Bajen, bara Bajen

Visar 25 inlägg - 176 till 200 (av 1,466 totalt)
  • Författare
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 801

God kväll GU!

Kan vi hoppas på ”spik nr 2” i luftslottet, tro?
    Jag hoppas på det i a f… 🙂

…. matchstart 20.00 i ”byn”!

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 801

…första spiken i kistan ”ditdorvad”! 🙂 🙂

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 801

…men nu är det 4-5  i 86:e 🙂

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 801

…ser tyvärr ut som skithögarna vänt! 4-3 nu…med 10 minuter kvar!

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 801

…det ser bra ut!

0-3 till ”byn” efter första! 🙂

Bäs
    • 1096

Många glada göbbar där… 🙂 byn får som sagt se till att det blir fler glada och Det är bra för svensk bandy.

Över ett år sedan man äntrade någon läktare alltså vilket betyder att det senaste årets umgänge varit helt under isen. Urtrist och tror inte ens de ointresserade är oberörda. Nåväl, kan ju tänkas att en återkomst till läktarna kommer kännas rätt bra, kanske bättre än någonsin. Det sägs ju att det är inte förrän nnågot försvinner som man inser hur mycket det betyder. Tills dess får man väl ägna sig åt att bygga upp reserverna och besöka ön och morsan. Det är trots allt inte så jäkla dumt att komma dit ut emellanåt.

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 801

God morgon GU!

Till min stora glädje, så krossades en av möjligheterna till ett ”dubbelt SM guld” för ”svinpälsarna” i bandy! 🙂
    ….något som (gal8) raljerat om i tid och otid och inte gjort någon hemlighet av att det är målet!
    VSK’ s damer gjorde i a f sitt jobb i dessa matcher och avfärdade ”packet” i två raka.. 🙂
    …något som deras herrar inte mäktade med, men jag har god tro att ”byn”, som verkar vaknat till ordentligt på slutet och definitivt skall kunna sticka ytterligare hål i ”luftslottet” !

Hoppas sedan att ”storfinansiären” ledsnar om det utlovade och för honom mycket kostsamma dubbelguldet ändå uteblir och det utan att ens vara nära en final! 🙂 🙂 🙂

…och att bandyn slipper dessa luftslott framledes!!Drömarbetsplats eller hierarkiskt luftslott? | Loving Communications

Bäs
    • 1096

Nä, det där lät riktigt bra, en målgörare och 3-0 vinst. Det finns några som kan göra mål i varje fall. Bådar gott införsäsongen.

Alla som kan sänka svinen är värda att skänka en extra tanke till. De åkte åtminstone ur på damsidan, alltid något.

K.K..
    • 95

God kväll GU!

Damerna gjorde sitt och visade att man inte blir någon slagpåse i årets allsvenska.

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 801

God natt GU!

Trevligt med handbollens återtåg… 🙂

Tråkigt med inställd match… 🙁

…även om det bär mig emot, så måste jag nog ”smyghålla” på Edsbyn lite! 😉

Bäs
    • 1096

Sen kan man ju inte annat än hylla handbollslaget som spelat oss tillbaka i högsta ligan igen

https://cdn.svenskalag.se/teamdata/images/4614/598390/artikel_karlskronabajen_20210312_1000x652.jpg?0

Bäs
    • 1096

Hörde det tidigare idag, skönt att slippa gå rut poå jobbet med hörlurar på om jag nu skulle kommit ihåg att ta på dem.  Ska försöka lista ut när match blir av istället.

bajen-loveU4ever
    • 170

Cupmatchen uppskjuten, men det har ni säkert redan läst…

bajen-loveU4ever
    • 170

Besviken på dom…gurkorna…

Bäs
    • 1096

Man hade ju hoppats…

Bäs
    • 1096

Gurkorna ändå…

Bäs
    • 1096

Ja, det är starkt att plocka hem vinsterna när dörren står öppen. Ett år för sent eftersom vi redan förrra året borde grejat det

K.K..
    • 95

God kväll GU. Nu är vi klara för avancemang i praktiken. Något positivt i denna mörka tid.

K.K..
    • 95

Vi får skaka av oss detta och försöka sätta fokus på de dubbla cupmatcherna på lördag.

Bäs
    • 1096

Ja, noterat under dagen så ser det här inte bra ut alls kan vara den avgjort största skandalen i Bajen historien, hoppas innerligt att det inte är så.

Bäs
    • 1096

Lite sordin på glädjen blir det ju med att Kindlund slutat med omedelbar verkan. Inte mycket mer än så är sagt från officiellt håll och att Yxan tar rodret tills vidare

Hammarby Fotboll

HOFF
    • 37

Det blev en riktigt härlig söndag, råttfällan slog igen och packet från sålna grinar stort i media.. HA HA HA!

Just idag är jag stark – just idag mår jag bra – jag förs framåt av kraftiga vindar!

Fan vad man längtar efter att få stå på läktaren och sjunga in Bajen!

Skål i kaffet

Bäs
    • 1096

Trelleborg i cupkvarten alltså och om vi vinner där så blir det borta mot vinnaren diffen-fuskersund. Många teorier som cirkulerar, senaste är att vi får ”borta” om diffen vinner och hemma om öfk vinner, förutsatt att vi vinner över tff såklart, vilket inte är så klart, ännu.

Bäs
    • 1096

Annars är ju den här ”stoppern” av Selmani rätt snygg

https://twitter.com/i/status/1368574274915688450

Bäs
    • 1096

Alltså, jag har så totalt fastnat i att kolla hur Ludde rör sig… han är ta mig sjutton överallt i närheten av bollen. Tar omöjliga toklöpningar, stoppar anfall och serverar mackor… sen hur han gör 3-2-målet är ju så sjukt snyggt och bra. En liten tå, rundar målisen, nära ramla, kommer på benen och slår en boll förbi 3 spelare i mål. Man blir inte heller ledsen över att se Amoo, det haan förmodligen har mest emot är att han är 163, resten ligger som en oskriven bok. En fotbollens Vranjes, gillar köttbullar som bara tar sig fram och igenom.
    Grymt mål av Rodic, svårt att säga vilket av de 3 som är snyggast och varför måste man det…? Alla 3 målen är baljor man minns.

Om de svarta säger jag inget… goitum har i en kvällis redan sagt att det inte var en straff, säger mer om det laget än ord.

Visar 25 inlägg - 176 till 200 (av 1,466 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.