Bajen, bara Bajen

Visar 25 inlägg - 101 till 125 (av 1,536 totalt)
  • Författare
    Bäs
    • 1141

Ska också gå idag, så har du vägarna förbi så kommer vi nog se lite innan på Blues Bar i Globen C.

K.K..
    • 104

God morgon GU! Årets första Allsvenska match stundar. Degerfors låter som en lätt hemmamatch, men det sa man också inför Halmstadsmatchen också.

Bedon
    • 54

Eftersom det inte kommer att regna på Kringelkroken så betyder det att altanen kommer att vara bastuvarm till sena eftermiddagen. Det betyder att grillen tänds vid 18. Självklart är ni välkomna när som helst under eftermiddagen.

Fridens.

Bäs
    • 1141

Brudar eller bönor alltså… vänder och vinner i Örebro och avgörade målet är inte att leka med Emilia Larsson sätter en frispark á la Kennedy

https://twitter.com/i/status/1413218854348771330

Bäs
    • 1141

…eller åtminstone sämre. Tröttsamt
    10 raka kanske kan rädda honom. Uselt från start, knappast att man såg någon hunger alls. Varför är det alltid enenda spelare som är helt slut när slutsignalen går? Man behöver inte ens nämna honom vid namn lägre. Varför de underliga bytena (räknar inte det första) på t ex Simon? Vet inte vilka de andra var som böts ut (eller varför).

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 837

God kväll GU!

…same old story! 🙁

Bäs
    • 1141

Match i morrn… jävla knepigt sätt att få biljett på. In och boka på en site och sen måste man ta ner en app till en annan för att kunna få biljetten, trots att man har säsongsplåt. Idiotin finns lite överallt…

Bäs
    • 1141

Så var utträdet globalt då… nu kan vi fokusera grönvitt istället. Hade iofs varit roligt om det blivit ett par matcher till, men det var lite för lite ”inte aik” i laget.

Bäs
    • 1141

Jo, det var det utträdet som avsågs, ber 1000 gånger om ursäkt om det uppfattades på annat sätt, verkligen inte avsiktligt.
    Underhållning, det är så jag ser det här mellanspelet med mästerskap. Kan inte ge en bättre förklaring på mitt intresse runt det.

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 837

God morgon GU!

Tog mig genom Danmarks match igår!
    …en trivsam dansk tillställning och en typ av fotboll som tilltalar mig!!

Hoppas vi siktar ditåt med vår fotboll framledes!

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 837

God morgon GU!

På så vis….tycker detta EM är totalt ointressant och har inte följt med överhuvudtaget!

…såg i a f  vad Kulusevski är kapabel till! 🙂 🙂
    Bergs dagar borde rimligen vara räknade om ledningen ser det övriga fotbolls- Sverige ser!
    Frågan är varför denna gigantiske målsumpare överhuvudtaget är en i raden av överåriga reliker som tydligen ”måste” vara med?
    …har han möjligen glömt att ”säga upp sig” som man tydligen måste göra för att lämna svenska landslag i fler sporter än fotboll!

…detta gäller i högsta grad även Lustig, Larsson och Granqvist!

Släpp in de som har  framtiden för sig och inte bakom sig…

…möjligen kan våran 40 årige delägare undantas från detta, då han fortfarande levererar på högsta nivå! 😉 😉

bajen-loveU4ever
    • 185

Jag tror han avser Ungerns utträde från vidare  spel i EM.

De låg i samma grupp som Frankrike och Tyskland bl a.

Tyskarna ryckte upp sig ..

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 837

God morgon GU!

”Trist för admin med utträdet”…. vad menas?

Bäs
    • 1141

Trist för admin med utträdet, men det var svängigt och lurigt med målen som kom. Ruggigt svår grupp.

Kul att blågult gick vidare mot blågult, borde kunna ”städas” av, sen följer vinnaren av England/Tyskland. Vore skoj om det blev så.

Efter det blir det mer fokus på Bajen skulle jag tro. Hamsta hemma 4/7… blir det mer publik?

Bäs
    • 1141

Drömmålet… ja ja, snyggt var det, men drömmål. Tja vad vet jag mitt digitla mähä…

Bäs
    • 1141

Det sista betecknas tydligen som ”drömmål”… lägg även till en straffräddning strax före full tid. Tror det var ”släkten är värst” på alla mål.

Som en liten passus kan även nämnas att häcken (dam) van över svinpälslagets damavdelning med 10-0… och pajaslaget lyckades få med sig oavgjort (0-0) mot bottenkonkurrenten.

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 837

…det bidde två mål till!

Första ”trean” på bortaplan!

Madde J gjorde ett till och ”hemmatösen” Nina J slog in spiken i kistan!

Bra där!

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 837

God eftermiddag GU!

Våra damer är i ”Piiteåhh” och har tagit ledningen på straff redan efter några minuter!

”Madde” J satte den säkert!

…i övrigt är det jävligt varmt! 🙂

Bäs
    • 1141

Lite sent kanske, men sent är bättre än inte alls. Taget från officiella så givetvis har många redan läst.

Hammarby möter Maribor eller Urartu i UEFA Europa Conference League

Av Redaktionen, Publicerat för 1 dag sedan.

Hammarby möter Maribor (Slovenien) eller Urartu (Armenien) i den andra kvalomgången till UEFA Europa Conference League. Matcherna kommer att spelas 22 juli, på Tele2 Arena, och den 29 juli, då det alltså är returmöte på bortaplan.

Maribor-Urartu avgörs 9 och 15 juli, och vinnaren i det mötet blir alltså Hammarbys motståndare.
    Kvalomgång tre lottas den 19 juli klockan 13.00, alltså före kvalomgång två spelats, och då lottas de 45 vinnarna från andra kvalomgången till dubbelmöten tillsammans med nio nya lag som kliver in i turneringen. Tredje kvalomgången spelas den 5 och 12 augusti och följs av ytterligare en omgång (playoff) innan det blir aktuellt med gruppspel.

UEFA har en grundregel om att upplåta fem procent av publikkapaciteten till gästande lags supportrar. Detta gäller dock inte i kvalspelet där bortafans inte är tillåtna för att minimera smittspridning. I övrigt är det hemmalagets nationella regler och restriktioner som gäller angående publik. 

Mer information om avsparkstid, publik och övriga förutsättningar kommer framöver.

K.K..
    • 104

God eftermiddag GU! Fick två plåtar till träningsmatchen mot Sirius nästa söndag. Äntligen rör det på sig.

Bäs
    • 1141

Då är det officiellt

Prestera eller dra… är inte kompis med det här skiftet ännu.

Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    Bäs
    • 1141

Lite om ECL

Så blir Europasommaren för de svenska klubbarna – Föreningen Svensk Elitfotboll

Väldigt kortfattat ang datum osv i de olika cuperna:

Viktiga datum:
    15 juni: Lottning Q1 Champions League och Europa Conference League
    16 juni: Lottning Q2 Champions League och Europa Conference League

6-7 juli: Q1 Champions League
    13-14 juli: Q1 Champions League

19 juli: Lottning Q3 Europa League

20-21 juli: Q2 Champions League
    22 juli: Q2 Europa Conference League
    27-28 juli: Q2 Champions League
    29 juli: Q2 Europa Conference League

3-4 augusti: Q3 Champions League
    5 augusti: Q3 Europa League och Europa Conference League
    10 augusti: Q3 Champions League
    12 augusti: Q3 Europa League och Europa Conference League

17-18 augusti: Playoff Champions League
    19 augusti: Playoff Europa League och Europa Conference League
    24-25 augusti: Playoff Champions League
    26 augusti: Playoff Europa League och Europa Conference League

Fakta UEFA:s ligaranking:
    Ligarankingen baseras på de senaste fem säsongernas spel i Europa. Ju högre placering för en liga desto större möjlighet att få med fler lag i Europakvalet eller att få inleda kvalet i ett senare skede. Plats 15 och uppåt innebär fler lag i kvalet till Champions League.

Intressant för egen del är att det är semester båda första speldagarna och man är fullvaccinerad och har kanske till och med möjlighet att åka på någon bortamatch. Det var länge sedan, till och med när det gäller Allsvenskan. Senaste cupmatchen borta vara Braga… kul att åka, resultatet var väl sisådär.

Bäs
    • 1141

Är fortfarande inte kompis med att Billborn sparkas, gillar inte när folk sparkas helt enkelt, såvida det inte sker efter misslyckande eller bråk, vilket det inte verkar vara fråga om. Man ser kanske inte utvecklingen i linje med vad klubben beslutat men jag anser ändå att skriver man ett avtal så är det ju just ett avtal om anställningslängd annars har ju avtalsskrivaren (2 parter) gjort något fel, inte haft insikten eller förstått det. Jag tvivlar på att Billborn frånsagt sig uppdraget och visat en vilja att avsluta i förtid, men så kan det ju vara i det tysta.

Vad Milos har i ryggsäcken får väl framtiden utvisa.

Nästa grej jag absolut inte gillar är att Bajen blir mindre och mindre en Söderklubb. Det är endast och enbart supportrarna som skapar det, inte ens styrelserna är Bajen, utom vissa, som helhet.
    Är man nostalgisk som krampaktigt håller vid vikten av att ha den lokala anknytningen eller hamnar man i facket att inte vilja utvecklas som klubb? I såna fall undrar jag vad tanken är med utvecklingen, att bli ett ”nytt” mff som på sitt sätt dominerar (lokalt i Serige) men misslyckas med målsättningen mer globalt. Vad är det egentligen vi vill med klubben? Vi supportrar (ägare/medlemmar) alltså… är vi ok med styrelsens målsättning eller tappar vi ytterligare vår lokalförankring och därmed en del av identiteten? Man kan ju åtminstone hoppas att akademien ger mer av spelare till representationslaget framöver… det tror jag är nödvändigt.

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 837

God middag GU!

Om ”Disco” skriver det, så brukar trovärdigheten vara stor…

https://www.expressen.se/sport/milos-milojevic-klar-som–ny-tranare-i-hammarby-/

…jag gillade Billborn och det minsta man kan göra är väl att önska honom lycka till i sina kommande gärningar!

Bäs
    • 1141

Ungefär min tanke och vad jag tänkte skriva…

”Great minds think alike”

Visar 25 inlägg - 101 till 125 (av 1,536 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.