Bajen, bara Bajen

Visar 25 inlägg - 801 till 825 (av 931 totalt)
  • Författare
    Bäs
    • 723

Förbannade jävla piss, man orkar inte med sånt här.
    Fan gör de? Leder med 5 i halvtid, storspel av Anton (69%). Nä vi tar ut målvakten och gör det inte när vi borde. Slutar spela och ger fan i att skjuta när lägen finns. En sån sanslös coachmiss att jag inte tror jag sett maken till något liknande. Vi har 2 matcher kvar där det förmodligen räcker med att vinna en för att vara kvar i Elitserien…

Nä vi skiter i det och satsar på att vinna sista matchen istället… utan att ha en enda bortavinst i år.
    Tillåt mig tvivla och jag tror kanske vi ses om några år igen Hammarby handboll…

Stort gonatt och dra täcker över er… tar man inte chansen när man redan fått den så ska man inte få en till.
    Tror inte jag var så här förbannad när vi åkte ur allsvenskan ens…

Nu försöker jag bara andas och undvika ett hjärtfel.

Bäs
    • 723

Oppps…! Från sanningssägaren

Ja tack! Har väldigt lite emot Islänningar.

Bäs
    • 723

Jag kan inte annat än hålla med, fullt godkänt, men förluster svider alltid och hade så gärna sett en till fajt på Zinken innan isen smälter och tältet rivs. Nu blir det inte så och man får avsluta bandysäsongen som en betraktare… inte för att jag gillar gurkorna, men ser hellre dem vinna än de där väschöttarna (eller byn för den delen).

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 553

God morgon GU!

Tycker ändå att Hammarby Bandy gjort en godkänd säsong med tanke på allt som hänt!
    …med en så pass viktig spelare som Blomberg skadad och han är värvad som ”motor” i laget, så har man stridit tappert!
    Jag tror det blivit lite ”soppatorsk” nu på slutet med en tuff matchserie mot SAIK i benen och en tunn trupp, så fanns inte mer att ”kräma” ur laget!
    Man slår inte ut VSK om man inte är på ”maxnivå” och där har vi inte varit riktigt på slutet, dessutom hade VSK fyra avbytare i alla matcher och vi bara två, så vi har slitit hårt på få spelare…

Det tråkigast mot VSK är att vi ”gav bort” matchen på Zinken…den hade vi vunnit om vi ”spelat” bandy i första, istället för att lira”brännboll”!
    …och att vi låter Ted Bergström…komma från frysboxen och göra två hattrick i de andra två matcherna!

För övrigt så har jag info om att det kommer det bli en del förändringar i truppen, så det blir en spännande ”silly”!

Bäs
    • 723

Skit också 5-2 med drygt 10 kvar… några snabba går att göra, men gurkorna vill nog inte så.

Bäs
    • 723

Vad säger man 4-1 underläge i skitstan och 17-10 i söderorten, gillar inte bortamatcher när man inte kan se vad som händer och inte händer.

Bäs
    • 723

Det blir alltid bättre framåt natten… 1 avslut 1 mål. 1-1

Lite sämre i lund 13-8 nyss efter 25 minuter

Bäs
    • 723

Ja, vad fan… att Tellus spelar på Zinken känns ok, men gnaget… gnaget från sålna. De kan dra till bergshamra eller skytteholm alternativt bygga ett råsunda.

3 hörnor under första 5 minutrarna… slangen nöp alla, men så där kan det ju inte fortsätta. Inte utan att man undra om det bara är ett lag på plan… vi har alltså inte avlossat något avslut, de har ett antal och leder 1-0 efter 20 minuter. 6-0 i hörnor och 4-0 i avslut (på mål gisar jag).
    Dags för lite medvind nu Bajen, de ska inte klara det i 3 raka. Vi behöver en fight till på Zinken.

bajen-loveU4ever
    • 100

Nu är det nervöst.     =/

Millen
    • 29

Surt som fan med torsk igår. Men spelar vi så ofantligt dåligt anfallsspel kommer vi få det väldigt jobbigt under säsongen… Vi behöver en riktig ersättare till Junior tills han är spelklar. Utan spelmotor på mitten kommer vi ingenstans!

BÄN8 du låter lite bitter! 🙂

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 553

…dessutom har dom jävla svinpälsarna lyckats ta sig upp till elitserien i bandy!

Och om de får som de vill, så kommer de där jävla svinen förpesta Zinkensdamm med sin närvaro…vidrigt!

Bedon
    • 47

Så jämrans sugit! Avgå någon!

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 553

God kväll GU!
    Det vi fick oss till livs idag är att straffarna måste sitta om man tänkt sig att ta sig vidare i Svenska Cupen med ett mer än lovligt fantasilöst och andefattigt spel!! 😉

För övrigt kände jag inte till att det redan var lottat och klart och att ”packet” givetvis fick den enklaste ”resan” mot en final i o m att de fick Eskilstuna! Är det inte pinsamt hur de där jävlarna ständigt och jämnt får ”gången krattad”?
    Konspirationsteorier om tex riggade lottningar m.m. är inte helt ogrundade när alla fördelar på något märkligt sätt hamnar hos de där jävla svinen!
    …men det kan ju bli så att om svinen vinner hela skiten, så ärver vi deras plats i nån jävla cup!

För övrigt så är det grönvita ödesdagar framgent!

…kommer handbollen klara sig kvar och kommer vi att får en match till på Zinken?
    Vad som mer kan gå åt helvete får tiden utvisa! :-0

Bäs
    • 723

Skit att missa på straffar… kunde inte påminna mig när vi missat på straffläggning, men blev bryskt påmind att vi bommade mot Sirius, något jag hade förträngt helt.

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 553

God middag GU!

Är det inte märkligt att fotbollsförbundet slumpmässigt lyckats ”pricka in” två derbyn av två möjliga och en skitmotståndare till sina vänner i ”packet” av de åtta lag som återstod? ”Packet” går lätt vidare….och får en svår motståndare mindre i o m vårt derby!

Kom ihåg var ni läste det först…Packet kommer ”få” HBK eller Eskilstuna….tro mig!

Bäs
    • 723

Kinesen vid Kungen står på menyn innan för våran del

K.K..
    • 64

God morgon GU! Matchdag och spända förväntningar. Har plåtar till Östra Övre 329, en Bajenläktare  förhoppningsvis.

Millen
    • 29

Jaha säsongens första derby står på agendan idag! Apa ska krossas både på plan och läktaren. Millen har också plåt på nedre! Vi som ses, ses! 🙂

FORZA Bajen!

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 553

God morgon GU!

…surt igår!

Vi gav bort första halvlek och förlorade matchen där…och inte på tilläggstid!!

På måndag måste man se till att hålla extrakoll på framförallt Jansson och även Landström….
    Gör man jobbet mot dessa, så är hälften vunnet!

KÄMPA BAJEN!

Bäs
    • 723

Next up är apderby, var ses vi? Har plåtar på nedre…

Bäs
    • 723

Härligt att höra på Zinken att vi först leder i halvtid i handbollen för att sedan leda med 4 bollar och 8 minuter kvar för att sen få sig en vinst till skänks från högtaleriet. Det gick bra upp till 3-3 sen fick gurkjävlarna in en pyts i 90:e…. när det var vi som skulle göra den. Bonnjävlar…

Vi får ta dem i 3 raka nu och täppa till truten på dem.

Kämpa BAJEN!

HOFF
    • 7

Godmorgon GU!

Är det någon i sällskapet som tar sig till Jerka för lite Handboll innan Bandyn?

HOFF tänkte det.

Skål!

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 553

God morgon GU!

Match mot VSK idag….viktigt som fan med vinst!

KOM DIT!

Bäs
    • 723

Grattis Bajen till den ena av 2 högtidsdagar!
    122 år

Bajen 1897

Bäs
    • 723

Hemmaplan… det är ju vi som har. 🙂 Att de får sälja plåtar till oss är vad jag kallar gästfrihet även om det bär mig emot i detta fall.

Visar 25 inlägg - 801 till 825 (av 931 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.