Bajen, bara Bajen

Visar 25 inlägg - 826 till 850 (av 1,354 totalt)
  • Författare
    Bäs
    • 1024

Här kom det en text, eller snarare krönika om gårdages matcher, som inte ligger bakom betalvägg.

https://www.bandyfeber.com/anderstedt-regler-maste-foljas-%E2%94%80-vart-ar-vi-annars-pa-vag/

0
    Bäs
    • 1024

Såg att det skrivits på bandypuls att vi överklagat resultatet eller det faktum att en spelare släpptes in för tidigt efter utvisning, det är ju en betalartikel så kan inte läsa, men är det någon som har betalat och kan läsa och skulle kunna ta lite bilder på artikeln (och gärna lägga upp här)? Inget på hemsidan ännu i varje fall.

Lite om det står i matchsammanställningen:

Andra halvleken var inte en minut gammal när Martin Landström slog in en passning från kortlinjen till Tobias Holmberg precis framför mål, och han satte 2-0 till Västerås. Några minuter senare tog Ted Bergström vara på en felpassning i Västerås. Stefan Edberg slängde ut klubban och fällde Bergström, som var väg att bli ensam med målvakten. Givetvis blev det tio minuter på bänken för Edberg. Samtidigt släppte sekretariatet in Joel Bergström från utvisningsbänken, trots att det återstod mer än tre minuter av hans utvisning! Hammarby protesterade hos fjärdedomaren, men han vägrade att åtgärda felet. En protest kommer troligen att lämnas in av Hammarby i efterhand och Bandyförbundet har en del att förklara.

Hammarby fick aldrig möjligheten att spela med två man mer i drygt tre minuter. I stället kunde Robin Andersson utöka Västerås ledning till 3-0. När Hammarby försökte skapa press framåt kunde Västerås dra ifrån resultatmässigt. Magnus Joneby satte 4-0 med kvarten kvar och de sista spelminuterna kom två Västeråsmål till, det ena på straff.

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 751

God morgon GU!

David spelade så länge jag orkade se ”skiten”….när VSK satte 4-0 loggade farbror ut!

0
    Bäs
    • 1024

Spelade David idag? Bra så långt ändå…

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 751

God kväll GU!

Stortorsk mot VSK…6-0

Vi spelar jämnt med alla lag, men är för ofarliga i anfallet!
    VSK var inte på något sätt bättre än oss i spelet på plan, men de satte chanser de skapade!
    ….vi måste få upp D P E i anfallet, då det saknas tyngd där!

0
    Bäs
    • 1024

Hr. Älta och frk. Blu4e
    Det var den här texten jag hade läst och det är om Tom Nyström och ingen annan.

https://hammarbybandy.se/egna-produkten-fran-bajenfamiljen/

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 751

God kväll GU!

…gårdagens batalj mot Edsbyn var en riktigt stark prestation och en fin boost för självförtroendet!

Jag var helt inställd på en torsk och trodde inte vi skulle kunna mäta oss mot ”byn” utan vår ordinarie backlinje, dvs Rutqvist, Elfving, och Nyman!
    …men ”hopkoket” med ”Larre” som libero , Lebedev och Nyström som backar stängde igen totalt! MYCKET IMPONERANDE!
    Ett mål på hörna var vad de fick till…

Vilka fina målvakter vi värvat…både Max Bergström och Filip Mörkdal (igår) imponerar stort!
    Faktum är att det befarande hålet efter ”Slangen” är mer än väl fyllt!

…med lite bättre skärpa av Ivan vid friläget i slutet av matchen, så hade vi vunnit matchen!

VSK borta imorgon börjar redan 18.00 för att inte ”krocka” Sveriges EM kvalmatch!

…det var av någon svårbegriplig anledning skitviktigt att flytta våran match för ett mediokert jävla skitlandslag! 🙂 AVGÅ!

0
    Bäs
    • 1024

Känns skumt och bra samtidigt såklart

En bandyhall i Stockholm… det trodde man inte!!!!

0
    Bäs
    • 1024

Minns honom inte så mycket, mer namnet. Alltid tråkigt när bekantingar går bort för tidigt oavsett vad eller hur man känner personen.

Själv har jag suttit och lyssnat ett tag på vår tränare (bl a).

https://youtu.be/q9na4g5caPU

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 751

God kväll GU!

R I P ”Flarken”!

Det jag minns bäst med Anders Markström var hur han verkligen hördes när han ”plockade ner” höjdbollar!
    …ingen har skrikit ”BACK” högre än han på Söderstadion!
    Straffområdet var hans, om man säger!

https://www.hammarbyfotboll.se/aktuellt/nyheter/anders-markstrom-har-lamnat-oss/

0
    Bäs
    • 1024

Ja, det var inte bra att vi tappade den ledningen.
    Frillesås är ju ett av de lagen vi måste ha efter oss i tabellen. Med 2 poängssystem så är dock inte oavgjort så illa som det är i fotbollen. Man skulle ju gärna se att det är någon som tar rodret i anfallet.

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 751

….2-2 slutade matchen pinsamt nog!
    Efter två hörnmål av Frillesås…slarviga bolltapp var orsak till hörnorna!

Vi saknar en målskytt av rang kan man konstatera!
    Nu påverkades vi visserligen av att Elfving klev av, men vi skall vinna denna typ av matcher ändå! Blir det inte bättre framåt har vi en lång säsong framför oss!

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 751

….jaha ja!

2-0 ledning för oss! Bergström och Bucht målskyttar! Tycker det ser stabilt ut!

Tyvärr har D P E klivit av….vet ej vad som hänt!  Calle är inte heller med, så det är tunt bakåt!
    Tror det är Ivan som vikarierar som back…
    Jacob Bucht blir en tillgång…riktigt företagsam i matchen!

0
    Bäs
    • 1024

Det här är ju underbart:

”– Vi har ström på viss del av arenan, så vissa funktioner fungerar men belysningen fungerar inte. Det är en kommunal anläggning, så kommunen har en reparatör på väg. Är han inte här redan så är han någonstans i skogen på vägen hit. ”

Fantastiskt, visade sig vara en säkring som gått… behövde skickas någon halva Sverige runt (i tid) för att fixa.

https://www.bandypuls.se/artikel/stromavbrott-pa-sjoaremossen-frillesas-hemmapremiar-forsenad-belysningen-funkar-inte

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 751

God eftermiddag GU!

Det spökar med elen i Frillesås…matchen är redan nu över en timme försenad, då den skulle gå igång 15.00!
    Ny starttid 16.15…ehh….16.30 är den nya tiden! 🙂

0
    Bäs
    • 1024

Fin tillstälnning. Många härliga människor och GU’s

0
    alexx11
    • 17

Jupp jag ska på Bajengalan, imorrn inget, lör o sön futsal.

SKÅL!

0
    Bäs
    • 1024

Någon som ska på Bajengalan idag? Ja, jag vid 8-rycket
    Bajen rough house i morron? Ja, jag vid 6-tiden

Glöm inte att rösta före 15.00 idag

Rösta före 15.00 på Årets Bajenspelare och Årets mål!

0
    alexx11
    • 17

Halloj i stugan GU, skön stämning i lördags och en sjysst seger, handbollen verkar göra sitt men bandyn, hur kommer det att gå där, hoppas att vi får ihop spelet och spelarna också.

Nu till den viktiga frågan, vilka kommer den 30 november på GUlaschen?

SKÅL !!

0
    Bäs
    • 1024

Fin vinst på Jerka!

Ännu finare video från 90-talet

https://youtu.be/lz1O8oP4rEQ

0
    Bäs
    • 1024

Själv tänker jag pallra mig ner till Jerka, kan ungefär 95%-igt bli en 91:a före
    Det är ju någon form av derby (Tyresö) och fri entré på det. Då borde man ju anstränga sig lite åtminstone.

Vi som ses, vi ses där…

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 751

God middag GU!

Service på maskin idag…så det finns tid för ”dravel på Bajenforumet”! 🙂

Fina utnämningar är aldrig fel! Göran och Niko förtjänar det!

Röstade på Jeppe som Årets Bajare…som jag tycker varit genomgående bäst denna säsong!
    …och givetvis vackra Lotta som dito på damsidan, även om hon inte är kvar! 😉 😉

Bandy i ”de självgodas stad” Lidköping idag…troligtvis inte lika lätt som mot Åby /Tjureda!

KÄMPA HAMMARBY BANDY!

0
    Bäs
    • 1024
    Bäs
    • 1024

Ha ha, ser ut som Adam druckit för mycket Huski… grisögonen har blivit råttpittar 🙂

Isak försvinner som damcoach, tror nog det behövs någon annan röst där om det ska hända något ordentligt. Inte bara på tränarsidan det behöver ändras såklart, men det är ju aviserat att andra ändringar också kommer.

Lycka till framöver Isak! 15 år i klubben är inte ankskit…

Hammarby Fotboll och Isak Dahlin går skilda vägar

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 751

Rolig bild på Adam..Bilden kan innehålla: 1 person

0
Visar 25 inlägg - 826 till 850 (av 1,354 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.