Bajen, bara Bajen

Visar 25 inlägg - 51 till 75 (av 788 totalt)
  • Författare
    Bäs
    • 634

Lite pandemi och fotboll

Folkhälsomyndigheten i all ära, men hur kan de jämställa random sylta på söder med durkslaget? Samma regler för antal på plats… 50 pers. Syltan tar väl 75-150pers och durkslaget 30000 + diverse personalutrymmen, där inkluderar jag spelplanen och laget i övrigt. Jag menar inte att man ska noscha smittorisk eller så, men vad är det för konstig hållning till vad ett evenemang är? Om det sitter 1000 pers på gräsmattan i Tanto, så är det lite folk utspritt på något hundratal sällskap.
    För mig är det här ett befängt synsätt, lägg då till att det inte finns någon direkt begränsning på en jävla buss…

Nä, Tegnell  & Co tänk om tänk rätt…

Bäs
    • 634

Det här kan man läsa en söndag i april:

En del bokstäver ihopsatta av Katarina Quick, hon sätter ord på ungefär så som jag tänker och säkert fler med mig. Vi är ju lite samma generation ochdet spelar nog in en hel del.

http://blogg.ordblandning.se/

Bäs
    • 634

Det som retar mig och irriterar nästan mer är att de faktiskt sparkar på en sport (och de som genuint jobbar för sporten som sådan) som har sån historia som den har. När till och med en stor del av deras supportrar vänder dem ryggen… det förklarar kanske mer än något annat. Vill inte lägga energi på dem. De kan få en superduperelitserie för sig själva och behöver inte spela matcher för att vinna den, de räcker med att de är där ibland bara. Bort med dem från det vanliga seriesystemet…

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 464

…pratade med en god vän för en stund sedan!

Han tyckte det var jävligt anmärkningsvärt att nästan alla klubbar i alla sporter i Europa, så talas det om att sänka löner m.m i dessa Coronatider…..utom i ett lag i hela Europa och det är ett svenskt bandylag!!!
    Där fläskar man på som enda lag i Sverige med ”proffslöner” till sina bandyspelare!
    …möjligen kan ryska Neftyanik och Jenisej matcha dessa löner, om de inte är drabbade som alla andra!

De skall även starta ett lag i div 1, där  bl.a.”gamla” spelare/tränare skall göra en ”intressehöjande” comeback…typ Fosshaug och Muhren!
    …och så småningom skall väl även en då 50-55 -årig Bergwall ta plats mellan stolparna är det väl tänkt! 🙂
    ”En slags svartgul minneslund”, som min gode vän sa! 🙂 🙂

…den där jävla föreningen borde inte få något utrymme alls någonstans på grönvita forum, men man blir så förbannad bara man tänker på dom där arroganta skithögarna, så någonstans måste man ändå få utrymme och skriva av sig den jävla avsmak man känner inför dem!! 😉

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 464

…vad det gäller svinen från andra sidan stan!

Nu har man ”köpt” sig ett SM guld på damsidan också!

Dessutom tisslas det om Hellmyrs och Jeppe E…
    …”Jeppe”,  Esplund och den helt plötsligt ”combackande” Daniel Andersson är mycket goda vänner och hängivna golfare!
    Ullna Golf får säkert några nya medlemmar som ”myglat” sig förbi i medlemskön och blir tilldelade fria greenfee inom kort… 🙂 🙂

Tycker Bandyförbundet skall skicka guldet till ”skithögarna”…med den lätt förnedrande motiveringen!

Vi har noterat att ni köpt ett SM-guld i bandy på både dam och herr sidan och ingen, absolut ingen inom bandy Sverige gillar det ni sysslar med och det inkluderar självklart även oss på förbundet, så från förbundshåll ser ingen som helst anledning till att ni ens behöver deltaga i  seriesystemet och som en följd av detta så överlämnar vi er dessa två pokaler utan att ni behöver deltaga!
    …så får resten av lagen göra upp om den betydligt mer åtråvärda silvermedaljen! 🙂

Noterade också att gal8  tog orden ”vår” hall i sin skitiga trut!

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 464

God morgon GU!

….det är lite ”ernt” på värvningsfronten!

Min teori är att man kanske vet något och därmed ligger lite lågt med värvningarna…
    VSK ligger jävligt ”pottigt” till med slantarna…
    All kanslipersonal blev uppsagd för en tid sedan och igår blev man utsparkade från arenan p.g.a. obetalda hyror.
    Det är ”soprent” på deras konton, så man får därmed inte tillgång till hallen eller någon av kommunen anläggningar förrns man gjort sig oskyldig!
    …nästa steg mot ruinens brant är väl att överge det sportsliga…dvs säga upp alla kontrakt!
    Jesper Jonsson kan gärna få komma tillbaka…i s f!

Det är väl den enda spelaren jag vill ha ifrån det där tröstlösa och svårmodiga sällskapet! 🙂 🙂

Bäs
    • 634

Ja, det är tryck i bollen… men det finns heller ingen mur att runda/skjuta över (ännu).

Vill meddela att jag lagt tillbaka det förra säkerhetsprogrammet som är lite vassare än det som funnits senaste tiden. Men det blev så många idiotinloggningar, men utan att de skrivit något. Trött på att ta bort tiotals varje dag. Det ni kan märka det på är att den tunga matematiken är tillbaka vid inloggning. Funderar även på att lägga tillbaka att man manuellt måste godkänna en ny användare, men vi kör så här så länge så får vi se.

Lurar även att lägga upp ”testforumet” som ett för videolänkar och bilder. Ska klura lite på vad som kan vara bästa sätt att göra det på bara.

bajen-loveU4ever
    • 91

Mycket fin tröja!

Alltså, den frisparken från Z…

Lite som Kennedy!  =) =)

=) =)

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 464

God eftermiddag GU!

Tack Klasse för hjälpen med bilden på min nya tröja…härunder!

Enligt Magnusson så finns det bara EN…den bar både Fagerström och Elfving under ”Försäsongens mästare”!
    Nu vet ni varför inga mer nyförvärv kommer ha den på sig något mer!

”It came to me, my own, my love, my precious! 🙂 :-)”

Bäs
    • 634

Intressant intervju efter matcherna…

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 464

God kväll GU!

Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    Bäs
    • 634

Har vi hittat en ny prickskytt?

Bäs
    • 634

Är man svältfödd eller…?

Bild

Bäs
    • 634

Ja, det blir nog ett lag till nästa säsong… gott med kontraktskrivningar.

bajen-loveU4ever
    • 91
    Bäs
    • 634

Mycket trevligt…

bajen-loveU4ever
    • 91

Två unga målvakter också… 😀😀

Herrlaget lyfter upp två målvakter från ungdomsleden

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 464

God kväll GU!

Bra där Hammarby Bandy…
    ….slussa in talanger och framförallt våra egna har INTE varit vår starka sida, men nu verkar man vilja ändra på det!

Välkommen ”snorkorkar”! 🙂 🙂

bajen-loveU4ever
    • 91

En talang har anlänt!

Välkommen!

Stortalang till Hammarby – välkommen Lucas Dalin

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 464

God kväll GU!

…ni ser tröjan Kasper har?

Den kommer dyka upp på någon mer inom kort! 😉

Hoppas att de tar in August Elebring också…så Klim, Kasper och han får lira ihop igen som de gjorde som 15 åringar…under Klims farsas ledning!
    Alla tre har 10 års erfarenhet på elitnivå, så kompetensen finns…tror det blir fantastiskt bra om man kan ”tota” ihop dem igen!!

”Agge” blir en utmärkt ersättare för Calle….till skillnad mot Calle är ”Agge” en duktig hörnskytt!

Känner på mig att Alexander Tarasenko blir ny tränare för Bajen… AVD gissning!

bajen-loveU4ever
    • 91

Varmt välkommen åter, Kasper!

Kasper Milerud tillbaka i Hammarby

Bäs
    • 634

Fint det… behövs lite morötter och tilltugg.

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 464

Ett nyförvärv presenteras i morgon!

Troligtvis Kasper!

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 464

God morgon GU!

Det är helt klart enligt BP att Milerud lämnar ”Pollness”!

…och att en flytt ”hem” till oss är högst trolig!

Bäs
    • 634

Magnus vore inte fel nej… den goa össköten.

Visar 25 inlägg - 51 till 75 (av 788 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.