Bajen, bara Bajen

• Detta ämne har 1,419 svar, 13 deltagare, och uppdaterades senast för 1 minut sedan av BAJEN ÄLTA NR 8.
Visar 25 inlägg - 976 till 1,000 (av 1,420 totalt)
  • Författare
    K.K..
    • 89

En säker vinst, men var lite osäker i början av första när de började med sitt må!. Sin vana trogen stressade våra spelare inte upp sig utan malde sönder Örebro. Ser med tillförsikt fram emot söndagens match. Den blir lite svårare, men bara lite.

0
    Bäs
    • 1061

Vi på hatthyllan var aldrig oroade… vänta bara ekade det i betongen.

Ja, hr K.K, så var det… hade inte en aning. Vi fläskade tillbaka till Thaien istället, bla lis däl okså.

Har läst lite av Rickmer igen… det blir neddragningar varje match framöver. De där skynkena kommer bara bli bredare och bredare så det ser väl ut som i sålna snart, med skynke över hela övre. Den där agendan de har, vem eller vad kan egentligen bryta den? Om det inte är bengaler så är det något annat… de skiter blankt i ordningen, de är bara ute efter att visa vem som bestämmer och det mot de som står nakna i regnet. Trist inställning

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 776

God kväll GU!
    Det såg skakigt ut i första och man började ana att det skulle kunna gå åt helvete, men så vaknade man till i andra och dominerade fullständigt!
    Han är stekhet, Vladimir Rodić 🙂 🙂 🙂
    ….måtte det hålla i sig mot skithögarna i derbyt!

0
    K.K..
    • 89

Kinesen? Han har väl stängt på måndagar. Stannar hemma till matchstart då Birgitta är förkyld.

0
    Bäs
    • 1061

Blir en mellanlandning hos kinesen före match idag.

Äta lite lis bala

0
    alexx11
    • 17

Halloj GU, long time sedan jag vart här inne, något hände och jag kunde inte logga in på ett bra tag, men nu så 🙂

Kommer komma med förslag till datum för GUlaschen snart, hoppas ni är sugna mina fina vänner, men först ska vi ta oss an öret och hoppas att det blir kross, återkommer snart.

Kommer lägga in detta i det andra forumet också, trots ej bajenrelaterat.

SKÅL !!

0
    K.K..
    • 89

God eftermiddag GU! Idag är det bara seger som gäller om vi ska hänga på tåget.  Bara inte någon av stinsarna flaggar av oss fel vore jag nöjd.

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 776

God kväll GU!

…visst är det härligt med kryss! 🙂 🙂

Svinen från Solna fick inte sin obligatoriska straff av domarna denna gång och nu gråter man och är bittra i media och känner sig orättvist behandlade!
    …alla andra straffar de fått till skänks av domarna och som de INTE skulle haft pratas det inte ett jävla ord om!

Vad är det man säger?…det brukar jämna ut sig med tiden! 🙂 🙂
    …eller!
    …bra lag förtjänar tur och i de där jävla svinens fall är kvoten för länge sedan fylld!!

Tre – fyra mål närmare rekordet skulle sitta fint imorgon och vi intar givetvis tredjeplatsen vid seger…och endast två kvar att  passera! 🙂 🙂

0
    Bäs
    • 1061

Fullständigt lysande vinst av tjejerna mot Mallbacken. Ledde med både 1-0 och 2-1, men de utjämnade i 88:e och sen avgjorde vi i 93:e till vinst och samtidigt så torskade Uppsala sin match efter ha haft ledning 1-0. Därmed tar Bajen över 2:a platsen och har en pinne mer än Uppsala. Gäller att hålla i det här hela vägen, vill att de gärna ska öka det avståndet så det inte blir avgörande i sista omgången då vi möter Uppsala på Kanalplan… vi har inget bra facit när avgörandet ligger i egna fötter/huvuden och händer.

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 776

…damerna vann mot Mallbacken på övertid…3-2!

0
    Bäs
    • 1061

Ändå, bra att komma igång med lite tävlingsmatcher och även se vad som fattas om det nu inte är uppenbart innan.

Skönt med en bandyhall…

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 776

…tyvärr ramlade Hammarby bandy ihop fullständigt mot Vänersborg….1-6 nu och matchen är inte slut än!

Inget slutspel därmed…

Det blev ”soppatorsk” efter två riktigt bra matcher…vi är inte ikapp med träningen helt enkelt!
    KÄMPA!

…för övrigt har företaget mitt lämnat ett litet bidrag till verksamheten…ingen större summa, men så man visar att man bryr sig!

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 776

God eftermiddag GU!

Det är dags att ge Adam Gilljam riktigt stor cred för hans klubbhjärta…

Intervju med en trotjänare

0
    Bäs
    • 1061

Jag hajade inte riktigt tifot i söndags när det kom upp, men den här bilden alltså…

Bild

…och insamlingen rullar på en halvtimme till. Vi nådde just 100 kakor… vilken kraft det ligger i det här supporterskapet ändå. 3 dar och 100.000 till Tifogruppen igångdraget med en blygsam utlottning har växt till signade tröjor, bandyklubba, klibbor och fan vet vad. Sinnesrubbat och kul. Lite som när kexen drog igång sin insamling till damerna för ett par år sedan.

0
    Bäs
    • 1061

Ja, alla 3-poängare behöver inte se vackra ut… det viktiga är poängen.
    Jag har efterfrågat att nyttja läget med målisar som står långt ut. Synd att vi fick det emot oss bara, bra träff.
    Inte bajen men när spelare som Goitum beter sig som han gör borde någon göra något, bedrövligt.
    Nu är det full laddning inför måndag, hoppas att Wiland är tillbaka, han ger skapligt mycket mer stabilitet bakåt.
    Jeppe borta så gissar att Junior tar steget ner i banan om nu inte Fällman är tillbaka, då blir det väl Fenger som def mitt.

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 776

God kväll GU!

60 ”pytsar” jämnt och 3 nya i på kontot!

Det sprakade inte direkt om en rätt trist tillställning!
    Bra drag av Billborn att plocka av Söderström och byta in Johannsson i halvtid…det blev lite bättre fart!

Snyggt mål av Sirius hursomhelst! 🙂

0
    Bäs
    • 1061

Man har kört igång en liten hetsning/insamling till tifogruppen.
    Några priser i form av 2 tröjor (1 signerad, 1 Khalilis) och lite krafs. Redovisning (skärmdump) av inbetalat ska helst ske via twitter till @couldbepozo om man vill delta i utlottningen. Swish på 123 662 5438, valfritt belopp såklart men varje hundring = 1 vinstchans
    Det har rasat in runt 10 lök i skrivande stund 😀

Har tillkommit lite andra prylar också… 🙂

0
    Bäs
    • 1061

Jag har tyvärr andra planer så det blir inte något för min del heller.

0
    K.K..
    • 89

Medlemsmöte i kväll .Dubbelbokad och uteblir.

0
    Bäs
    • 1061

2 halvlekar där den första var ren porr. Vi tappade väldigt mycket i andra när det ställdes om till defensivt spel. Det är ju knappast vår defensiv som gjort bra ifrån sig i år så lite förvånad blev jag ändå även om jag har förståelse när man leder i ett viktigt derby.
    Ihop med Magyar tycker jag Widgren tävlade om bäst på plan (inget fel i Rodic med 2 mål). Fenger tänkte jag inte så mycket på… men det är ju roligt att se Solheim komma in och springa mer än vad Niko gör. Han var fasen överallt efter han kom in, ville stötta där det behövdes och givetvis utan att släppa sitt eget ansvar.

Trevligt med en vinst mot de svarta, det var ett tag sedan och jag vet inte när något lag gjorde 2 spelmål emot gnaget senast. Ska kollas…
    5 st var det, Örebro, götet, AFC, Kalmaaa och något mer jo, Peking.

0
    bajen-loveU4ever
    • 163

Jävligt skön seger!  Gick till bussen när de 8 minuterna annonserades.   Nervpressen blev för mycket.  =) =)

Ja, Rodic ska vara med från start resten av säsongen. Det har han förtjänat.

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 776

…för övrigt hade jag lite feeling för att Rodic skulle lira från start!
    Och om man lirar, så kan man avgöra, vilket skedde!

Tycker annars att Magyar/Fenger var våra bästa idag…

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 776

God kväll GU!

2-1 mot ”packet”, 1-1 mot Morön….och 4-1 i röven i träningsmatchen mot Sirius bandy, men det är 20 min kvar!!
    7-2 i arslet nu med nån minut kvar…vi har och jobba med!

0
    Bäs
    • 1061

Ja, men eftersom vi tar 3 pinnar mot alla de 3 lagen framför oss så gynnar det bara oss själva… 🙂 ingen kompensation behövs. De kryssar ut i sina övriga matcher. 🙂

Samtidigt gjorde just tjejerna 1-0 på Kanalen, sista sparken i första halvlek. Emma Jansson tryckte in den.

0
    K.K..
    • 89

Två viktiga matcher idag. Hammarby måste vinna mot Morön om de ska säkra en allsvensk plats.  Både gnaget och Uppsala ligger lite för nära för att det ska vara bekvämt. Matchen på Söderstadion har en annan dimension där en vinst ger oss chans till topp tre. Baksidan kan vara att vi spelar guldet i DIF:s händer. men trots det behövs det en vinst. Vi får då kompensera AIK med att ta tre poäng mot DIF på vår hemmaarena.

0
Visar 25 inlägg - 976 till 1,000 (av 1,420 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.