Dravel och allt möjligt

Visar 25 inlägg - 226 till 250 (av 712 totalt)
  • Författare
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 668

God morgon GU!

Var i Hässelby igår och kollade svågerns dotter lira handboll…stortorsk blev det och rött kort drog hon på sig i ilskan!
    …så kan det vara när man är 16 bast och har vinnarskalle!

Vi drar dit idag också…första matchen kl 9.00

0
    Bäs
    • 859

Jo, var på väg att skaffa plåt när han var här 2018, men av det blev det inget…  skrik till om du hör något, men han ser inte ut att göra någon spelning i närheten, bara i Cardiff. Bra skit…

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 668

God kväll GU!

En förträfflig låt…

https://www.youtube.com/watch?v=tZLpjFwielI

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 668

….har kollat in Joe Bonamassa på ”tuben” en del på sista tiden!
    (Även försökt länka, men det fungerar inte…)

En snubbe har hursomhelst skrivit detta i kommentarsfältet efter hört Joe lira…

”Think I’ll go down to my basement workshop, and make a nice clock out of my Stratocaster”.  🙂  🙂

0
    Bäs
    • 859
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 668

God kväll GU!

My brain hurt’s….

R I P Terry Jones!

2 down, 4 too go! 🙂

0
    Bäs
    • 859

Så det är full laddning för en ny kryzz… utmärkt datum admin!

0
    bajen-loveU4ever
    • 127

Har ni sett att Igor ’ i will kill you ” Armas är på Sportkanalen?

=)

För övrigt en jävligt trist match men våran grymma Bojanic är med så man kollar  ju ändå!

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 668

Ond middag GU!

…ond av flera anledningar!

Farbrors ”pannknack” når ständigt nya höjder…tror att jag måste ”söka” för detta och att det blir värre och värre och tyvärr även oftare, oroar mig!!
    Inga ”piller” hjälper…och den dyker upp med en väldig precision innan helgerna… och brukar släppa framåt söndag eftermiddag vanligtvis!

Gjorde ett migräntest på nätet…vad det nu är värt!
    Det är frågor som jag har svårt att svara korrekt på, då dessa inte direkt rör mig och mina dagliga sysslor, men en hint om att något behöver göras är det i a f!
    Här är ditt testresultat
    Dina besvär är svåra och du bör ha kontakt med neurolog som kan skräddarsy en behandling som passar dig. Det innebär troligen en förebyggande behandling för att minska antal huvudvärkstillfällen samt en akutbehandling när huvudvärken kommer. Idag är det bara neurologen som kan ge alla behandlingar då de mest effektiva läkemedel bara får förskrivas av en neurolog. Vid förebyggande behandling är det viktigt att du har en kontinuerlig kontakt med din neurolog för att följa behandlingens effekt över tid.

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 668

God morgon GU!

…derbydags igen!

Men innan det är det ”pul” på menyn!
    Lite nya ting skall monteras på grävmaskinen, samt att tre små granar skall tas bort hos grannen!

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 668

God morgon GU!

Föga oväntat så började det nya året ungefär som det gamla slutade!

Får man önska så hoppas jag att detta inträffar i år!

…massutvisningar av ”systemutnyttjande ”patrask!
    …det s.k. klimathotet avslöjas som det ”bogus” det är!
    …och att sekten runt detta ”pudlar” om sin sjukt överdrivna alarmism!
    …de vänstervridna och ”PK” kvällstidningarna går i konkurs!
    …och att lika vänstervridna och ”PK” SVT och S R inte längre tillåts vara skattefinansierad!

I wish, but it’s not gonna happen!

0
    Bäs
    • 859

Lite märkligt det där med länkarna som måste godkännas. Jag la upp en gif och Blu4e la upp Bajenklippet utan att det behövde godkännas. Ksanske det bara gäller YouTube… får hålla ögonen öppna, messa mig annars eller skriv här så fixar jag.

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 668

God kväll GU!

Farbrorn från Älta tillönskar samtliga ett riktigt gott nytt år!

…dock ej ”patrasket” som förpestar tillvaron för vanligt hyggligt folk i Sverige!

https://www.youtube.com/watch?v=Jvx-xEIKHig

0
    Bäs
    • 859

Själv lägger jag tid på att kolla ”Monty Phytons meningen med livet”, bra grejer…

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 668

God morgon GU!

Har ögnat igenom krönikorna…Billborn regerar! 🙂 🙂

J O Waldner, Mats Wilander, Peter Forsberg är legender i sina sporter!

…Hedman är det definitivt inte och skall absolut INTE ens nämnas samtidigt med övriga tre…inte ens komma på tal!
    Gör om, gör rätt!

0
    bajen-loveU4ever
    • 127

God juldag Gubbs!

Apropå Nacka så kommer det en dokumentär om honom på SvT 1 kl 12.15.

Ikväll ska det jobbas sen är det 2 ggr ledigt.

Viktig dag imorgon.  = )

0
    Bäs
    • 859

Ska ta en koll… inget jag märkt innan

Har kört några uppdateringar för någon dag sedan och det kan ha varit någon inställning som tillkommit. Båda låg för godkännande, ska kolla den inställnngen så det sker automatiskt. Här litar vi på allt, skeptiker får hålla till annorstädes.

Kan nog vara så att det är spamfiltret som varit tveksamt… sånt händer oftast när det bara ligger en länk i och för sig, men det kanske hänger ihop med antal tecken också. Skriv om det händer igen bara, snorlätt att släppa det.

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 668

God kväll GU!

Har försökt klistra in länkar om Leo på ”Bajensidan”, men dessa inlägg har försvunnit…är det något fel?

0
    Bäs
    • 859

Fin sång och melodi

Lyckades återskapa hr. Ältas eminenta inlägg som ”försvann!

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 668

https://www.youtube.com/watch?v=ByHTW6J9Too

…en klassiker!

SKIT också…mitt förra fina inlägg försvann när jag redigerade!

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 668

God lördag GU!

Vi var med FRENTAB som jag kör åt och käkade en ”årsavslutningslunch” på Sandhamns värdshus igår!! Utmärkt käk för övrigt!
    Vi var 20 st som varit med på de senaste projekten som vår ”grönvite” chef hållit i….han ville tacka för året som gått på detta vis!
    …men det har lika gärna kunnat gå åt helvete med alltihop, då det var en frontalkrock på Grisslinge-rakan vilken vi givetvis måste passera på vår väg mot Stavsnäs brygga!
    Det infann sig en viss tidsstress, då det enligt trafikinfon varit tvärstopp och totalt kaos i två timmar där, men de hade i a f sent omsider fixat till ett körfält förbi mot Värmdö, så vi lyckades i a f efter mycket köande komma förbi och hinna med båten i tid…

Nu väntar lite ledigt till efter nyår…bandy på annandagen skall givetvis bevittnats!

ATG ”tokkör” girigt V 75 i julhelgen som vanligt  …så nån rad där blir det nog också!

Maskineländet skall få några smågrejer fixade…

…sen skall Rex och jag försöka promenera lite varje dag under ledigheten!

Trevlig helg grefvar och baroner! 🙂

0
    Bäs
    • 859

Årets julbord genomfört, trevligt sällskap och lagom med krubb, knappt någon alkohol, men mätt och belåten. Sitter och smårapar lite och jäser i största allmänhet. De onda revbenen är fortfarande onda, men låååångt ifrån hur det var för en vecka sedan. Konstiga jobbgrejer har dykt upp… ska ta itu med det i helgen så jag är ledig på vardagen.

0
    Bäs
    • 859

Då jag fick kolla via ATG:s egen sändning pga tv4 inte finns i mitt utbud just nu, så blev det lite annorlunda tugg. En kommentar på Jorma var… ”han kunde ju lära sig lite bättre svenska”, varför då undrar jag? Visserligen hör man knappt vad han säger men skit samma, han är sig själv och hästar snackar inte heller svenska.

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 668

God morgon GU!

Jorma är ett kuskunikum…

…men enligt vissa hästägare är hans körstil ibland lite för tuff med framförallt unghästar!, då han gärna ”vrider” på ut i spåren, trots att det börjar ”sina i tanken”! De flesta av dessa hästar skulle må mycket bättre mentalt av att han ”bara” tog dem i mål lite lugnt och inte köra som om det var sista loppet i deras karriär! Han passar bättre som kusk på elithästar och äldre hästar… Jorma som person är i a f mycket omtyckt av alla i häst-branschen!

Jag tror Jorma är den  ”utomstående” som fått äran att köra Järvsöfaks i lopp flest gånger…(3 st= 3 segrar) av 234 lopp!

0
    Bäs
    • 859

Jorma 11 000 segrar… alltså 11000 lopp är ju rätt mycket men segrar, det är sanslöst. Vad sa de, över 200 vinster per år i 53 år

0
Visar 25 inlägg - 226 till 250 (av 712 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.