Bajen, bara Bajen

Visar 25 inlägg - 751 till 775 (av 788 totalt)
  • Författare
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 464

God kväll GU!

Viktigt som satan ikväll…. seger och vi har dem under rejäl press!

Torsk och vi är tillbaka på ruta ett….men har i a f fått till en extra match på Zinken!
    Oerhört viktiga pengar med tanke på Elitlicensen!

…med det sagt, så tycker jag det är skitviktigt att ni pallrar er dit!

KÄMPA BAJEN!

Barbapappa
    • 25

Grattis Ronnie! 🙂

Bäs
    • 634

Just packat fram vinterkläderna, idag ses vi som ses i ett tält eller vid en stolpe.

bajen-loveU4ever
    • 91

Härliga Hammarby Bandy!

Bäs
    • 634

Hade bommat helt att den första kvarten var idag… trots att jag pratade med Sara om det igår.

Härligt med 0:ningar. Kan man gissa på att de färglösa är taggade till tänderna på torsdag, men det grönvita hoppas jag står pall och ordnar det.

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 464

God kväll GU!

En mästerligt genomförd match av Hammarby, vars  ”gameplan” följdes till punkt och pricka!
    Efter att ha sett rätt mediokra insatser stora delar av säsongen, så lyfter man sig på det här viset!
    Jag såg inte detta komma skall erkännas, men älskar att bli överraskad!

”Slangen” stod för ett gäng svettiga räddningar…hålla nollan i Sandviken hör inte till vanligheterna för någon målvakt, inte en deras egen målvakt!
    Alla förtjänar med beröm godkänt!….men ändå ett extra + till Adam som var lysande!

Ny match på torsdag…kom dit!

Barbapappa
    • 25

HÄRLIGA HEDBERG! 🙂

Bäs
    • 634

En dag på jobbet, svårt att säga att det var imponerande. Klart övertag i första och allmän trött tillställning i andra. Kul att Sander fick göra 2 baljor även om bara det ena räknades. Odilon kan nog bli bra med lite mer kött på benen, han är ju fortfarande junior… borta mot nåt skånelag i helgen sen är det dags hemma igen. Får gärna snäppas upp lite för varje match.

Sen att man gick hem med tishornas tisha gjorde inget 🙂

Bäs
    • 634

Ska inte vara något öppet tak, så det kommer vara varmt och skönt…

bajen-loveU4ever
    • 91

Godkväll GU!

Det ska bli kul att se Bajen imorgon, se var vi står..  Och så alla dessa nya namn å nummer att lära sig.  =-)

Klär på mig lite extra, ifall det  nu är något tak öppet!   😀

Vi ses vi som ses!

Bäs
    • 634

In case of, jag har en extraplåt till i morgon om någon saknar

Bäs
    • 634

För övrigt är det roligt att vi har flera skribenter här, men ha lite överseende att jag håller på att fixa och dona i bakgrunden. Bland annat har jag satt upp en backup så när jag klantar till det så är det bara en tidsfråga innan inlägg är tillbaka. Kan dock hända att något försvunnit om ingen aktuell backup finns. Just nu ligger de på 4 timmar.

Bäs
    • 634

De väntade lagen vann idag (även om det inte sammanfaller med förhoppningen). I morgon ska det bli intressant att se om det blir likaledes…
    Vi som ses vi ses, lär som vanligt hamna vid 104 högt upp och de som är vilsna om ni inte är på era vanliga platser är givetvis välkomna dit.

Bäs
    • 634

Härlig tillställning i Jerkahallen idag. Även om vi skrällt mot Kristianstad förr så trodde jag inte riktigt på det idag. Vi med decimerat lag hela säsongen och kräftgång mot senaste årens suverän.

Om man tror på det är hälften vunnet och det var en kamp och tog rätt lång tid innan vi lyckades komma ifatt och gå om, tror det var strax före Tidaholm. Sen höll vi avståndet hela vägen in i mål.

Sammanfattningsvis (av mig) så vann vi på de tekniska felen, att vi inte gjorde dem. Stööre är kanske inte skillnaden mellan toppen och botten och då borde det vara i toppen vi är. Radera ut de där klantfelen och vi kommer stiga uppåt i tabellen och lämna kolsäckarna till deras öde i kopieringshögen under oss. Bleka kopior eller kämpande äkta vara… kanske till och med de dryga nordtyskarna hellre ser oss kvar är de andra.

Härligt kämpat var det i varje fall.

En lika härlig Dolk har vi också! Där han hade svårt att hålla tillbaka efter slutsignalen. Glädjen infann sig snart…

Hammarby-Kristianstad 31-28 (12-17)

Bäs
    • 634

Hur spelas kvartarna i år? HBHBH el HBHHB? Hoppas på det förtnämnda då ökar chansen till en till hemma åtminstone.

Hittade på hemsidan, BHBHB blir det såklart och det var väl ungefär det jag menade.
    Torsdag 21/2 gäller det att fyllla Zinken och skicka på allt stöd som går.

kvartsfinal 1: Sandviken – Hammarby, tisdag 19/2
    kvartsfinal 2: Hammarby – Sandviken, torsdag 21/2
    kvartsfinal 3: Sandviken – Hammarby, måndag 25/2
    kvartsfinal 4: Hammarby – Sandviken, torsdag 28/2 (eventuell)
    kvartsfinal 5: Sandviken – Hammarby, lördag 2/3 (eventuell)

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 464

God kväll GU!

Fullständigt avklädda av ”de självgodas förening”….

Till råga på allt helvete valde SAIK oss i slutspelet!
    Tre raka torskar känns det som med den inställningen laget har!

Bäs
    • 634

Det går tungt i Lidköping… även om kvarten är klar så känns det inte så himla bra med ett bottennapp inför kvartsfinalspelet. Nåja, det har hänt större saker än så. Skönt ändå att det inte var den här matchen som var tvungen att vinnas. Nu spelar det ingen roll längre, gäller bara att vinna sista matchen.

Bäs
    • 634

Härligt Älta!
    Letade som fan efter bilden och jag måste säga att din text saknas… 🙁
    Romus gömmer sina bilder mer än visar dem tycker jag. En del hittade jag ju såklart, men mycket saknas.

En av våra kaxiga -ic ar uttalade sig tydligen idag. Bra att de tror på sig själva, men det gäller att leverera också som lagspelare inte själviskt.

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 464

God kväll GU!

Legendariske backen Hasse Malm är tillbaka på GU igen!

Bilden kan innehålla: 2 personer

Bäs
    • 634

I och med att jag lyckades paja en del i går kväll så försvann också Romus bild på vår hockeylegendar Hasse Malm. Kanske hr. Älta skulle kunna lägga tillbaka den?

Bäs
    • 634

Kan bli ett slagkraftigt lag så småningom. Ju förr dess bättre, vi har ju en europaplats att slåss om i cupen om ett par veckor.

bajen-loveU4ever
    • 91

God kväll GU!

Kacaliknic är klar.

Välkommen då, Alexander!!

Gonatt GU!

Bäs
    • 634

Inte Bajenrelaterat, men det med flit.
    Det här är ren information att jag under Test lägger in lite om funktioner som funkar och funktioner som inte funkar och funktioner jag jobbar på att få att funka. Bara så ni vet. Allt kan ju inte vara klart med en gång, det vore ju trist. Jag menar, det måste ju vara lite Bajen här också, eller…?

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 464

För övrigt så var det tråkigt att Tellus ramlade ur!

…men det finns några bra spelare i den truppen som skulle passa i Bajen!
    Elias Engholm framförallt, men också Aksel Örn Ekblom!

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 464

God morgon GU!

Matchen igår var en rätt medioker tillställning, men vi vann och det var det viktigaste!

Tror ingen ”spion” var särskilt imponerad över Bajens lir…som haltar betänkligt och har så gjort mestadelen av säsongen!
    Det uttalade målet att vara ett av lagen i en final känns faktiskt inte realistisk i dagsläget!
    Det sprakar verkligen inte om det, det ser motivationsfattigt ut…men det är väl så det blir när man spelar ”kontraktslöst”!

Jag vet vad Hammarby bandy är kapabla till i sina bästa stunder, så skall vi vara med när medaljerna skall delas ut, så måste vi hitta ”sina bästa stunder” snabbt…jävligt snabbt t o m!

KÄMPA! 

Visar 25 inlägg - 751 till 775 (av 788 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.