Bajen, bara Bajen

• Detta ämne har 1,359 svar, 13 deltagare, och uppdaterades senast för 1 dag sedan av Bäs.
Visar 25 inlägg - 551 till 575 (av 1,360 totalt)
  • Författare
    Bäs
    • 1029

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 754

God morgon GU!

…nu är det mindre än en vecka kvar! 🙂

0
    Bäs
    • 1029

Man kommer väl vara sanslöst nervös på söndag… tur man är ”vuxen” och kan hantera situationer.

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 754

God eftermiddag GU!

Nu är det ”bara” en vecka kvar!

0
    Bäs
    • 1029

För första gången har jag tagit ett abonnemang på AS för att få se det man vill se. Man kan dela med någon då det går att vara 2 samtidiga inloggade mot ett konto. Valde månadsabonnemanget som inte har bindningstid för jag hoppas på att det blir med publik framåt sensommaren. Comhem har inget ”erbjudande” så det blev direkt mot dplay.

0
    Bäs
    • 1029

Ja, man är väl rätt optimistisk, i synnerhet efter förra årets avslutning och med de inledande cupmatcherna i år. Blir småjobbigt att inte kuna se matcherna på plats trots närheten. Har kollat lite på de där abonnemangen på DPlay. Det blir nog månadsabonnemang för min del. Pratade med Comhem och de har ingen ”deal” med dem. Funderar hårt på att lägga ner Comhem och bara köra mobil streaming. Har ju skaplig 4G-mottagning så det borde lira bra. Tycker man pröjsar för mycket för för lite… jag kollar bara på ett fåtal av alla jäkla kanaler man har.

0
    K.K..
    • 86

En vecka kvar till TV-matchen och man vet inget om hur lagen står sig mot varandra. Det som talar för oss inledningsvis att vi har en bred trupp som antagligen spelat ihop sig då omsättningen av spelare inte varit så stor.  Sedan tror jag att vi vinner mer än många andra lag på att ha fler byten än vanligt.

0
    Bäs
    • 1029

För 3 år sedan gick man hem skapligt nöjd

0
    Bäs
    • 1029

Få Robban tillbaka vore inte helt fel. Behövs minst 2 stabila där bak.

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 754

God middag GU!

Robban Rimgård lämnar Broberg och flyttar hem till stan… rimligtvis borde vi ligga bra till för en signatur!

0
    Bäs
    • 1029

Alltså, det är ju inte direkt så att det pirrar inför låtsläpp längre. För 30-40 år sedan var det lite spännande…

Ja, till nu då… nåt som kommer ligga på repeat ett tag.

0
    Bäs
    • 1029

Östersund hemma 14/6 – Elfsborg borta 18/6 – AJK hemma 21/6
    Så verkar inledningen se ut, tätt matchande från start. Inget annat var väl att förvänta sig om det ska bli något av med den här säsongen. Återstår väl bara att se hur länge det ska dröja innan man får se något live. Kan nog ta över sommaren gissar jag…

Klart som fan att de sett till att vi får ehmmaderby utan publik, men borta blir det vl med publik… lär väl bli samma med diffen också. Som straff för att vi inte kunde nyttja fördelen med hemmamacher i cupen.

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 754

…jepp, så är det!

Hittade ett annat rykte!
    Hammarby ser Dynamo Moskvas-försvararen Pavel Bulatov, som har ett förflutet i Vänersborg som ett alternativ till förstärkning…

0
    Bäs
    • 1029

Man måste nog säga ”Ond eftermiddag” om det stämmer…

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 754

God eftermiddag GU!

…och Alan skrev på för svinpälsarna! 🙁

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 754

God kväll GU!

Ryktet säger att Ilja Grachev skrivit på för Vänersborg!

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 754

…lite mer läsning om Hammarby Bandy och kommunisten! 🙂

https://www.bandyfeber.com/jag-kanner-mig-gronvit/

0
    Bäs
    • 1029

Hittade en sida med lite kul historik och bilder

bajenclubsofia.com

Ja, det vore inte helt fel om både Ilja och Alan väljer rätt kritar på. Förutom DPE och Sudden såklart…

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 754

God middag GU!

Alan Dzhusoev är lika förtegen som Ilja om vart han skall spela denna säsong!…vad det nu betyder!
    Klart i denna månad säger han…

Jag tänker så här…
    Är det ”dragkamp” mellan oss och ”packet” om Alan, så kan jag inte tänka mig att ”svinen” hade missat chansen att snabbt och offentligt visa att det ”blåst” oss på en supervärvning med en upphaussad presskonferens…
    Att det drar ut på tiden är till vår fördel återstår att se!

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 754

God morgon GU!

Ilja Grachev är väldigt förtegen om vilken han skrivit på för, men att han i a f haft kontakt med Hammarby!
    Det blir officiellt snart säger han…. Är inte vi ”sega” på att presentera nyförvärv?…i s f ligger vi bra till! 😉
    – Jag har haft två otroligt fina år i Hammarby och allt som har med organisationen och allt runt om med publik och så. Jag stänger inga dörrar för Hammarby. Jag har en bra relation med klubben.
    – Det är en väldigt fin klubb.

0
    Bäs
    • 1029

Synd det är en betalsida… 🙁
    (Såg att inlägget fastnat i gammal god ordning)

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 754
    Bäs
    • 1029

Det här är inget annat än vackert och så jäkla mäktigt. Körs på SVT kl 19 ikväll (sporten)
    Finns en lite kortare verion (ett par minuter) och en längre (6 minuter) en bit ner på sidan.

BFC.jpg (656×364)

La Marina ligger inte helt tillgängligt uppe i bergen… det är en del folk som varit där och hälsat på från Bajenleden. Häftig resa ändå… till den verkligheten.

La Marina karta

Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 754

God morgon GU!

Fick svar på ett mail och det är inte färdigvärvat ännu!
    …en defensiv och en offensiv spelare skall in och givetvis förlängning av ”de två”!

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 754

God morgon GU!

Max Bergström gör STORA steg uppåt i karriären efter uttåget med brorsan från Bajen…klar för Tillberga! 😉

…”Galotta-brorsan” vill ingen ha, verkar det som!
    Han jagar förtvivlat sponsorer till sin egen lön och vill tillbaka till VSK…men vill VSK det?
    Tror det var jävligt infekterat mellan honom och tränaren förrförra säsongen!

Inte ett knyst från Hammarby Bandy!
    …det borde inte vara färdigvärvat, då det saknas åtminstone två till i truppen förutom underskrifter från ”Sudden” och David!

0
Visar 25 inlägg - 551 till 575 (av 1,360 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.