Dravel och allt möjligt

Visar 25 inlägg - 301 till 325 (av 908 totalt)
  • Författare
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 863

God kväll GU!

…still pissed, över gårdagens debakel! 🙁

Idag avstår jag löpning, då det känns aningen ansträngt i knäna….

En ny dator inhandlas igår och idag hämtade vi ut den programmerad och klar, så just nu håller ”lilla hjärtat” på och flyttar in ”all skit” i den som bäst!  Full supportavtal har köpts till , så datorkunniga kan slappna av! 🙂 🙂 Telefonen kommer nog gå varm till ”supporten”, misstänker jag!
    …men detta knackas dock ned på den gamla reliken!

Resa till Rättvik inbokad…söndag morgon drar vi och på tisdag är vi tillbaka!
    Volvo V 60 hyrd för ändamålet, då det råder viss osäkerhet om statusen i det från början tilltänkta resefordonet!
    Det läckte rätt ordentligt med bakaxelolja om den i förra veckan, men felet hittades igår och åtgärdades…
    Troligtvis är det tätt även om nån liten droppe har läckt…troligtvis är det bara ”efterdyningar”!
    …men vi chansar inte!

Det knåpas för fullt med den nya miniatyren…bilder kommer sinom tid!

Kan utan omsvep tillbringa resten av mitt liv utan grävmaskin och förpliktelser…livslång semester vore mumma! 🙂

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 863

God morgon GU!

Det kändes faktiskt ingenting i benen igår morse, vilket var överraskande med de symtom jag kände direkt efter ”5 km passet”!
    …så farbror klämde till med 6 km igår kväll!

Idag känns heller ingenting, vilket kanske kan tolkas som att jag möjligen är förbi det där vanliga åkommorna vid ”forcering av träningen”!
    Har i a f  lagt mer tid på att stretcha ut efter löpningen, vilket kanske kan vara en förklaring. Idag vilas det från löpningen, men Rex skall få sig en längre ”prommis” i a f!

…V 75 inbringade nästan tre tusen spänn igår och idag provar vi V 75 igen och sätter om en del, då Stochampionatet skall avgöras!
    Spikarna idag startar från bakspår! 😉

Det blir ett lite ”meckpass” i garaget också…
    …jag försöker alltid flytta fokus när det går tungt i löpspåret, så då kluras det jämt och ständigt på olika lösningar!
    Den senaste dagarnas funderingar är hur min nästa miniatyr skall byggas…så idag skall vi se om gårdagens teorierna håller! 🙂

Har ingen aning om varför detta meningslösa inlägg skrevs…men nu är det gjort! 😉

Bäs
    • 1180

En sväng ut på ”badholmen” idag. 27 grader i spat gjorde inte ont.
    Nu är man tillbaka i betongen.

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 863

God kväll GU!

…det bidde 5 km idag!
    Tror jag får dämpa ner mig, då benhinnorna gör sig påminda!

I övrigt… allt lugnt! 🙂

Semester utan krav och måsten är semester!

Bäs
    • 1180

Snyggt även om jag inte gillar färgen egentligen, men det är en grävmaskin och en grävmaskin får vara orange…

Bild

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 863

God eftermiddag GU!

Nu är det klart…min ”penselrenovering” av grävmaskinen!
    Däcken bytta, verktygslådorna är nedslipade och ommålade, all gammal foliering är utbytt och så är den nyservad!

Detta är min sista egna maskin i karriären och räknar med att den är ”med mig” i två-tre år till…sen är mina dagar bakom spakarna över!

Får se om bilden fastnar!Bild

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 863

God kväll GU!

Dagens begivenheter inskränkte sig till att hämta hem det färdigfolierade bordet från igår… 🙂
    …hur många har en bordsskiva i sidenmatt vit pearl?
    Har i a f sett den kulören på en Lamborghini Gallardo LP 560! 🙂 🙂

Fick besök från Motala idag…som kom med gåvor till mina ”rostiga” sidoprojekt!

…hann också med 4 km löpning och det var inte tomt i tanken vid målgång idag heller!  Vila imorgon!

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 863

God kväll GU!

Dagen begivenheter inskränkte sig till inlämning av vardagsrumsbordet för foliering av bordsskivan… :-O
    Firman som gör jobbet lägger även på en ny foliering på min maskin..så när brallorna ändå är nere, typ! 🙂 🙂

En 4,2 km promenad med Rex har hunnits med och lite senare klämde husse 3 km löpning utan ”tyskt sällskap”!
    Det var ett tag sedan benen brukades på detta vis, men är ändå överraskad att det gick hyfsat lätt och att det fanns flera kilometer kvar i ”buggarna” vid målgång! Tror det kommer bli en del övningar i spåret under återstående semesterveckor!

I morgon skall bordet hämtas hem…
    Får även besök av en okänd hojåkande person från Motala….har fått kontakt på med honom på ett ”maskinforum”!
    …han skall lämna en grov kedja till mig som skall användas till ”nåt” i mina ”rostiga projekt”!

Bäs
    • 1180

Hittade igen… glömde starta GPS:en… så det kan bli. Blev grillat innan regnet kom, men vi satt skyddat under plåttak ändå.
    Trevligt var det hur som…

Ny vecka och nya våndor om några timmar. Upp och väcka tuppen

Bäs
    • 1180

Idag blir det en annan ö, nu i Mälaren, har ingen aning vart jag ska och tänker köra med GPS för första gången, tar med ombyte, spritkök och överfallslarm. Litar inte på det där riktigt, har alltid hittat, med lite felkörning någon gång, när jag sett en karta.

Bäs
    • 1180

Fantastisk debatt mellan s och m i svt…
    S vägrar debattera med M, case closed, det är public service på hög nivå.

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 863

God morgon GU!

Vill man förstöra en dag, så börja dagen med att ögna genom Nya Tider och Samhällsnytts löpsedel!
    Då får man en inblick i hur illa det är ställt med Sverige!

”Sossepacket” vek ner sig i migrationsfrågan för att inte förlora makten och än en gång  så låter sig detta land styras av en klick på runt 4% av verklighetsfrämmande nollor!
    Hur länge har Sverige råd med ett miljöparti?

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 863

God morgon GU!

Har kollat genom en massa ”Gubbultras-grejer”…som jag sparat av någon anledning!

Repriserar detta som den mycket älskvärda Åsa Sånemyr skaldat till oss..

Upp och ner var tiden i Bajen.

från gråt till skratt och tillbaka igen.

från förlust och sen till vinnar partajen.

drömmen som fanns där om framtiden.

Supportern gav näring alla dagar

ställde krav och var arga men med all rätt

om bengaler satta jag upp ”lagar”

och norra stå gjorde det för mig lätt

Gjorde valet att sluta med tungt hjärta

packade ihop och tog ett tårfyllt farväl

att lämna gav mig mycket smärta

för Hammarby har en underbar själ

Farväl till ett och välkommen till något nytt

Familjen jag ju fortfarande har

från VD till supporter jag nu bytt

och Gubbarna finns ju för alltid kvar!

Till världens bästa Gubb Ultras

Från Åsa

Bäs
    • 1180

Intressant att börja nytt knäck. Trodde det skulle kännas tyngre men det var kul och bra folk i anrika barren vid Kungsträdgården. Verkar vara övervägande Bajare bland de jag kommer ha mest med att göra, det gör ju inte saken sämre. Hann till och med sörja över gårdagen med en kille.

Bäs
    • 1180

Nåt för en ettrig jäkel i söderort att kolla in kanske?

Bäs
    • 1180

Ljusare än så här blir det inte… nu vänder det och om 6 månader är det bara några dagar kvar till Jul.
    Tills dess, ha det så bra! 🙂

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 863

…oavsett vem, så framför mina önskningar om ett snabbt tillfrisknande!

KÄMPA N.N.

Bäs
    • 1180

Det glädjer mig oerhört… och stör mig samtidigt. Fint bygge är det och ingen tvekan om förlagan.

Idag ska jag till Karro i de nordliga breddgraderna. En av våra GU’s behöver lite prylar efter att ha råkat lite illa ut förra söndagen. Inget man behöver bre ut sig om här. Men han följer det mesta därifrån och kan precis som vi se eländet i morgon på en skärm.
    Det är vanebildande att inte behöva plåga sig upp och iväg på morronen… får se hur det går med det och om det går att vänja sig tillbaka. Men det är ju inte helt fel att fylla på sin lada lite och Magdalena får en sudd till sina.

Varmt är det också, som om det behövde sägas…

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 863

…va fan nu!

Två bilder på raken som fastnat….I’m so happy! 🙂 🙂 🙂

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 863

…förebilden glömde jag lägga upp!Skogsmaskiner - Sida 6 - Annonser i Sverige. Annonsera Gratis alltid

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 863

God morgon GU!

En fin bild där Klasse…och grattis till nytt pul! 🙂

Har skapat en väldigt liten skogsmaskin i hård metall…hoppas det funkar att lägga upp en bild!Bild

För övrigt tillönskas alla en fortsatt trivsam midsommar!

Bäs
    • 1180

Åkte ut i skärgården i går, hem idag innan rattfyllona gav sig ut
    En magisk natt, absolut stilla och fick med mig en bild vid sjön.

Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    K.K..
    • 118

Trevlig midsommar GU. Nu blir det festande i dagarna tre.  Sillunch idag, släktmiddag i morgon och TV-matchen på söndag.

Bäs
    • 1180

Tar tillfället i akt och drar ut till skärgården och lite fajt med mygg och träbitar.
    Tror att jag också önskar alla GU’s en jätteglad midsommar!

Bäs
    • 1180

Blev hastigt och lustigt med jobb, slut på slödagar en tid framöver alltså. Blir till att baxa sig in till Kungsträdgården bland slipsnissarna.

Visar 25 inlägg - 301 till 325 (av 908 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.