Bajen, bara Bajen

• Detta ämne har 1,465 svar, 13 deltagare, och uppdaterades senast för 1 dag sedan av Bäs.
Visar 25 inlägg - 951 till 975 (av 1,466 totalt)
  • Författare
    Bäs
    • 1096

Det här är ju underbart:

”– Vi har ström på viss del av arenan, så vissa funktioner fungerar men belysningen fungerar inte. Det är en kommunal anläggning, så kommunen har en reparatör på väg. Är han inte här redan så är han någonstans i skogen på vägen hit. ”

Fantastiskt, visade sig vara en säkring som gått… behövde skickas någon halva Sverige runt (i tid) för att fixa.

https://www.bandypuls.se/artikel/stromavbrott-pa-sjoaremossen-frillesas-hemmapremiar-forsenad-belysningen-funkar-inte

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 801

God eftermiddag GU!

Det spökar med elen i Frillesås…matchen är redan nu över en timme försenad, då den skulle gå igång 15.00!
    Ny starttid 16.15…ehh….16.30 är den nya tiden! 🙂

Bäs
    • 1096

Fin tillstälnning. Många härliga människor och GU’s

alexx11
    • 17

Jupp jag ska på Bajengalan, imorrn inget, lör o sön futsal.

SKÅL!

Bäs
    • 1096

Någon som ska på Bajengalan idag? Ja, jag vid 8-rycket
    Bajen rough house i morron? Ja, jag vid 6-tiden

Glöm inte att rösta före 15.00 idag

Rösta före 15.00 på Årets Bajenspelare och Årets mål!

alexx11
    • 17

Halloj i stugan GU, skön stämning i lördags och en sjysst seger, handbollen verkar göra sitt men bandyn, hur kommer det att gå där, hoppas att vi får ihop spelet och spelarna också.

Nu till den viktiga frågan, vilka kommer den 30 november på GUlaschen?

SKÅL !!

Bäs
    • 1096

Fin vinst på Jerka!

Ännu finare video från 90-talet

https://youtu.be/lz1O8oP4rEQ

Bäs
    • 1096

Själv tänker jag pallra mig ner till Jerka, kan ungefär 95%-igt bli en 91:a före
    Det är ju någon form av derby (Tyresö) och fri entré på det. Då borde man ju anstränga sig lite åtminstone.

Vi som ses, vi ses där…

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 801

God middag GU!

Service på maskin idag…så det finns tid för ”dravel på Bajenforumet”! 🙂

Fina utnämningar är aldrig fel! Göran och Niko förtjänar det!

Röstade på Jeppe som Årets Bajare…som jag tycker varit genomgående bäst denna säsong!
    …och givetvis vackra Lotta som dito på damsidan, även om hon inte är kvar! 😉 😉

Bandy i ”de självgodas stad” Lidköping idag…troligtvis inte lika lätt som mot Åby /Tjureda!

KÄMPA HAMMARBY BANDY!

Bäs
    • 1096
    Bäs
    • 1096

Ha ha, ser ut som Adam druckit för mycket Huski… grisögonen har blivit råttpittar 🙂

Isak försvinner som damcoach, tror nog det behövs någon annan röst där om det ska hända något ordentligt. Inte bara på tränarsidan det behöver ändras såklart, men det är ju aviserat att andra ändringar också kommer.

Lycka till framöver Isak! 15 år i klubben är inte ankskit…

Hammarby Fotboll och Isak Dahlin går skilda vägar

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 801

Rolig bild på Adam..Bilden kan innehålla: 1 person

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 801

….tänkte på Örebros pinsamma insats igår och svängdörrarna i den vanligtvis hyfsade defensiven!

Var det tacken för lånet av Carlos Strandberg som man vek ner sig fullständigt igår?
    Det ger onekligen bränsle till alla konspirationsteorier! 😉

För övrigt är det tydligen en ”isländsk gnagare” som varit på fyllan och hamnat i ”länsmans” fyllförvaring…om man får tro ryktet!

Bäs
    • 1096

Skit

Bäs
    • 1096

Amen

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 801

God eftermiddag GU!

Vi kunde inte göra mer än att vinna…vilket vi gjorde!

Noterbart är att ÖSK sorgligt nog vek ner sig totalt!
    …oväntat?…inte i min bok!!

Trodde att ”peking” skulle vinna ganska säkert och det såg bra ut, men även där ”ramlade” det ihop!

Hursomhelst förlorade vi guldet i början av serien, men vi har ändå gjort en magnifik resa och den slutar inte här…
    Solheim är värd att villkorslöst hyllas… lycka till i Norge!

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 801

…det väntar betydligt tuffare utmaningar idag!

Säger som jag sa igår…
    Att ”skithögarna” skall åka ner och vinna i ”Peking” finns inte i min värld…”så detta är stenklart”
    … sedan återstår för oss att vinna med ett måls större segermarginal än  ”skåningarna”!

PIECE OF CAKE!

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 801

God morgon GU!

Det blev ganska enkelt mot Åby/Tjureda, men jobbet skall göras och trots att det hackade lite i första, så var det inget snack i andra!
    Bajen trodde de skulle kunna träna på Zinken innan matchen igår, men det gick inte…så det var premiär på hemmabanan i dubbel bemärkelse!

AVD ”Parkerad buss”!

Åby hade sin buss stod bakom målet i första…tror aldrig att laget befann sig mer är 30 meter i från den någon gång i första! 🙂 🙂

Elitserien: Storseger för Hammarby i tung debut för Åby Tjureda i Elitserien TV-Sammandrag

Bäs
    • 1096

Premiären avklarad och jag måste tillstå att det såg bättre ut än jag vågat hoppas på. Nu ska man veta att Åby inte var det vassaste motstånd jag sett på Zinken. Men man såg en del individuella prestationer som borde hålla även mot bättre motstånd. Frågan är hur långt…
    Vi inleder med en klar vinst, gott så.

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 801

…och ja…vi syns där på fredag med nyladdade sulor och termobrallor! 🙂

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 801

God kväll GU!

Tycker att vårt bandylag har potential att överraska, faktiskt!
    …men jag är samtidigt realist och tror vi får vara glada om vi får två hemmamatcher i kvarten!

Det som jag däremot är till freds med är hur marknadsavdelningen verkligen ”snäppat” upp mot tidigare år!
    Känns lite mer seriöst och man verkar ha hittat folk som vet hur man ”sköter” om sponsorer…
    Jag blev i a f klart överraskad hur man presenterade sina paket!
    …och att det fanns utrymme i paketen om man ville lägga till eller dra ifrån något!
    Gidrup har nämnt i något sammanhang att man måste bygga från grunden….en stark och stabil organisation är väl en förutsättning för att driva en bra verksamhet!

bajen-loveU4ever
    • 170

Mohamed Al Hakim dömer på lördag.

Ja, nu är det dags att ta fram bandystassen.  Kyligt på nätterna och isen är redo, enl rapport från Zinken!

Härligt!! =)

Bäs
    • 1096

Känns lite som om man ska ta och plocka fram bandyutstyrseln, bara några dagar kvar. Kommer bli en tuff säsong och tror vi får vara glada om vi håller oss över det nedre strecket. Tror inte man ska sikta på slutspel i år. Händer det så händer det, men viktigast att hålla undan i rätt matcher.

Bäs
    • 1096

Ok, gnaget i princip borta (12 sämre i målskillnad mot oss) 3 pinnar efter, iffiff om oss p målskillnad och diffen 3 före.
    Peking gör sitt och vi går all in på att ha (minst) 1 bättre än iffiff (möter ösk borta)
    Då jävlar…

Bäs
    • 1096

De såg ju ut att göra allt så rätt… lite avvaktande spel i väntan på läge och när läget kom satte man målet och Uppsala behövde göra 2. Efter halvtid kom de ut nyvässade och fokuserade, vilket jag inte tyckte våra tjejer gjorde. I varje fall såg det inte ut som att de hade en plan för att göra ett till eller lägga sig på försvar och när Uppsala kvitterade kändes det i ryggmärgen att det inte skulle hålla. Många tveksamma beslut och bolltapp helt i onödan. Försvarare som lämnades till sitt öde när de så väl behövt hjälp. Det var skit helt enkelt och det är nog något Isak måste ta på sig mer än någon annan.

Idag blir det till att glo på matchen i söder och fulstreama den i durkslaget. Måste kännas annorlunda att spela inför fullsatt (nåja) och ha hemmamatch där inte gnaget eller Bajen står för motståndet. Tycker att det talar för gnällbältslaget. Ser gärna 0-0 i söder.

Har förövrigt avbokat min resa i helgen… svårt att motivera sig att dra när det händer grejer på hemmaplan, jävligt dålig planering kort och gott.

Visar 25 inlägg - 951 till 975 (av 1,466 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.