Bajen, bara Bajen

• Detta ämne har 1,151 svar, 13 deltagare, och uppdaterades senast för 3 dagar sedan av BAJEN ÄLTA NR 8.
Visar 25 inlägg - 726 till 750 (av 1,150 totalt)
  • Författare
    bajen-loveU4ever
    • 127

Jävligt skön seger!  Gick till bussen när de 8 minuterna annonserades.   Nervpressen blev för mycket.  =) =)

Ja, Rodic ska vara med från start resten av säsongen. Det har han förtjänat.

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 668

…för övrigt hade jag lite feeling för att Rodic skulle lira från start!
    Och om man lirar, så kan man avgöra, vilket skedde!

Tycker annars att Magyar/Fenger var våra bästa idag…

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 668

God kväll GU!

2-1 mot ”packet”, 1-1 mot Morön….och 4-1 i röven i träningsmatchen mot Sirius bandy, men det är 20 min kvar!!
    7-2 i arslet nu med nån minut kvar…vi har och jobba med!

0
    Bäs
    • 859

Ja, men eftersom vi tar 3 pinnar mot alla de 3 lagen framför oss så gynnar det bara oss själva… 🙂 ingen kompensation behövs. De kryssar ut i sina övriga matcher. 🙂

Samtidigt gjorde just tjejerna 1-0 på Kanalen, sista sparken i första halvlek. Emma Jansson tryckte in den.

0
    K.K..
    • 69

Två viktiga matcher idag. Hammarby måste vinna mot Morön om de ska säkra en allsvensk plats.  Både gnaget och Uppsala ligger lite för nära för att det ska vara bekvämt. Matchen på Söderstadion har en annan dimension där en vinst ger oss chans till topp tre. Baksidan kan vara att vi spelar guldet i DIF:s händer. men trots det behövs det en vinst. Vi får då kompensera AIK med att ta tre poäng mot DIF på vår hemmaarena.

0
    Bäs
    • 859

Jäkla stök runt öfk… kul att man inte vet ett skit vad det är för poängställning, eller snarare vad det eventuellt blir för ställning.
    Personligen hoppas jag att de inte konkar nu utan efter säsongen så det inte blir några förändringar på spelade matcher. Vi har dem ju kvar i sista borta om jag inte missminner mig.

Malmö åkte på pisk, gott så…

I helgen så är det andra som åker på pisk hoppas jag och 6 friska grönvita pinnar, 3 åt vardera laget.
    Tack för kaffetvinst i Jerka idag såg jag.

Dåren i förortslaget försökte få till ett derby på tele2… det gick inte det och det tackar jag för och hoppas att de inte sätter en fot på Zinken förutom när vi möter dem.

Fan är det för jäkla klubbar vi möter egentligen. Pajasar hälften av dem.

0
    Bäs
    • 859

Tjejernas 3:a kan visa sig vara klart viktigare än reservlagets… de måste ju bli minst 2:a och har den platsen just nu på målskillnad. Efter att ha sett en hel del matcher (på hemmaplan) så vet man att nästan vad som helst kan hända och historiskt så har tyvärr tjejerna inte det där jävlar anamma som man skulle vilja se ibland. Då gäller det att nöta och gneta sig till pinnarna.

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 668

God kväll GU!

Det gick ju skapligt med ”reservlaget” också! 😉
    Rodic behövde mindre än två minuter på sig för att gör mål från ordinarie position! Starkt!
    …oroande att vi går sönder hela tiden!
    Gör vi något fel i träningen eller är det konstgräset som skördar offer…detta behöver nog utvärderas grundligt!

Solheim är fantastisk…levererar varje sekund han lirar oavsett var eller när! 🙂 🙂

Även ”töserna” vann…en bra söndag med andra ord!

0
    Bäs
    • 859

Gick ju fint det där… länge sedan man såg 6 mål framåt.

0
    Bäs
    • 859

Nej, det blir nog inte ett besök hos kinesen…

0
    Bäs
    • 859

Lär bli ett besök på kinesen vid c:a 12.30

0
    bajen-loveU4ever
    • 127
    bajen-loveU4ever
    • 127

Träningsmatch mot Tillberga pågår i Västerås. Bajen leder med 5-0 i nuläget. Kan följas på elitrapport.  =) =)

0
    Bäs
    • 859

Verkar finnas en del frågetecken runt tillgängliga spelare på söndag. När det oväntade resulterar?

0
    Bäs
    • 859

Jepp

0
    K.K..
    • 69

God kväll GU!  Match på söndag och trångt på läktarna. Tre poäng är ett måste om vi skal klara topp tre då marginalerna i princip är borta.

0
    Bäs
    • 859

Lutar åt en sväng ner på familjedagen på Kanalplan, de slår visst upp portarna vid 3-rycket.

0
    Bäs
    • 859

Jäklar, tjejerna tappade ledning till 1-1… 2:a men med mindre marginal, bara målskillnad. Vi har ett hyggligt program (finns inga enkla matcher i den här serien), trots flera på bortaplan än vad gnaget har. Uppsala sticker upp och det är 4 med och slåss om 2 platser. I och med att gnaget torskade idag så var det ju ett upplägg att dra ifrån, men det ville sig inte. Det gäller ju att ta tillfällena (kan man tycka).

0
    Bäs
    • 859

Ingen tank på plan blev det… kanske på söndag på greset i sålna. Vore lite typiskt.
    Å andra sidan så om det inte blir från start så är det nog vettigare med söndagsmatchen än en man leder med 4-0

Huvudsaken att de vinner.

0
    bajen-loveU4ever
    • 127

Man får kolla på landslaget i kväll , se om Tanken får komma in och måla…

Liite Bajen iallafall… även om det är trist som fan..

0
    Bäs
    • 859

Bra med uppehåll nu när vi har några spelare småskadade, men fy i helvete vad tråkigt. Absolut inget händer ju…

0
    K.K..
    • 69

God kväll GU! Håller med Bäs till hundra procent, så det är inte mycket mer att orda i ämnet.

0
    Bäs
    • 859

Tung förlust idag. Flera spelare som inte nådde upp till normal kvalitet och avsaknad av några spelare som gör skillnad. 2 backar får gå av pga skada/skadekänning för andra matchen i rad. Varför spelar inte Solheim från start? Han som är en av de som verkligen lyft både sig och laget i år.
    En del anser inte vi behöver 2 spelare på varje plats, jag blir lika förvånad varje gång jag hör det. Inget unikt att vi har avstängningar och skador, då måste det finnas spelare bakom som kan göra inhoppet när som helst. Gärna att vi har mer allroundspelare och att de inte är strikta backar/mittfältare/anfallare.
    Sen är det ju en halvbluder vid första målet och horribel icke frispark på Djurdic, men sånt händer ju ibland vare sig man vill eller inte. Det här var vår 4:e 0:a i år. Tidigare spelade vi oavgjort 0-0 mot gbg, torskade 2-0 mot Häcken och gnaget. Alla andra matcher har genererat mål och borde gjort det idag också. Det kommer bli en tuff avslutning för att ta en Europaplats, men omöjligt är det inte. 24 pinnar kvar att spela om. Närmast mot gbg 15/9

0
    Bäs
    • 859

Mmmm… lika kassa framåt som bakåt och då ska vi ju vinna även om vi inte är bra. Tycker nog att de var sämre framåt än bakåt, hade ju ett antal lägen som ett bättre lag skulle haft avsevärt vassare avslutningar på. Wiland fick sträcka ut ett par gånger, men annars tycker jag inte det var någon fara på torpet. Peking på söndag blir nog avsevärt knepigare… men vi ska nog kunna lyfta oss både ett och två snäpp.

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 668

God kväll GU!

Det blev rätt enkelt…med hjälp av en rätt ”skakig” målvakt!
    …men hade de haft bättre skärpa framför mål hade detta kunnat sluta illa!

0
Visar 25 inlägg - 726 till 750 (av 1,150 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.