Bajen, bara Bajen

Visar 25 inlägg - 1,001 till 1,025 (av 1,354 totalt)
  • Författare
    K.K..
    • 84

God morgon GU! Matchdag och ännu en måstematch som måste vinnas om vi ska vara med i topp tre.  Tror det går vägen för två plattmatcher på raken kan jag inte tänka mig.

0
    Millen
    • 30

Har inte heller varit på någon träning i år. Men vad jag har hört om Filston så har han både varit bra på träningarna och i Frej + U-lag. Kan bli en toppen värvning om han bara håller… Känns som att vi har många ”om han bara håller” i laget just nu!

0
    Bäs
    • 1024

Ja, Filston är ju också i truppen ja… missade honom. Vet i princip ingenting om honom i och med att jag inte gått på någon träning i år. Men har hört gott…

0
    Millen
    • 30

Filston ska visst träna för fullt nu! Han får gärna kliva in och visa vad han kan. Har man fått chansen i Chelseas (var det va?) akademi och U18-lag då bör man ju kunna hantera lädret kan man tycka! 😊

Ellos har vi haft svårt för både hemma och borta. Blir till att visa imorgon att vi vill vara med i toppen.                                          Själv är man med familjen i Kalmar så det får bli burken man ser fighten på. Såg fö. att de hemlösa lirar här i stan imorgon… Usch!

FORZA Bajen!

0
    Bäs
    • 1024

Både Magyar och Aron i truppen till i morgon… ska bli intressant om Aron verkligen är klar för spel. Bra att han bänkas in om han inte är 100% ännu. Ju förr han kommer till spel desto bättre. Magyar behövas från minut 1 i vårat virriga försvar, bara han funkar med de andra, vilket jag inte tror är ett problem.

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 751

God kväll GU!

Gillade Vidar Örn…och misstänker att jag kommer sakna honom!

Hursomhelst är han välkommen tillbaka om det ”hampar” sig så!

0
    Bäs
    • 1024

Under dagen har det blivit officiellt att Örnen lämnar för Rubin Kazan. Synd, jag tror att vi skulle haft väldigt god nytta av honom under hösten. Nu är det skralt framåt om det inte lossnar för Niko, bara han inte går ut övertänd i varenda match. Då kan det kosta… Aron lär väl inte vara klar ännu såvitt jag hört. Men man får ju hoppas att det blir en snabb historia innan han är spelklar.

0
    Bäs
    • 1024

En Ekdahl till den grönvita familjen. Har kört i Frej så inte obekant av klubben om man säger så, men nu blir tydligen huvudklubben Bajen. Kommer dock fortsätta i Frej som jag förstår det, men kan alltså spela i båda klubbarna.
    Välkommen Hjalmar, Prestera eller dra…

0
    Bäs
    • 1024

För övrigt är sista målet igår riktigt snyggt om än lite turligt när Solheim får fram den till en helt fristående Örn. Solheim har klar potential att bli en legend… inte bara för spelet och ge allt för det gör han ju tydligen jämt, även utanför plan. En ruskigt nyttig pajas i laget… som tar att stå åt sidanför att gå in och bara hantera det på sitt lite aviga sätt.

Se Kjartans mål

0
    Bäs
    • 1024

Säkra pinnar… ehrm
    Nu glömmer vi den här matchen och tar pinnarna förbi Peking. Bara resten kvar…

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 751

…nåja…3 pinnar i a f!

0
    Bäs
    • 1024

Ingen Hallenius eller Eskelinen, men Maic och Jonatan Tamimi, som gjort för ett fullständigt platt fall av oss, hoppas på det motsatta såklart… fultittar troligen.

0
    K.K..
    • 84

God kväll GU! Bara tre poäng gäller om vi skall klara topp tre. Annars känns det som att marginalerna krymper rejält.

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 751

God kväll GU!

FULL ATTACK DIREKT!

0
    Bäs
    • 1024

Fortsätt gärna med ett gäng oavgjorda, då ska vi nog fan vara ikapp om ett tag.
    Den fantastiska hösten har börjat… att de dessutom sparkar sönder varandra gör inte mig något.

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 751

God eftermiddag GU!

…man försöker verkligen få Kjartanson kvar! Bra där!

http://www.fotbolldirekt.se/2019/07/14/just-nu-pa-fd-vagar-tro-pa-rysk-deal-bajen-intensiva-samtal-pagar/

0
    Bäs
    • 1024

Så länge han inte visar upp motsatsen till ett träben så får han vara hur trälig som helst… 🙂

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 751

God morgon GU!

Såg intervjun med Aron…han verkar lite ”träaktig”!
    …men levererar han, så får han vara hur jävla träaktig han vill! 🙂

0
    Bäs
    • 1024

Aron Jóhannssson & Richard Magyar klara… 🙂 trevligt återseende och förhoppningsvis ett trevligt nytt fejs!

https://www.hammarbyfotboll.se/aktuellt/nyheter/johannsson-och-magyar-klara-for-hammarby/

…och den här kommer väl inte som en direkt överraskning. (Klart) Störst i stan/länet, 17% (mot 15% för de respektive antagonisterna)
    Söder om Slussen är det inte ens en fråga…

https://www.hammarbyfotboll.se/aktuellt/nyheter/undersokning-visar-hammarby-storst-i-stan/

Det här var väl det som var roligast läsning egentligen, man ser ju att klubben inte jobbar jättehårt på vissa saker. Det borde de göra, i synnerhet samhällsengagemanget som inte syns tillräckligt.

Källa är NOVUS

Så gick undersökningen till

• Undersökningen genomfördes i slutet av maj och början av juni via webbintervjuer i Novus slumpmässigt rekryterade och representativa Sverigepanel.
    • Huvudmålgrupp är boende i Stockholm, extraintervjuer har gjorts med boende i Söderort.
    • Intervjuerna är uppdelade på två urval, ett inom Stockholms län och ett för Söderort.
    • Sammanlagt intervjuades 2152 personer.
    0
    Bäs
    • 1024

Fantastisk skapelse, Bojan får ordna med ammunitionen sen va? En skopa jord och en blomma i pipen… 🙂 Don’t shoot the messenger…

Blir väl en del ”småpotatis” i kassan och när de inventerat laget så bör det väl åtminstone finnas 2 (kompetenta) spelare på varje plats sen bör det ju finnas ett par på tillväxt där såna finns. Målisfrågan verkar fortfarande vara en öppen historia. Kommer Wiland till spel igen (och när?)? Vem ersätter Curci så länge? Är Hopf ett alternativ? Mittbackar, vi har väl kanske skrapat ihop till en grunduppställning, men backupen verkar saknas. Degerlund, håller han att gå in och prestera? Nån som pallar att kolla igenom vad vi har för trupp egentligen?

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 751

God morgon GU!

”Sniksemestern” krymper snabbt…tyvärr!
    Lycka och välgång i spelet lyser med sin frånvaro, så det blir väl att pallra sig iväg på måndag igen!
    Ser i a f fram emot någon semestervecka i de norska fjordarna i september…

Såg att Aidoo går till Celta Vigo…vilket ger klubbkassan påfyllning med 4 miljoner, enligt Disco…
    Svendsens övergång har även den inbringat ”loyters” i kassan…2 miljoner, enligt dito!
    …kan vi låna Vidar Örn Kjartanson säsongen ut nu? 🙂 🙂

Idag skall farbrors kanonidé få ytterligare komponenter! Det började med att jag räddade hjulen från en förhistorisk pinnsvets…sen insåg jag att en ”slottsträdgård” utan en kanon inte är mycket till trädgård! 😉
    Arbetet fortsätter idag med bl.a. två träsidor för upphängningen av kanonröret och lite mer svetsning!

<span class=”img-rotate-233041_URDQEG7L3DII1562671293.jpg-4180399″>Bild</span>

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 751

God morgon GU!

…brukar alltid säga att ”allt sitter ihop på ett eller annat vis”!

Och det gör det med Aron Jóhannsson också….”Mujo” Tankovic och han lirade ihop i AZ Alkmaar!
    ”Mujotips”??? 😉

0
    Bäs
    • 1024

Nu är det klart att Curci lämnar också, så vi står utan 1:a målis egentligen, Blazevic är helt ok, men är han tillräckligt bra en hel säsong? Hur som så lär vi behöva en målis till. Har inte fattat vad det handlar om med Wiland, det är bara tyst… men det är ju en sån kvalitet vi behöver. Hopf finns ju på tapeten, men hur seriöst det är vet jag inte. Personligen har jag aldrig haft något emot honom, detaljer ja jo, men i stort en bra målis och han lär väl inte blivit sämre under åren i Turkland. Läser att han tydligen rehabar och att Wiland är på G vd nu det innebär egentligen, det lär man bli varse så småningom…

0
    Bäs
    • 1024

Trevliga nyheter… även om det var på gång så är det inte klart förrän det är klart (discos ord gäller). Det var ju någon mer som drog i Aron i USA som jag förstod det. Att han väljer oss visar kanske lite på skillnaden att spela här mot MLS även om anledningarna kan vara olika. Har svårt att tro att vi lönemässigt går över MLS-laget, men tillräckligt nära för att välja oss.

…och som man säger, prestera eller dra! Tyvärr presterade ju inte Sander i den utsträckningen vi velat och får nu dra…

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 751

God eftermiddag GU!

Bajen släpper Sander Svendsen till Odense…

Richard Magyar och Aron Jóhannsson är klara för Bajen, enligt Disco…

Jag är inte klar! 😉

0
Visar 25 inlägg - 1,001 till 1,025 (av 1,354 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.