Bajen, bara Bajen

Visar 25 inlägg - 1,576 till 1,600 (av 1,600 totalt)
  • Författare
    Bäs
    • 1182

Härlig tillställning i Jerkahallen idag. Även om vi skrällt mot Kristianstad förr så trodde jag inte riktigt på det idag. Vi med decimerat lag hela säsongen och kräftgång mot senaste årens suverän.

Om man tror på det är hälften vunnet och det var en kamp och tog rätt lång tid innan vi lyckades komma ifatt och gå om, tror det var strax före Tidaholm. Sen höll vi avståndet hela vägen in i mål.

Sammanfattningsvis (av mig) så vann vi på de tekniska felen, att vi inte gjorde dem. Stööre är kanske inte skillnaden mellan toppen och botten och då borde det vara i toppen vi är. Radera ut de där klantfelen och vi kommer stiga uppåt i tabellen och lämna kolsäckarna till deras öde i kopieringshögen under oss. Bleka kopior eller kämpande äkta vara… kanske till och med de dryga nordtyskarna hellre ser oss kvar är de andra.

Härligt kämpat var det i varje fall.

En lika härlig Dolk har vi också! Där han hade svårt att hålla tillbaka efter slutsignalen. Glädjen infann sig snart…

Hammarby-Kristianstad 31-28 (12-17)

Bäs
    • 1182

Hur spelas kvartarna i år? HBHBH el HBHHB? Hoppas på det förtnämnda då ökar chansen till en till hemma åtminstone.

Hittade på hemsidan, BHBHB blir det såklart och det var väl ungefär det jag menade.
    Torsdag 21/2 gäller det att fyllla Zinken och skicka på allt stöd som går.

kvartsfinal 1: Sandviken – Hammarby, tisdag 19/2
    kvartsfinal 2: Hammarby – Sandviken, torsdag 21/2
    kvartsfinal 3: Sandviken – Hammarby, måndag 25/2
    kvartsfinal 4: Hammarby – Sandviken, torsdag 28/2 (eventuell)
    kvartsfinal 5: Sandviken – Hammarby, lördag 2/3 (eventuell)

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 863

God kväll GU!

Fullständigt avklädda av ”de självgodas förening”….

Till råga på allt helvete valde SAIK oss i slutspelet!
    Tre raka torskar känns det som med den inställningen laget har!

Bäs
    • 1182

Det går tungt i Lidköping… även om kvarten är klar så känns det inte så himla bra med ett bottennapp inför kvartsfinalspelet. Nåja, det har hänt större saker än så. Skönt ändå att det inte var den här matchen som var tvungen att vinnas. Nu spelar det ingen roll längre, gäller bara att vinna sista matchen.

Bäs
    • 1182

Härligt Älta!
    Letade som fan efter bilden och jag måste säga att din text saknas… 🙁
    Romus gömmer sina bilder mer än visar dem tycker jag. En del hittade jag ju såklart, men mycket saknas.

En av våra kaxiga -ic ar uttalade sig tydligen idag. Bra att de tror på sig själva, men det gäller att leverera också som lagspelare inte själviskt.

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 863

God kväll GU!

Legendariske backen Hasse Malm är tillbaka på GU igen!

Bilden kan innehålla: 2 personer

Bäs
    • 1182

I och med att jag lyckades paja en del i går kväll så försvann också Romus bild på vår hockeylegendar Hasse Malm. Kanske hr. Älta skulle kunna lägga tillbaka den?

Bäs
    • 1182

Kan bli ett slagkraftigt lag så småningom. Ju förr dess bättre, vi har ju en europaplats att slåss om i cupen om ett par veckor.

bajen-loveU4ever
    • 189

God kväll GU!

Kacaliknic är klar.

Välkommen då, Alexander!!

Gonatt GU!

Bäs
    • 1182

Inte Bajenrelaterat, men det med flit.
    Det här är ren information att jag under Test lägger in lite om funktioner som funkar och funktioner som inte funkar och funktioner jag jobbar på att få att funka. Bara så ni vet. Allt kan ju inte vara klart med en gång, det vore ju trist. Jag menar, det måste ju vara lite Bajen här också, eller…?

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 863

För övrigt så var det tråkigt att Tellus ramlade ur!

…men det finns några bra spelare i den truppen som skulle passa i Bajen!
    Elias Engholm framförallt, men också Aksel Örn Ekblom!

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 863

God morgon GU!

Matchen igår var en rätt medioker tillställning, men vi vann och det var det viktigaste!

Tror ingen ”spion” var särskilt imponerad över Bajens lir…som haltar betänkligt och har så gjort mestadelen av säsongen!
    Det uttalade målet att vara ett av lagen i en final känns faktiskt inte realistisk i dagsläget!
    Det sprakar verkligen inte om det, det ser motivationsfattigt ut…men det är väl så det blir när man spelar ”kontraktslöst”!

Jag vet vad Hammarby bandy är kapabla till i sina bästa stunder, så skall vi vara med när medaljerna skall delas ut, så måste vi hitta ”sina bästa stunder” snabbt…jävligt snabbt t o m!

KÄMPA! 

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 863

God kväll GU!

Match på Zinken imorgon mot Vetlanda….Kl 19.00
    Viktigt med seger…och säkrat slutspel!

http://www.bajenkvallen.se/

Bäs
    • 1182

2 måls torsk mot sävehov, bra uppkämpat på sluttampen. Match igen nästa onsdag, på Jerka mot några bönder

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 863

God kväll GU!

5-5 i Vänersborg…. Fager och Adam brände varsin straff….inte OK!

BAJEN ÄLTA NR.8
    • 14

…”dödsannonsen” borde postats på ”dravelavdelningen”, men tror ni har överseende med detta!

Pålle!
    …vilka skall med på kryzzen?

alexx11
    • 17

Halloj underbara GU, nu har jag också hittat hit, ser bra ut 🙂

Nu är dessutom resan bokad, återkommer med vad som ska swishas till mig.

Man kanske ska gå ut i barabajens GU forum och hänvisa till detta nya, samt jag kan nå ut till messenger killarna och tjejerna.

Men det kanske ni har gjort redan.

SKÅL !!

Bäs
    • 1182

Ordentligt omkastat i BF styrelse efter årsmötet ikväll. Planerat där många ur gamla styrelsen tackat för sig och jag tror att det bara var 3 kvar från den som sitter kvar ett år till. Ska bli intressant att se om det blir lite fart under galoscherna nu. Ett flertal goda krafter var det i varje fall som tillkom. Själv blev jag kvar som kontrollant…
    Ny hemsida lanserad i samband med detta och en mobilanpassad sån, det är bra.

BAJEN ÄLTA NR.8
    • 14

God kväll GU!

Inför Vänersborg borta imorgon..
    http://www.hammarbybandy.se/christoffer-fagerstrom-infor-vanersborg-borta/

Bäs
    • 1182

Ne, det var inge skoj tillställning eller inställning. Nä, lite orättvist, men när allt hänger på en spelare så känns det inte helt ok. JObbig torsk dubbelt upp. Sist och följdaktligen efter de där kopierna.

Bedon
    • 54

Hemma från E-dal. Fan vad surt. Var vi ens nära?

Vänd på tabellen!

Bedon
    • 54

Hoppla hoppla

BAJEN ÄLTA NR.8
    • 14

…som sagt!

ÅRETS BILD måste vara med!

BAJEN ÄLTA NR.8
    • 14

God kväll GU!

FORZA BAJEN! 🙂

Kl Li
    • 3

Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
Visar 25 inlägg - 1,576 till 1,600 (av 1,600 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.