Dravel och allt möjligt

Visar 25 inlägg - 376 till 400 (av 801 totalt)
  • Författare
    Bäs
    • 1010

Ha ha, de (webpressen) vet exakt vad deras klickare tittar på och vi andra luras in i att det inte finns ”riktiga” nyheter. Vi som vill läsa nyheter och aktuella ting är så överkörda där. Vi måste hitta andra kanaler för det och vad mig anbelangar så gör det inte ett dugg, värre är det för yngre generationer som tror att idol och wahlgren ÄR nyheter.. Vi matas tyvärr med, som Trumeten säger, fake news hela dagarna och tror det är sant. Vi läser Pravdanyheter som om det vore sanningar och vi tror att det inte att det finns motstridande nyheter… Våra ”vanliga” kanaler skriver rakt av exakt samma skit, vinklat så där lagom mycket.

0
    Bedon
    • 48

Bra morgon. Trekoppar kaffe, en näve cashewnötter två glas apelsinjuice och en överbliven papadum från igår så är det dags att dra igång dagen. Till och med Melodikrysset är löst och inskickat. Det jobbas hårt i förorten på helgerna må jag säga.

Fridens!

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 740

…borde inte en kvällstidning skriva som Samhällsnytt!
    Artiklar som är obekväma, ocensurerade m.m.?

Och inte en massa helsidor om ovidkommande info om Bianca W , Mellon, sliskiga dansband, kåta bonnjävlar m.m.
    Det känns som man som vanligt står till förfogande och hjälper makten med att flytta fokus ifrån riktigt allvarliga samhällsproblem och fyller tidningarna med den här typen av ren skit!

New homepage

0
    bajen-loveU4ever
    • 153

Haha, han var ju helt underbar!

Ja, skulle behövas fler som säger ifrån – ordentligt – högre upp i riksdagen…..

Men det lär nog inte ske….

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 740

…såg detta igår på jobbet!

Missa inte detta!

Vet inte vart denne man står politiskt, men svador av detta slag är uppfriskande! Önskvärt att det även sker på riksplanet! 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=69nS9xkcVjI

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 740

God morgon!

Ärligt talat tror jag inte att mitt ”inre tidur” anpassar sig till real tid…oavsett hur vi ställer om tiden, så häxar det med min sömn och när man vant sig…ställer vi om tiden igen!
    TA BORT SKITEN…
    Varför infördes den överhuvudtaget är väl en befogad fråga, när jävligt många får sömnen störd!
    …och när sömnen för övriga inte påverkades alls?

Kan inte se hur en stunds mer sol skall vara en godtagbar ursäkt för att en stor del av befolkningen får sömnstörningar?

Idiotiskt påfund sorterar detta under!

0
    Bäs
    • 1010

Innerdörren lagad och ser bättre ut än innan. Låset funkar fortfarande inte oh vageln i ögat har numera fått sällskap av salva så jag ser bara på ena ögat och det gör ont som fan. Annars är det rätt ok… fortfarande visst guldläge eller åtminstone väldigt bra läge att inte avsluta 4:a.
    Sen ska man inte glömma att ställa om klockor en timme i morrn natt, eventuella klockor som inte fixar det själv. Värst är väl som vanligt att försöka ställa om klockan i pallet. Skulle de inte lägga av med det där tramset förresten?

Over and out

0
    Bäs
    • 1010

Som att det inte räckte, nu är en vagel i ögat i vägen för det mesta… ska det behöva vara så här?

För övrigt är det 2 månader kvar till julafton (med andra ord finmöte på Katarina Bangata)

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 740

God kväll GU!

KÄMPA KLASSE! 🙂 🙂

0
    Bäs
    • 1010

Lyckades i natt bli inlåst i lägenheten… innerdörren stängdes lite ovarsamt (läs: medveten om att låskolven inte svarar handtaget) så den klickar igen och man får ställa sig och bryta sig ut, förmodligen till grannarnas förtjusning kl. 00.30. Lyckades till slut då jag testade varför inte kolven ville röra sig och den hade låst sig själv, låste upp och pillrade upp kolven. Det underlättade såklart, men lika förbannat står man nu med delvis trasig innerdörr. För övrigt samma dörr (lås) som för ett antal år sedan låste mig ute… som då fick brytas och lagas. Snart är innerdörren en enda stor lagning.

0
    Bäs
    • 1010

Det här är rätt häftig gatumusik… inte bara musiken för övrigt. Fotarbetet går inte heller av för hackor.

0
    Bäs
    • 1010

Ja du, det finns nog en hel del som vi vare sig vet så mycket om eller som man kan fastslå som ”fakta” egentligen. Lär behövas avsevärt mer hur man än vrider och vänder på det. Ett är nog rätt säkert och det är att det inte är negativt för något om man hanterar skiten bättre än vi gör.  Plasthaveriet är ett väldigt bra exempel och de onödiga resursslöseriet. Forskningen måste framåt och forskningen går framåt, stater bestämmer i vilken takt.

Tröttsammast är ändå alla direkta felaktigheter och falska anklagelser och till det ett och annat populistiskt uttalande istället för att faktiskt föra något framåt. Dit hör inte lådcyklar eller statliga bidrag för införskaffande av elcyklar (och vintercyklande). Möjligen att kollektivtrafiken får ett antal färre att åka och det antalet färre får kanske lite mer motion än de inte fått annars. Hade de velat att folk ska ta cykeln (pratar storstäder, annars är det knappast ens nämnbart) så hade en premie för vanliga cyklar varit avsevärt bättre precis som att främja solenergi och kanske vindenergi för privat bruk. Släng upp lite paneler på ditt tak och du kanske går helt fri från, löpande, elkostnader. Kan tycka sånt är bra, bara framtagandet av panelerna är vettigt.  Nu åter till snooker på tv. Slow-tv är ibland en fröjd.

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 740

…att man som förälder inte skäms!

Ta hem henne nu…hon blir till allmänt åtlöje ju mer hon syns! Det är ingen flicka i den åldern och med hennes diagnoserna värd!
    Glansen har falnat och ingen jävel bryr sig, mer än MSM, politiker och en maktelit som endast ser egen vinning i detta!…
    Tror inte hon har en jävla aning om någonting i klimatfrågan, utan hon blir ”matad” med tillrättalagda fakta av en samling personer som inte heller har en jävla aning om klimatet, men som springer en massa politiker och ”klimatcharlataners” ärenden!

Klimat-Greta flydde från intervju med kritiska frågor

Fakta finns om man letar…Farbrorn från Älta känner ingen ångest..

Rolf Malm: Mannen bakom klimatlarmen fälld som bedragare

Lennart Bengtsson: Vad händer när galenskapen tar över

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 740

God middag GU!

Det är underbar humor…
    ….att få lämna jordelivet med ett gott skratt är väl det man vill lämna efter sig, istället för ett tårfyllt farväl!! 🙂 🙂

I övrigt kommer livet bli enklare här hemma…ett gigantiskt träd med omåttliga mängder löv skall i dagarna avlägsnas!
    Dessvärre hann i stort sätt alla löv hamna på backen i år, men inför nästa års ”plåga” har det ljusnat betänkligt! 😉

…i morgon är det viktigt!

0
    Bäs
    • 1010

De klarade ju av spanjackerna rätt bra, rätt onödigt att släppa till på tilläggstid. Men vad fan nu gäller åtminstone en av de resterande matcherna något.

I övrigt inte mycket nytt under solen…

0
    Bäs
    • 1010
    Bäs
    • 1010

I väntan på en rätt läskig match 18.30 så…

Det finns alltid något att kolla på

0
    K.K..
    • 84

God Kväll GU! Nu har jag varit förkyld i 14 dagar och minns inte när jag var så förkyld så länge. Det börjar hetta till fr daner och herrar. En förlust är man troligtvis borta.

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 740

God morgon GU!

Jack Bruce 2014 och Ginger Baker häromdagen…bara Eric Clapton kvar från Cream!

Kämpa E C!

0
    bajen-loveU4ever
    • 153

God kväll!

Jag ämnar närvara på gulaschkvällen.

Jobbar den dagen men ska väl sluta i god tid för trevligheter.

Jag ska se derbyt på lokal med bajenvännerna.

Blir Retro på Hornsgatan där  de har bokat bord.

Må  det bli vinst!  Vojne vojne…

0
    Bäs
    • 1010

Tjohoo!
    Skönt att ha något att se fram emot i det här jäkla mörkret.

0
    alexx11
    • 17

Åtets GUlasch hår av stapeln den 30 nov hos mig.

Skål!!

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 740

God kväll GU!

Farbror kommer till admin med sin Chevrolet och gemensamt är att bägge gillar soppa…var och en på sitt vis! 🙂

FARBROR BEFINNER SIG I ETT KONSTIGT VAKUUM!
    ÄR DET INSIKTEN OM ATT STORVINSTEN BORDE INFINNA SIG INOM KORT….. SOM FÖRSATT FARBROR I DETTA MÄRKLIGA SINNESTILLSTÅND, MÅNNE? 😉 😉

VETENSKAPEN STÅR LIKA FRÅGANDE SOM FARBROR SJÄLV!

0
    Bäs
    • 1010

Låter förträffligt kära admin! Kurrar gör det redan… 🙂

Om du får problem med inloggning är det bara att höra av sig så löser jag det.

0
    alexx11
    • 17

Halloj GU, long time sedan jag vart här inne, något hände och jag kunde inte logga in på ett bra tag, men nu så 🙂

Kommer komma med förslag till datum för GUlaschen snart, hoppas ni är sugna mina fina vänner, men först ska vi ta oss an öret och hoppas att det blir kross, återkommer snart.

Kommer lägga in detta i det andra forumet också, trots ej bajenrelaterat.

SKÅL !!

0
Visar 25 inlägg - 376 till 400 (av 801 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.