Dravel och allt möjligt

Visar 25 inlägg - 326 till 350 (av 712 totalt)
  • Författare
    K.K..
    • 69

Resan är bokad till 6 december och enbart anmälningsavgiften betald.  Vi får avvakta och se om vi kommer iväg alls. Liksom avbokningen i somras lär vi inte hitta någon ny resa så lätt på den här sidan nyåret.

Hinner inte till Kanalplan, men är på plats på Söderstadion i eftermiddag.

0
    Bäs
    • 859

Man får väl hoppas att ni inte är iväg om eller när de kursar… vet inte ens om det finns någon reseförsäkring mot sånt. Kan bli lurigt att komma hem annars om man nu inte bara hittar en enkel flygplåt.

0
    K.K..
    • 69

God eftermiddag GU! Det är en viktig match i morgon som vi inte ska förlora om vi skall nå topp tre.

I vintras bokade vi en rundresa till Nord och Sydkorea och i juni drog resebyrån tillbaka den på UD:s inrådan nå Nordkorea var säkert. Problemet var att alla större resor var i princip slutsålda, så vi bokade in en vistelse till Grekland nu i augusti-september i stället och en rundtur i Vietnam i december hos Ving. Nu läser jag att researrangören Thomas Cook, ägare till Ving är konkursmässiga. Undrar om vi kommer i väg  december eller om vi får hitta något annat resmål i vinter.

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 668

God morgon GU!

Eftersom mitt lopp på Söders höjder inte var till full belåtenhet, detta till stor del på grund av att min kropp inte är byggd för asfaltslöpning!
    …så fick jag ett skotips av en av tjejerna på min lokala mack! Hennes ”stabbe” använder dessa dagligen i både jobb och träning och har blivit av med en massa bekymmer i benen.
    Löpardojorna Hoka One One Bondi 6 skulle vara något alldeles extra för farbröder runt 100 pannor, då de har en riktigt fin dämpning och svikt i sulorna och är som gjorda för stumma underlag! Efter lite koll på nätet, så tyder recensionerna på det längre ner på sidan i länktipset!
    https://www.outnorth.se/hoka-one-one/men-s-bondi-6?gclid=Cj0KCQjwlJfsBRDUARIsAIDHsWrsbojqEFknmwXxLG3zyJGJsfrQ2v4clcwLz3rXGekt_hMNyFPhq20aAijmEALw_wcB#Black

Dessa skall inhandlas…”turspel” och travet skall lämnas in också!

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 668

…det var en sak till!

B ä S

Finns det parkeringsmöjligheter hos dig på fredag kväll nästa vecka?

…”lilla hjärtat” och jag skall se Alice Cooper på Hovet?
    Slår en pling i veckan!

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 668

God kväll GU!

I´m still alive!

….trots att ”Steffes regim” gör vad de kan för att göra livet så jävla surt som möjligt för oss vanliga med idel höjningar av olika skatter!
    Kan inte de giriga jävla hydet sänka någon skatt istället för omväxlings skull? AVGÅ ALLA!

…imorgon kommer en viss ”Calle” vinna lopp, har jag hört! 😉

…i övermorgon skall Märsta få besök, då lilla Moa skall lira 2 handbollsmatcher med några timmars mellanrum!

Trevlig helg!

0
    bajen-loveU4ever
    • 127

Allt väl här också! Still alive!  Man jobbar och står i. Ett derby är i antågande..  Spänningen stiger mellan grönvita och de svarta på jobbet.. Må vi vinna!

Vojne vojne….

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 668

God väll GU!

…still alive!

…trots ”sosseregimens” omättliga sug efter våra surt förvärvade slantar! Jävla patrask!

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 668

God kväll GU!

Det är inte mycket som händer i vår tungt beskattade tillvaro tydligen, men ett par ord om att man fortfarande existerar kan man ju alltid knacka ned!

Jag finns…ännu! 🙂 🙂

0
    Bäs
    • 859

Fisken skapligt rensad… 🙂 och det utan forwards eftersom de som stod i starelvan klev av efter några minuter. Å andra sidan var matchen redan avgjord då de klev av. Vi måste få ordning på de här skadorna som bara uppkommer… vi ska inte behöva spela/chansa med spelare som har känningar.

0
    K.K..
    • 69

God eftermiddag GU! Pannknack och inte så pigg. Men att lämna WO finns inte på kartan. Nu rensar vi fisk

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 668

God morgon GU!

…flickebarnets lag vann även kvarten igår kväll, så härnäst nu på morgonen väntar semi och förhoppningsvis en final på tidiga eftermiddagen!
    Tror inte de hinner hem till Rättvik till Bajens match börjar… 🙂 🙂
    …vilket säkert är uteslutet, då svågern har ett förflutet som mittback i DIF och förmodligen skiter i hur det går för  oss! 😉
    Ett dåligt val han gjort i livet var valet av det laget…det andra var enligt mig att flytta till Rättvik! 🙂 🙂
    Han hade som spelare alla förutsättningar att bli en riktigt hyllad bajare….istället blev han bortglömd i de hemlösas förening! 🙂
    …men det är i a f en mycket, mycket sympatisk svåger!

Match väntar som sagt…inget annat än seger räknas om vi ämnar vara med i racet!

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 668

God kväll GU!

Har varit i Nyköping och tittat på när svågerns dotter lirat handboll… Falu HK vann bägge matcherna och Elin gjorde nog mest mål i dessa!
    Tror hon kan bli riktigt bra om hon lade ner lite mer energi på att träna, men är man i 16 årsåldern så finns det mycket mer i livet  än handboll, tydligen! 🙂  🙂

Hursomhelst en roligt ”roadtrip”, då svågern med fru och jag såg oss runt i trakterna!
    Vi åkte den legendariska gamla E 4:an genom Jönåker och ”Kalle i Backen”…. Grillkiosken är nedlagd och även macken som låg i backen!
    Som en parantes kan nämnas att grillkiosken inte hade schalottenlök till burgarna… vilket vi frågade efter varje gång vi stannade där! 😉 😉
    Minns en gång när vi varit och kollat på Bajen i ”Peking”…på hemvägen stannade vi vår vana troget och beställde burgare med schalottenlök. Turken i luckan svarade vänligt att de inte hade nämnda lök, men han höll på och bryta ihop när samtliga i kön beställde denna löksort på sin burgare och det var säkert 15-20 bajare till efter oss i kön… 🙂 🙂 🙂

Nästa lördag skall jag till Märsta, då svågerns andra dotter Moa skall lira där med Borlänge HK i någon cup…
    Jag är noga med att inte favorisera någon, så det blir två matcher där med!
    Har sagt till svågern att har lyckats fint i aveln, då tjejerna är fantastiskt trevliga och väluppfostrade! 🙂
    Har hetsat tjejerna med att jag är övertygad om att de kommer spela för Bajen en dag.. 🙂

Nu inväntar jag rätt rad på V 75….väntar med att kolla tills allt är klart!

0
    Bäs
    • 859

Trist

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 668

….vi har fler bilder, men inte på arktiska djur, då deras närvaro var helt obefintlig! 🙁

0
    Bäs
    • 859

Inget ont som inte har något gott med sig… när dysken satte upp diverse anläggningar där uppe utmed kusten så byggde de även vägar och tunnlar som används än idag. Har sett några dokumentärer om de där schabraken de ställde upp, snäppet över hagelbrakare…

Ska bli skoj att se lite fler bilder på pingviner och såna där björnar…

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 668

God middag GU!

…så har man varit hemma och ”landat” sedan igår kväll!

Det har varit en fantastiskt fin resa och upplevelse som jag gärna gör igen, men då från Kirkenes till Bergen!
    Båt, mat, upplevelsen och inte minst personalen ombord får toppbetyg!
    Vi träffade ett jättetrevligt svenskt par som vi ämnar hålla kontakt med, då vi ”fann varandra” när vi bordsplacerades ihop vid kvällmiddagarna!

Minus för att det kunde varit lite mindre regn och vind, men samtidigt hör det till ”vardagen” efter norska kusten!
    …och även föga oväntat minus för det ”tyska herrefolkets” stil att ständigt höras, ta för sig och buffa sig fram i alla situationer, fanns med ombord i alla dess former!
    …med den historia tyskarna har borde deras ”avkommor” vara betydligt mer ödmjuka!
    Det kan nämnas att tyskarnas härjningar fortfarande sitter djupt rotat i det äldre norrmännen…
    https://varldenshistoria.se/krig/andra-varldskriget/skoningslosa-nazister-jamnade-nordnorge-med-marken

Våran båt

Bild

…och här passerar vi Polcirkeln!
    Bild

…om man fortsätter mot horisonten, så är ”next stop” Nordpolen!Bild

0
    Bäs
    • 859

Jaså, flygs det därifrån eller till?

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 668

God eftermiddag GU!

… farbror väntar på Gardemoen

Hemresan till ”tokstan” startar om en timme!

I’ll be back!

0
    bajen-loveU4ever
    • 127

God eftermiddag GU!

Norgeresenärerna kom fram utan problem till Bergen.

Jag önskar dem en underbar resa uppför norska kusten!

Jag och Rex håller ställningarna i residentet .

Snart kommer bajenkompisen, vi ska kolla derbyt och sen det riktiga laget..

Forza Bajen! Bara vinst gäller!

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 668

God kväll GU!

Tackar min vän…ser fram emot detta!

Om 24 timmar är vi ombord!

Återkommer nästa helg igen…

0
    Bäs
    • 859

Önskar en trevlig tripp och inte så blöt som runt omkring.

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 668

God morgon GU!

…imorgon bitti är det äntligen avresa! 🙂

…som ett tillägg till bilden härunder!

Önskar jag var 25 igen!

…då skulle ”söta fröken” få finstämda serenader sjungna under sin balkong av undertecknad, tills hon inte kunde stå emot längre! 🙂 🙂 🙂

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 668

God kväll GU!

Fulländat!

En riktig ”snygging” med Chevrolet-reklam! 🙂 🙂

0
    Bäs
    • 859

Ger er en bild, känns lite märkligt med röd klädsel…

Bild

0
Visar 25 inlägg - 326 till 350 (av 712 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.