Bajen, bara Bajen

Visar 25 inlägg - 1,101 till 1,125 (av 1,422 totalt)
  • Författare
    Bäs
    • 1063

I morrn är det dubbelmatch… ”damerna” borta mot Umeå och grabbarna mot de andra hemma, båda måste egentligen bli vinster. En mer eller mindre given vinst (annat vore skandal) och en riktigt tuff. Fajt i toppen där efter att kolsäckarna totalt kört över några och tagit ledningen. Blir dock tufft att gå om dem eftersom det blev en del plusmål.

0
    Millen
    • 30

Det här kanske borde ligga under dravel, men tänkte att det kanske är fler som läser här och det är ju lite ont om tid. Med risk att men får admins arga ton på sig nu! 🙂

Men jag har lagt ett andelsspel på tillsammanssidan som stänger imorgon 13:59. Lackade ur lite då ingen annan spelar och tog ett eget litet initiativ.

Klasse jag har skrivit lite frågor till dig på Dravel sidan…

0
    Bäs
    • 1063

Och där blev middagen klar! 🙂 eller ja, bestämd åtminstone. Bamses får snart besök, pizza alltså i Pizzonis namn! 🙂

0
    bajen-loveU4ever
    • 163

Så skönt, nu kan man andas ut!

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 776

…så där ja…italienaren är klar! 🙂 🙂 Viktigt som fan!
    ”packet” kan sluta drömma!
    http://www.hammarbybandy.se/david-pizzoni-elfving-fortsatter-i-bajen/

0
    Bäs
    • 1063

Ytterligare en debattartikel, denna från 15 supporterorgan. Bra sammanfattat och läsvärt såklart.

https://www.expressen.se/debatt/radda-oss-fran-tomma-laktare-och-en-dod-idrott/

0
    Millen
    • 30

Ok då vet jag varför. Tack så mycket!

0
    Bäs
    • 1063

De har utlyst det extra årsmötet för att genomföra ett fyllnadsval av sekreterare då den tidigare hoppat av. Jag undrade varför de inte bara utsåg någon (villig) till det, det finns ju andra ledamöter och suppleanter. De ansåg att det fanns grund för extra årsmöte… ungefär så, så det är egentligen en ickefråga om du frågar mig. Jag kommer sannolikt inte infinna mig vare sig som medlem eller revisor.

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 776

God morgon GU!

Nopp, BOJAN ÄLTA NR 8 har gjort smörgåstårta!  😉 🙂 🙂

0
    Millen
    • 30

Klasse vad är det som ska tas upp på det extra årsmötet med Bajenfans?

0
    Bäs
    • 1063

Ha ha ha, vad ska du äta i morrn? Själv tänkte jag käka Pizza

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 776

…undrar om inte nyheten har med bilden att göra!
    Relaterad bild

0
    Bäs
    • 1063

Från alla håll och kanter… känns som ett behov.

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 776

God kväll GU!

…undrar om det inte är någon riktigt bra nyhet på gång! 😉

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 776

God kväll GU!

Trots att vi vetat om det ett tag, så är Robin Sundin numer officiellt klar…1+1 lyder kontraktet!
    Har mina teorier om varför det dragit ut med att presentera Robins förlängning!
    …får se om de stämmer! 😉

0
    Bäs
    • 1063

Här kom den här, vi flyttar tydligen fram positionerna ett snäpp nu… nationellt ska tilläggas

0
    Bäs
    • 1063

Lite till, men nu SUPERVIKTIG info om söndagens match mot Falken
    ************ Matchtid 15.00 *************

0
    Bäs
    • 1063

Det är inte direkt Bajen, men Bajen och i synnerhet supportrar är i fokus så jag tycker det är ok att lägga det här.

Läs och begrunda när tid ges, det är en sammanställning SFSU gjort angående polisens agerande och agenda.

0
    Bäs
    • 1063

Ja, det låter inte alls ointressant, Werder Bremen om än inte mycket speltid och lite skadehistorik, annars hade han nog inte varit aktuell till oss. Samma var det ju med både Jeppe och Fenger och de har ju höjt nivån en del…

…och Tanken verkar vara på väg att förlänga, gott så, det funkar inte att byta ut hela truppen varje år. I synnerhet inte på nyckelspelare.

http://www.fotbolldirekt.se/2019/07/03/jesper-jansson-till-fotbolldirekt-oppnar-stjarnan-bajen-forhandlingar/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

…och Colley är fortfarande aktuell även hos andra klubbar så det är väl någon form av budgivning där.

http://www.fotbolldirekt.se/2019/07/02/efter-fds-avslojande-om-bajen-talangen-bryter-med-chelsea/

Det pratas om några ytterligare också. En är Odilons polare Louie från Elfenbenskusten.
    Kul med lite silly season, hoppas något landar rätt också, gärna flera. Det kommer behövas både för skador och annat.

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 776

…nytt på väg in istället för Kjartansson…en amerikansk islänning!! 🙂

http://www.fotbolldirekt.se/2019/07/03/just-nu-hammarby-nara-anfallsstjarna-fran-bundesliga-skriver-langt-kontrakt/

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 776

God morgon GU!

Fint skrivet om Englund…

Wikström: Störste idrottsmannen från Kalix genom alla tider

Man kan väl lägga till att ”Robban” Rimgård och Felix Nyman sett och lärt av Englund…
    Felix lirade något år i Kalix med ”Olle” innan han skrev på för Bajen
    …och ”Calle” Rutqvist och Olle lirade ihop i Kalix innan de senare återförenades i Bajen!
    Det sitter ihop hela helvete! 🙂

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 776

Framför allt nämner Olov Englund Stefan ”X:et” Erixon som sin ”bästa” bekantskap inom bandyn…
    – ”X:et” och jag fann varandra ganska fort och vi umgås mycket fortfarande. Vi bodde ju i Ryssland också, så vi har följts åt. Han var unik med sin arbetskapacitet och sina ledaregenskaper. Den bästa tvåvägsspelaren som har funnits skulle jag säga…
    Nu förstår man den hjärtliga ”björnkramen” innan avslag…

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 776

…ser ut som om Richard Magyar är på väg tillbaka!

Ser också att Kalixsonen Olov Englund valt att sluta! Troligtvis den trevligaste och ödmjukaste spelaren jag pratat med när han lirade i Bajen!
    Dessutom en oerhört skicklig libero/försvarare! Han talade ALDRIG illa om någon spelare, han var stenhård men just i försvarspelet…dessutom fanns det inte någon motståndare som hade något illa att säga om ”Olle”…det säger en del om hur han var som spelare och person!

STORT tack för du bidragit till 2 SM guld…RESPEKT!
    Glömmer inte när han var tillbaka på Zinken efter att ha flyttat hem igen …stående ovationer av publiken, samtliga Bajenspelare plockade av sig hjälmarna och handskarna applåderade när hans namn lästes upp innan match… och så en sån jävla björnkram av X:et när formaliteterna skulle avgöras innan avslag! RÖRANDE VACKERT!

0
    Bäs
    • 1063

Tycker det var väldigt slarvigt passningsspel och fram till utvisningen höll vi jämnt skägg och fortsatte så även efter. Alltid intressant med vad som skulle hänt med en spelare till på plan. Det får vi inte veta. Ja, den där kapnigen/glidtacklingen är ju sjukt onödig och lika ful som onödig. Kommentatorerna sa, ja han hade inte sträckt ben i varje fall… nä förmodligen för att han inte hann sträcka på det, dobbar och hela helvete, men det mesta verkade som tur är ta på benskyddet. Fruktansvärd domarinsats, nu var det väl inte därför vi torskade, men det bidrog ju såklart. Knuffen i ryggen på Solheim före deras första mål teckande han för axel mot axel,, grattis till en extra axel i ryggen då… axel mot skulderblad snarare. 100 av 100 blåser frispark i det läget och fan vet om det inte var offside på andra målet, såg ingen tillräckligt bra bild. Domarna litade jag i varje fall inte på…

Det blir bättre snart.

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 776

God morgon GU!

…vet inte vad jag skall tycka om gårdagens match?

Gavs vi någon gång chansen att vinna?
    Det borde varit en lättdömd match, men domarna tappade matchen totalt på ett märkligt sätt !
    ….då nästan samtliga 50/50 hamnade hos ”de andra” och i ”fulspelet/ruff” gynnades de kraftigt!
    Att den här matchen skulle sluta med en torsk kände jag på mig tidigt!
    …hade hela tiden en känsla av att alla händelser styrdes åt att gå ”någons” väg!

Tycker f.ö. att ”idiotkapningen” av Fällman i första var betydligt mer ett rött kort, än de skitbilliga Fenger fick…

…samtidigt tycker jag att våra omställningar går för sakta och vår speluppbyggnad ser ganska omständlig och osynkad ut!!

Tycker i a f att Rodic gjorde ett bra inhopp i ett svårt läge…det hände i a f något när han var på plan!
    Skola om honom till ytterback för gott….

0
Visar 25 inlägg - 1,101 till 1,125 (av 1,422 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.