Bajen, bara Bajen

Visar 25 inlägg - 1,201 till 1,225 (av 1,422 totalt)
  • Författare
    Bäs
    • 1063

Gissar att man helt enkelt inte kunnat erbjuda ”fantasilöner”, utan gett sig fan på att bromsa in ordentligt innan skiten hamnar i fläkten (igen). Att vi lyckades få elitlicensen godkänd var väl på det berömda håret. Nu är det städning som gäller och lite lägre förväntningar för kommande säsong misstänker jag. Helt rätt beslut i såna fall även om det innebär att en del profiler försvinner, kanske vi får dem tillbaka om skeppet vänder rätt. Eller nya kommer… tycker ändå att ett långt kontrakt på Ivan säger en del. Jag vill inte annat än tro på det.

…och ja, jag kommer vara där också.

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 776

God kväll GU!

Väntar på ”de goda nyheterna”…hittills har det varit mest negativa sådana!
    Tror att ”Jeppe” lät sig övertalades av Martin Landström och Daniel Johansson…hans gamla polare i Vetlanda!

Tre landslagsmän ut…ingenting in!
    Men jag kommer vara där ändå, trots flera usla nyheter…det finns inget annat!

KÄMPA HAMMARBY BANDY!

0
    Bäs
    • 1063

Trist att Jeppe kritade på för VSK. Tack för vad du åstadkommit i Bajen ändå.

0
    Bäs
    • 1063

Då ska det finnas en överenskommelse om övergång mellan Club Brügge och Bajen/Odilon har signat 4 års kontrakt.

Meddelat på CB’s officiella, och nu även på: https://www.hammarbyfotboll.se/aktuellt/nyheter/odilon-klar-for-club-brugge/
    Som jag förstått det så spelar han på i Bajen till uppehållet i juni. Fina stålar in, men visst hade det varit roligt att se honom liiiite längre hos oss.

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 776

God kväll GU!

…så har det äntligen börjat röra på sig på Zinken!

Tror Gidrups tidigare uttalande om Fager är en taktisk ”passning” till eventuella sponsorer att gå in och hjälpa till och pröjsa på hans lön…så han blir kvar!
    Min känsla är ändå att han vill vara kvar… det har låtit så i a f!

0
    Bäs
    • 1063

Ibland dyker det upp lite putslustiga bilder…

Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    0
    Bäs
    • 1063

Ja, stommen i handbollen verkar vara mer eller mindre på plats eller i varje fall stabilt att bygga resten på. En förutsättning och troligen stor fördel för att vi både ska få hit spelare och behålla andra.

Sedan tidigare är ju bl a Rickard Lönn klar.

Ivan Lebedev (3år), Tom Nyström, Fredrik Larsson och Felix Nyman (alla 1 år) är klara för nästa säsong i bandyn.

0
    bajen-loveU4ever
    • 163

Så skönt att Dolken har förlängt!!

0
    bajen-loveU4ever
    • 163

En rätt schysst summa… =)

Då kan vi kanske behålla Kjartansson….

0
    Bäs
    • 1063

Nu verkar ryktet vara mer än ett rykte. 30-40 millar (prestationsersättning gör summa oexakt) för en ung (mitt)back alltså.
    Rykte kommer från sanningsägaren, annars skulle jag nog inte skriva om det inte är officiellt.

https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/klart-hammarby-saljer-backen-for-rekordsumma/

0
    Bäs
    • 1063

Tror ett inlägg av unge hr K.K. lyckades försvinna under min återställningsoperation igår… handlade om Sandbergs kontraktsförlängning.
    Tror att jag lyckades få tillbaka de flesta inläggen i rätt namn till och med. Gott så…

0
    Bäs
    • 1063

Vet inte riktigt vad som hände med Dravelforumet, men jag blev tvungen att lägga tillbaka från backup så några eminenta inlägg försvann härifrån. Jag lägger tillbaka texterna, men det hamnar ju som att jag skrivit det och det känns ju lite sådär… men antingen så kan respektive skribent kopiera texten och lägga in den igen (som sig själv) eller så överlever vi med det. Gör som ni vill ni som skrev.

0
    Bäs
    • 1063

En rätt enkel seger, men förbaskat onödigt att släppa till 2 exakt likadana mål. 1:a sanslöst bra utan att ge så mycket vare sig chansmässigt eller målmässigt. Kul att komma iväg på en bortamatch igen, det var ett tag sedan sist.

Jag kom in på Dravel och kunde skriva, ska logga in med ett “vanlig” kontot och testa också, ibland kan det vara olika med adminkonton och vanliga. Återkommer

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 776

God kväll GU!

En onödigt spännande enkel seger…kan man kalla det vi fick oss till livs idag! 😉
    Gör inte Solheim det bra som mittback?…han lyckades få till några uppspel t.o.m!
    Gillar att Imad får förtroende…han och “Mujo” är de smartaste lirarna vi har i laget!
    Förväntar mig mer av Widgren som ser skakig ut emellanåt!

Sirius next!

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 776

God morgon GU!

Bäsic!
    Det går inte att komma in på “Dravelsidan”…

Matchdags igen…en 3:a, så vi är med i racet!
    Lirar vi som i derbyt, så borde det inte vara några problem att vinna…

0
    Bedon
    • 53

Det var lite kallt på Kanylen idag. MEn en Bajenseger värmer alltid. Om BallMacken är etttippat topplag så kan det bli en trevlig säsong.

Fridens

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 776

God kväll GU!

Hade väl tänkt mig förlängningar från grabbarna på is…men att Simon förlänger är riktigt positivt!
    Trodde inte Birkir skulle bli lätt att ersätta, men Simon “är där” han med!

Vi väntar med spänning på nästa “sänning” 🙂 🙂

0
    Bäs
    • 1063

3 glada pinnar på Kanalen idag… var väl inte det stabilaste spel jag sett där, men 3 pinnar är 3 pinnar alldeles oavsett. Dessutom mot en av toppkonkurrenterna till att gå upp en serie får man misstänka. Nästa match är mot några någonstans och därefter hemma mot några den 19:e maj.

Skönt att de förlängt med Simon, gillar den hårfagre backen också.

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 776

…bandyplus har ”bevis” för att S J hamnar i ”byn” och är helt trygga med sina uppgifter!

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 776

God morgon GU!

Intressant att man utan att blinka placerar Simon Jansson i Edsbyn…klubben som bett kommun sänka och efterskänka planhyrorna för att rädda klubben, sänkt lönerna och har därmed lika “knackig” ekonomi som övriga bandy-Sverige…

VSK har släppt honom för en “ansenlig summa”, säger man!
    …tror inget lag i Sverige har en “ansenlig summa” till förfogande i klubbkassan, så frågan är om det finns de externa pengarna där som möjligen kan lösa detta?
    Tror endast “ryssarna” kan lösa en spelare under kontrakt i Sverige…

Hoppas han hamnar i Bajen istället med hjälp av externa pengar! :-0
    …. det har vi löst förr och kan göra det igen!
    Det är och låter kanske helt orimligt, men man skall veta att Simon var riktigt nära Bajen innan VSK “trumfade över” oss och han drog dit!
    …precis som med Fagerström som varit nära flera gånger innan han skrev på förra säsongen med hjälp av externa pengar!

Apropå Fager…så “hintade” han om att kvar i Bajen även i fortsättningen!
    Misstänker att det är kopplat till att man fortfarande har ambitionen att spela om guldet!
    …men ett bra bud från Ryssland blir väl kanske svårt att stå emot!

KÄMPA HAMMARBY BANDY OCH ALLA ANDRA JÄVLA SEKTIONER! 🙂  🙂

0
    Bäs
    • 1063

Intressant det där med Kalle… i artikeln låter det ju onekligen som att Nollan är klar… med de båda och Patrik F så lär det inte bli så svårt att få ihop spelare. Gäller bara att få in en hel del deg också, det kan bli svårare. Måste till lite nytänk och inte slåss om samma sponsorer eller göra det ihop. Känns inte helt fel om bandyn och handbollen skulle slå ihop marknadspåsarna (spontant tänkt).

Kämpa Hammarby Handboll och Hammarby Bandy och alla jäkla sektioner.

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 776

…kan även tillägga att gamla sponsorer som ledsnade på hur klubben sköttes förut eller snarare kanske ”slarvades” bort av tidigare styrelser m.m. har anmält intresse och velat återvända i o m denna ”nystart”! Kan även nämna att det troligtvis kommer in fler nya sponsorer!
    Klart bra!

Vidare så låter det som om man gjort klart med istid inom närområdet…nu när ”Zinkenrinken” är riven!
    En god farbror tillika en”grönvit” vän kommer få nära dit, om mina informationer stämmer! 😉

SCHH, om var…om du känner dig träffad! 🙂 🙂

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 776

God morgon GU!

Trots allt negativt som skrivs om Hammarby Bandy…nu senast uttalade Pontus sig om klubben och att han inte ”tror på det” som komma skall!
    …så vill i a f jag tro på det, då det som sker är kanske helt nödvändigt om det skall ske förbättringar!
    Man kan inte år efter år vända sig till sponsorer och supportrar om ”allmosor” för att rädda klubben och hålla näsan precis över vattenytan!
    Det jag vet är att man skall bygga nytt och satsa på att marknadsföra sig bättre, värna sin trogna sponsorer och inte ta något/någon för givet!
    Man vill stärka kansliet/marknadsavdelningen och utnyttja Hammarbys starka varumärke, något som man varit rätt dåliga på under en lång tid!
    Mina informationer är också att man INTE  tänker sänka målsättningen inför säsongen och att man räknar med att behålla truppen som man har idag! Infon jag fick för några dagar sen var att någon till skulle lämna…Pontus är nog den som avses som ”någon till”!
    Blir resten kvar, så är jag hoppfull… bör tillägga att inga namn har nämnts i mina informationer!

Om vår nye målvakt är från VSK, så är det ett riktigt bra alternativ…då det var hugget som stucket mellan Mörkdal och Kjellson om att vara förstemålvakt! Mörkdal har ”Gurra” som moderklubb och är bara 21 år!
    Kjellson tog över ”Slangens” plats i den senaste landslagsuttagningen, för kännedom!
    Är det Topi Pehkuri, så är han en av finska landslagets två målvakter!
    … den andre är Kimmo Kyllönen som jag tycker är seriens bästa målvakt efter ”Slangen”!

Hoppas man håller sig framme och tar in Elias Engholm och Aksel Örn Ekblom från Tellus…
    Aksel borde inte ha några problem med att täcka upp för Robban. Aksel var gjuten i försvaret i VSK för några år sedan innan  Edberg kom tillbaka från Ryssland och man placerade Aksel mer eller mindre i frysboxen..
    Elias är en riktig fartspelare och talang som har framtiden för sig…d.v.s. en spelare att odla!
    Man skall veta att det varje säsong hör av sig bra spelare och vill komma till Bajen…trots våra miserabla förutsättningar!
    …så där finns säkert något användbart!

Efter att följt laget i många år och utan att ”kasta skit” på de som lämnat, så tycker jag att ”Robban” stagnerat i liret och mest sett uttråkad ut…visserligen var han bra i slutspelet, men han var långt ifrån bra i varje match i seriespelet…
    Lite samma sak med ”Slangen” som taggade till ordentligt i slutspelet…
    Vi förlorade onödigt många matcher på den inställningen i serielunken….så om dessa två ”tog med sig” laget ner, så är det bra med ett ”miljöombyte” för dem!
    Jag tycker det är viktigt att skaffa sig fördelar i ett slutspel med att hålla sig framme i seriespelet! Vi hade kunnat påverka vår situation om vi slutat två-trea, men vi ”lallade” i serien och fick absolut tuffast möjliga motståndare och ”soppatorsk” efter bataljen mot SAIK…Hade vi fått möjlighet att välja, så inte fan hade vi tagit SAIK i ett förstaskede!

Har varit i kontakt med Gidrup via mail och även fått info från engagerade personer och det gör i a f att jag är hoppfull inför säsongen!
    …men gränsen för fler spelartapp är nådd, så nu får inga fler lämna om vi skall vara med däruppe!

Ser att Simon Jansson lämnat VSK…det vore nått det!

KÄMPA HAMMARBY BANDY!

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 776

…mer goda nyheter på Twitter från vår styrelseordförande Anders Gidrup!
    Nära nu kära supportrar…Händer mycket positivt i Hammarby bandy just nu. Målet är att laget kommer presenteras inom kort inkl vår sportsliga målsättning samt vart vi kommer bedriva försäsongsträningen på is från vecka 28. Forza Bajen!

View this post on Instagram

Köp säsongskort på http://www.hammarbybandy.se! Priset är just nu sänkt med 40% – vi ska sälja fler kort än någonsin! #bajen #hammarby #svbandy

A post shared by Hammarby Bandy (@hammarbybandy) on

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 776

God middag GU!

Bra nyheter för handbollen, misstänker jag….har ingen koll, men han verkar populär bland spelarna kunde jag läsa mig till!
    https://www.dn.se/sport/matsson-tillbaka-i-hammarby-som-sportchef/

0
Visar 25 inlägg - 1,201 till 1,225 (av 1,422 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.