Dravel och allt möjligt

• Detta ämne har 712 svar, 16 deltagare, och uppdaterades senast för 2 dagar sedan av Bäs.
Visar 25 inlägg - 251 till 275 (av 712 totalt)
  • Författare
    Bäs
    • 860

Ja, han har sina poänger om än enkla såna

0
    bajen-loveU4ever
    • 127

Glad Lucia, Gubbs!

Väldigt rolig Glans!

0
    Bäs
    • 860

En underbar röst har utökat samlingen där uppe

0
    bajen-loveU4ever
    • 127

Vi sliter i patrasket / luftslottet!  Spricker väl ändå snart…

Nu har vi 3 raka hemma!

Trevligt!

0
    Bäs
    • 860

Om ni inte kollade handbolls-VM nyss så missade ni något. Galen upphämtning av Sv. och bara tuggade sönder dem.

0
    Bäs
    • 860

Kampen är hård och den känns… har gett upp regelrätta sömntider. Nu sover jag när jag somnar och vaknar när jag vaknar. So for så har det inte blivit mer än 3 timmar sammanhängande sömn. Sen försöker jag kanske vnda mig och det är inte skönt. Då gå jag upp och så kör man på. Blir lite underligt när man som idag vaknar 2.30 en söndagsmorgon. Men frukost och lite morfin inleder även denna dag. Blir man bara aav med den akuta värken går det lite lättare, 6-8 veckor få man räkna med när det gäller revbenen. Där ärdet mer en molande värk och givetvis vid beröring. Det jobbiga är att brotten är på framsidan, baksidan och sidan, finns inte så många kvar att ligga på.

Nu har jag just sett ”the Green Mile” för säkert 10:e gången, ruskigt bra film. Kanske den bästa

0
    K.K..
    • 69

Kämpa Bäs

0
    Bäs
    • 860

Nu har det i varje fall börjat att bara göra ont i revbenen. 2 steg bakåt och ett framåt…

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 668

God kväll GU!

KÄMPA KLASSE!

0
    Bäs
    • 860

Dessbättre får jag backa lite på föregående inlägg. Det ser inte lika illa ut som befarat, men någon form av facit får vi vänta på en vecka. Försiktigt positiv

Tilläggas kan att jag tillförskansade mig lite interna problem i söndags när gubbjäveln trodde han var 20 igen. Spela bandy (nåja, skiridskor och bandyklubba i varje fall) Fall… eller falla snarare är något man kan göra när man är på hal is. I söndags var jag på hal is och föll, brutalt tacklad av modell Rutan, då hajar ni… tjong pang rätt ner i nyspolad is, sidan först och med sidan menar jag bålens utsida, populärt kallat revben. Gjorde ont då och stegrade till en infernalisk smärta igår.
    In till SÖS-akuten, nåt måste var mer än bara fel.
    Ut från akuten 12 timmar senare med facit i hand.
    8 revben med brott i olika former och platser. Ingen punka i varje fall, de var de rädda för på akuten. Tro fan att det gör ont så nu får man knarka legalt. Återkommer om ett par månader när det förhoppningsvis är någorlunda återställt.

Nån som behöver ett par skridskor? Skämt åsido så ska jag behålla dem och åka lite då och då, men bandyklubban ska jag kanske använda till att peta snorkråkor med eller något annat bra.

0
    Bäs
    • 860

Ni som vet och förstår förstår, men det ser inte bra ut… 🙁

0
    Bäs
    • 860

Jaså det stormar runt paret Karlsson 🙂
    Får önska en trevlig resa och att vare sig ni eller någon annan blåser bort.

Själv har jag lyckats trycka revbenen på främst ena sidan så jag är glad varje gång jag rör mig utan att vika mig dubbel. Man kanske ska ta och inse att man vare sig är tonåring eller oförstörbar och utöva sport genom att glo på den istället. Puh, andra dagens lidande, lär väl hänga i sig ett par månader innan man kan börja leverera igen eller hur man nu ska uttrycka sig.

0
    K.K..
    • 69

God kväll GU! Det tycks vara en tropisk storm i södra Vietnam som dock kommer att bedarra till på söndag morgon lokal tid.  Som tur börjar vi resan i Hanoi.  Dessa stormar tycks förfölja oss.

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 668

God morgon GU!

STORT TACK till ”Pålle” för välsmakande soppa med tillbehör…..och givetvis trivsam tillvaro!

Farbror somnade som en klubbad när han kom hem och vaknade nyss…när hände det senast att man sov i 8-9 timmar????

0
    Bäs
    • 860

Åter igen så skänker jag ett stort tack för ”kaffet” till dagens eminente värd och admin.

Alltid trevligt att träffas och gaffla lite och lyssna på andras gafflande.
    Nästa gång det blir stabilt krubb så är vi väl på böljan misstänker jag och har jag inte räknat helt åt pipsvängen så blir det 12:e bedriften att göra samma resa. Vissa resor tåls helt enkelt att upprepas.
    Intill dess så ses vi högst troligt på andra arenor.

0
    K.K..
    • 69

God eftermiddag GU! Zircus Zlatan rullar på och har våra relationer  med Malmö varit frostiga är de just nu bottenfrusna. Missar tyvärr gulaschen då det är en 60-årsdag i släkten som i princip kräver en obligatorisk närvaro.  Men, ni får ha det så trevligt och ät inte ihjäl er.

0
    Bäs
    • 860

Nä, ingen extra tallrik för Arne… meddelas endast på detta sätt

0
    Bäs
    • 860

Ha ha, lär ju inte bli problem att hitta något att prata om på lördag…

0
    Bäs
    • 860

GUlaschen lockar mer än vin och öl, möjligen då att sällskapet lockar lite också… 😉
    Kan ”varna” för att en eventuell tallrik till Arne kan bli aktuell, tror dock inte att det blir så av anledningar han inte rår riktigt över.

0
    alexx11
    • 17

Hola GU, nu närmar sig den eminenta GUlaschen och vill bara meddela att om ni vill dricka vin så får ni ta med er egen, om ni vill ha öl så kommer det att finnas tillräckligt skulle jag tro och behövs inte tas med.

SKÅL !!!

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 668

God kväll GU!

Ett klipp om en jävligt skrämmande utveckling i ”diktaturen” Sverige!
    Kolla in hur det fungerar i ”vänsterdemokratins” namn, som våra påtvingade politiker värnar så ömt om!

Att beväpnade poliser griper en oskyldig människa finns det tydligen resurser till…
    ….och på dem man borde jaga och låsa in… lägger man resurserna på att bjuda på pizza och fika! Vart är det på väg???
    Tyvärr lite burkigt ljud….

https://vimeo.com/373596003

0
    Bäs
    • 860

Om 2 veckor sitter vi där igen, mätta och belåtna… nu mätt, inte helt belåten.

Och i morrn lär man inte frysa ihjäl när man ska till Zinken och åka lite. Det gick småtrögt förra söndagen så jag drar nog ner redan vid 7-rycket i morgon och ”kör upp”.

0
    Bäs
    • 860

Nu har jag inte hört honom säga det själv, men precis som en viss Z försöks det att göra en lagsport till något individuellt, vilket känns helt sjukt. Tänker på Eskils derby mot gnaget varje gång och det är satir… eller humor åtminstone. Tåls att återberättas.

Hammarby skulle möta målsnåla AIK i ett derby. Eftersom Gnaget är helt ofarliga framåt så kom Hans Eskilsson med ett förslag under uppvärmningen: -Jag klarar av AIK ensam. Ni andra kan gå på Jägarn och ta en bira, så fixar jag det här själv. Efter en stunds diskuterande så accepterade Roffe Zäta och laget Eskils erbjudande och stack iväg.
    Patrik Andersson, som ju är hemma på båda sidor om en bardisk, tappade upp bira och bjöd laget runt på Jägarn. Stämningen steg och Fahla knappade på text-tv. Det stod 0-0 länge och Micke Hellström började misströsta: -Vi skulle aldrig lämnat honom ensam. Men så plötsligt blinkade det till:Hammarby-AIK 1-0. Mål: Eskilsson i 34:e minuten.
    -Det var som fan, skrek grabbarna. Jubel, ledning i halvtid och biran flödade. Det såg stabilt ut i andra halvlek. Vadim, som är en jäkel på huvudräkning, kollade vad tre nya poäng betydde för tabelläget. Fahla stod på bordet med bar överkropp och drog i gång ”Öka takten sista kvarten”. Det var trångt och svettigt framför text-tv . Patrik Andersson kylde skallen under tappkranen och Kaj grävde i räkbuffén. Det verkade som om Eskil skulle greja det.Då blinkade det till igen: Hammarby-AIK 1-1. Mål : Mjällby i 84:e minuten.
    -Typiskt, vi som var så nära, suckade Peter Berggren när texten blivit blå och matchen var slut.Hela laget skyndade tillbaks och i omklädningsrummet hittade de Eskil rödgråten med ansiktet i händerna. -Vad är det som händer, undrade Roffe. Hasse Eskilsson började förklara:- Allt gick så bra. Första halvlek var jämn, men jag nätade. I andra dominerade jag matchen totalt ända tills jag blev utvisad i 62:a….”

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 668

God kväll GU!

…snacka om hybris! 🙂

Marcus Berg släpper ”BOMBEN” som han uttryckte det och som om han ensam ”bar” hela laget!….han slutar i landslaget efter EM…
    <div id=”irc_mimg”>Bildresultat för såg</div>
    TACK, ÄNTLIGEN, SÄGER JAG! 🙂 🙂
    Personligen tycker jag att han skulle släppt ”BOMBEN” för 10 år sedan…
    Fruktansvärt överreklamerad och enligt mig en urusel anfallare!
    Tragiskt bara att vi skall behöva vänta över EM på hans sorti!

0
    Bäs
    • 860

ISpasset gick över förväntan, såtillvida att inget gick sönder och jag höll mig på benen i 1 ½ timme. Men fan vilket spelsinne man har… det ser ju så lätt ut när de som kan gör det. Märkligt

0
Visar 25 inlägg - 251 till 275 (av 712 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.