror att en gammal jobbarpolare äger ett blästerskåp, så jag kan blästra rent och rugga alla metallytor innan målning!
    …sen är det inga ”större” grejer som återstår!

<span class=”img-rotate-233041_1ROEJJAYCXYB01562856557.jpg-4181224″>Bild</span>

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 668

God förmiddag GU!

…och då är alla tvivel skingrade i all den stund det överhuvudtaget funnits några!

Undersökning visar – Hammarby störst i stan

0
    Bäs
    • 859

Ja, det gäller att separera det goda och det onda… hur nu det går till. Tjusigt blir det i varje fall. 🙂

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 668

God kväll GU!

Det blev ett mixat inlägg på ”Bajensidan” med lite Bajen och en ”kanonbild”!

Lägger upp fortsättningen här istället, där det hör hemma!
    Det blir nog kanon det här! 🙂

<span class=”img-rotate-233041_2835LNO83R8KS1562759316.jpg-4180770″>Bild</span>

0
    Bäs
    • 859

Dra ut på ön med lite prylar i bagaget… men det blir ingen längre stund där, tror jag.

0
    Millen
    • 29

Riktigt starkt av tjejerna. Det trodde jag aldrig efter att jag såg England – USA. Den matchen hade grymt mycket högre tempo än Sveriges semi.

Härligt att dom fick åka hem med en medalj!

0
    Bäs
    • 859

Stark match av tjejerna… kul att de drog in en medalj till slut ändå.

0
    Bäs
    • 859

Har kollat lite på den samlingsmailen och ändrade en del och hoppas det funkar felfritt nu.

0
    Bäs
    • 859

Lurigt, det får jag kolla upp. Vet att jag haft problem med Stefans mail tidigare, men den där adressen ska stämma. Kollar och återkommer vad det kan bero på.

Har fått 2 mail, ett från ”Svenska Spel” och ett som är direkt från dig.

Sen har jag slutat att tjata på folk, intresset har varit så lågt att det kändes som att man inte gjorde annat än manade på både den som stod på tur och de som skulle lägga sin andel. Undantaget blu4e som även jagat på mig… Vi får ta ett par mailvändor om vi ska fortsätta eller ej. Efter ändringarna så måste ju alla vara på alerten varje vecka, förut räckte det ju med att man såg till att veta när man själv skulle lägga spelet och att det fanns ett saldo att spela för. Så det har ju tyvärr blivit försämrat och man förstår om inte alla hänger med.

Tror däremot att det blir läst på båda forumen ungefär lika mycket och skiljer det åt så är det nog mer för att det skrivs mer på ena än det andra så det skiftar nog helt enkelt. Är dessutom skittrött på att tjata hit folk också. Fattar inte…

0
    Millen
    • 29

Klasse har du någon aning om varför dessa adresser nedan studsar när man använder sig av gutips@gubb-ultras.se?

<span>gubbultras@minakontakter.se</span>, <span>mattias@designsolution.se</span> och <span>stefan.hoffman@gastrikeatervinnare.se</span>

Det skumma är att Gubbultras@minakontakter.se inte studsar när man använder den adressen rakt av…

/Millen

0
    Bäs
    • 859

Ja fy fan… då har man släpat upp 2 x skrivare på sisådär 30 & 40kg 2 trappor utan hiss. Hade jag haft en flyttbira hemma hade jag tagit 2.

swebbtv är intressant, de är ju skapligt motvalls mot övrig media, men är de lika snett på det åt andra hållet och att det är något mittemellan som faktiskt stämmer? Det finns ju olika vetenskaper och olika teorier och effekterna av dessa teorier är väl inte glasklar egentligen även om vissa vill påskina det. Jag är väl av den sorten som tycker att det ”onödiga” bör reduceras för att inte behöva förbjuda det nödvändiga. Lite sund logik och förnuft… lite så. Har aldrig trott på det där att kasta skit och nedvärdera andras tankar så länge det finns någon backning.

Generellt känns det ju som att vi håller på att välja ut de mygg som ska dödas medan de allra flesta faktiskt överlever och fortsätter plåga i exakt samma grad som tidigare. De fåtalet som försvinner märks helt enkelt inte. Så Kina, Indien, USA, Ryssar och andra stora klimatsabbare kanske skulle behöva göra motsvarande insatser för att det verkligen ska märkas. Nånstans ska det väl ändå börjas, men det verkar finnas ett så kompakt motstånd och undantag så det blir larvigt att t ex neka Preemraff utbyggnad då processen ändå kommer att ske någon annanstans i världen och gissningsvis med mindre klimatåtgärder, alltså att det blir skitigare industri för att enfalden vann.

Bra med dravelforum… i synnerhet när det inte finns så mycket annat att skriva om just nu. Luleå i Cupen… 🙂

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 668

Läste någonstans att dagens journalister är som vattenmeloner!

Gröna på utsidan och röda invändigt! 🙂 🙂

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 668

God morgon GU!

Dagen till ära har jag blivit stolt månadsgivare… 🙂
    …åt en politiskt oberoende TV- kanal som inte ger oss en ”politiskt korrekt” bild av Sverige av idag, utan man granskar allt kritisk!
    Swebb TV tar reda på relevant fakta och förmedlar den ovinklad och utan den vidriga politiska korrektheten som genomsyrar Sverige idag!

Vår skatte/statsfinansierade mainstream media bryr sig inte längre om att ställa dom där jobbiga frågorna till makteliten, utan man har tydligen valt att gå vissa politikernas ärenden helt och hållet istället!

https://www.swebbtv.se/om-oss

0
    Bäs
    • 859

En Kanadensisk Nyberg som dömde tjejerna, bara en sån sak. Trist att det blev torsk. Nu är det ju match på både lördag och söndag, så helgen är fixad.

0
    Bäs
    • 859

Inte en aning om det är Romus eller Peter, tror han var där också. Han lyckas ju var på fler ställen än det finns bajare… fantastik människa (han också).

Lite småful gubbe är du nog ändå… ha ha och kanske därför jag valde att lägga den under dravel, borde rimligen ligga i Bajenforumet annars.

Landade just i tätorten efter något dygn i mellanskärgården, där det finns konstiga grejer som händer. Gick den lilla svängen ner till sjön som låg spegelblank ända till ytan bröts av en bäver… jo, de finns en del såna där och de har lagt ner ett och annat träd där i strandkanten (ved är bra). Bäst jag stod där på badklippan och vi glodde på varandra så såg jag någonting som plöjde vattenytan från tvärs över sjön, ytterligare en jävla bäver kom där och de simmar snabbare än mig, men inte snabbare än Sarah… morsan som bor där ute har inte sett dem för och inte grannkärringen heller så de blev lite impade. Tyvärr var det lite mörkt så det gick inte att ta någon bild, men det kanske kommer fler tillfällen. Fick i varje fall med mig fågelskit hem… och lämnade in en motorsåg för översyn, något jag egentligen inte  gillar, det där borde man kunna sköta själv, men den ville inte riktigt. Ja, nu så är det annat som tar vid…

För övrigt så var det ett perfekt läge att morsa på grävarn idag (på Värmdö alltså), men så kom jag på att han smäller med hängslen. Typiskt…

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 668

Romus hittar  dom där speciella bilderna som ingen annan!..karln är grym!Bildresultat för romus ramström damfotboll

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 668

God kväll GU!

Vansinnigt trevlig bild…Romus???
    …farbror tycker hon är en skitsnygg fotbollsspelare, men vill inte för den sakens skull bli kallad ”ful gubbe”!! 🙂 🙂

0
Visar 25 inlägg - 426 till 450 (av 712 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.