Bajen, bara Bajen

Visar 25 inlägg - 26 till 50 (av 931 totalt)
  • Författare
    bajen-loveU4ever
    • 100

Så ikväll är det dags igen…

Vojne vojne…

Mujo utanför truppen då.han ej kan bestämma sig….

Rodic från start?

Bäs
    • 723

Jävla plåga, ge dig iväg och bara försvinn… blev ännu mer frustrerad när jag på twitter läste en lång text av Katten (capon i UB) som beskrev på ett sjukt bra sätt hur han plågas, genomlider och våndas utan att kunna göra ett skit åt det. Betydelsen av att se matcher på plats och inte i fänglese (soffan) och genomlida dåliga prestationer där och då, gapa när det blir mål och glädjas tillsammans. Hur betydelsefullt det är för många och som sagt att kunna påverka under matchen även om det långt ifrån alltid funkar som man vill, man har i varje fall försökt.

Rekommenderar att ta 10 minuter och läsa vad han skriver

https://twitter.com/katten99

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 553

God morgon GU!

Jepp …en ”förlust” är det!

Bäs
    • 723

Förlust kallar jag det…

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 553

…2-1 nu i 78 minuten!

Precis inbytte Klara Andrup gör sitt första mål i Bajen!

2-2 i 79 minuten! 🙁

2-2 SLUT

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 553

God eftermiddag GU!

Hammarbys damer gjorde 1-1  (Folkesson) efter 55 minuter på Kanalplan… full attack!

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 553

God morgon GU!

Saken är ju den att vi släppte in en massa skitmål förra säsongen också, men vi var fruktansvärt effektiva och satte alla våra målchanser, då spelade det ingen roll att vi drällde med bollen på mittplan och åkte på omställningar!

Denna säsong har truppen glömt hur man spelar fotboll och framförallt hur man gör mål!
    …men det vi har med oss från förra säsongen är ”mittplansdrället”!

Ruska om ordentligt i truppen mot Örebro!
    …bänka bort Bojanic, Kacaniklic, Tankovic, Sandberg, Widgren och Andersen i några matcher och låt dem inte komma in i spel överhuvudtaget!
    Sanningen är ju att hela det här gänget är totalt formlösa och har inte på plan att göra…..tar de detta på rätt sätt är de snart en tillgång igen!
    Gör de det inte, så har de inte i Bajen att göra!

Kalla hem de spelare vi kan som är utlånade och byt in dem istället…

Hittills är det väl endast våra målvakter, mittbackar och Ludwigsson som hållit oss kvar i de flesta matcherna …dvs 4 av 11!

Bäs
    • 723

Klarade av att se debacklet om än knappt, kändes tidsvis som en parodi och inte för att iffiff var bra utan för att vi var urusla
    Punkt

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 553

…klarar inte att se skiten längre!

Hur är det möjligt att i princip alla spelare från förra säsongen trupp går ner sig i kunnande och kvalitet till denna säsong, dessutom samtidigt?

Over and out!

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 553

God kväll GU!

Det är ju för fan pinsamt…det eviga jävla drällandet med bollen har kostat två mål i arslet!

Bedon
    • 47

Gomorron GU!

Idag vänder det! Kom ihåg var ni läste det först.

Och om det inte vänder så är det snart dags för bandy

Och handboll

Och futsal

Och jag som är färdigpluggad! Fan vad jag ska kolla Bajen!

//Fridens

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 553

God morgon GU!

Går tåget vid förlust idag?
    Det måste i a f till en exceptionellt segerrad under resten av säsongen om vi skall komma ikapp och gå förbi toppen av AS!

Bäs
    • 723

Skönt att höra att det är positiva tongångar till i vinter.

För övrigt så är det en ny dag i morrn, än jävligare att vi inte tog 3 pinnar i måndags när man ser kvällens resultat. Peking drar iväg igen…

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 553

God kväll GU!

Hammarby Bandy tackar av Stefan Karlsson för lång och trogen tjänst på hemsidan…så även jag!

…men engagemanget inom klubben fortsätter med en ny Karlsson! Stefans son Viktor är numer sportchef…fast jag tror ”farsans” ande vilar över sportchefsjobbet i a f!
    Tror ingen i Bandy-Sverige har bättre kontaktnät, än Stefan…så visst fan har ”junior” honom som någon slags ”mentor”!

Jag har haft lite mejlkonversation med Viktor och fått lite info!
    Han har först och främst fått till ett riktigt slagkraftigt lag…tycker personligen att vi är minst topp 4 med den här truppen!
    För kännedom, så kostar ”det lokala luftslottets” tre bäst betalda spelare mer i lön än hela Bajens trupp!

…han hintade om ”updates” framledes, vad det nu kan vara! 😉

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 553

God kväll GU!

…att åka på en kontring på övertid när man lyckats tagit ledningen och ”bara” skall spela av de sista minuterna är inget annat än för jävla dåligt!
    Davor räddar oss idag…och han var väl på straffen också! Rodic sätter nog sin chans om han haft några matcher i sig!

I ren ilska tillryggalades 2 varv i spåret, dvs 6 km….och jag tror att det fanns ett varv till, för så jävla irriterad var jag!

Bäs
    • 723

Piss och pest…
    Fan vad onödigt att släppa till den där konringen, men det är klart, de gjorde ju allt de kunde för att kvittera och om om inte fanns (Davor) så hade nog vi behövt göra åtminstone 3 för oavgjort idag. Men jag gläds aldrig åt en pinne om det inte innebär att vi tar guld på det…
    Märklig match, men gillar att bytena (Främst Rodic och Bojanic) gör så stor skillnad som de gjorde.
    Ännu mer retar det att om vi hållit 1-0 så hade vi passerat ett par lag som jag vill att vi alltid har bakom oss.

Bäs
    • 723

Ska bli intressant att se om spelet hänger kvar från i torsdags (var det väl?)
    Vi har så pass bred trupp att några förändringar i startelva+avbyt inte ska betyda något egentligen. Vi har ju knappt några toppspelare utan bara brett. Sen att vissa varit lite bättre än andra är en annan sak. Gäller att Billborn och c/o får ihop det bara så ska det lösa sig…

Får se vad man får käka upp av det här om några timmar.

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 553

God middag GU!

Davor i mål idag… David, Rikard och Aron borta!
    Energispelare som Rodic behövs på plan när det hackat lite i liret och vi missat otaliga målchanser, så jag tycker faktisk det är dags att han får lira på någon kant i anfallet från start!
    Tycker tex att Kacaniklic inte har någon form, så prova med Rodic istället!

Tycker Simon och Dennis är helt formlösa…Tim och Brito istället?

Inte vet jag vad som är rätt, men jag vet vad som är fel…eller var det möjligen tvärtom??? 🙂 🙂

Bäs
    • 723

Vidhåller att det är för tunnt i ”dam”laget, kunskapen och viljan finns kanske, men det saknas jävlar anamma. Alldeles för mång onödiga poängtapp utan egentlig anledning. Sen kan någon få förklara för mig varför tjejer så ofta skjuter ballongbollar med underskruv. Ser hellre en missriktad hård tåpaj eller ormfräsare om jag ska vara ärlig. Undantag finns såklart, men det är inte dem jag pratar om. Visst borde väl PPA (t ex) se det och borde de inte köra skottövningar där det är 10 snabba armhävningar om man skjuter med underskruv (=hela foten under bollen).

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 553

God eftermiddag GU!

Grattis ”syrran”! 🙂

…våra töser fick endast med sig ett X mot Kvarnsveden, vilket är en klar missräkning!

Vi borde vunnit med två-tre bollar!

…i övrigt lugnt!

Bäs
    • 723

Jag tycker man såg lite av det spel de hade förra hösten, hoppas det gav dem en lite skjuts ihop med att de lyckades vända och vinna.
    Ludde är och kommer vara en tillgång, han såg helt slut ut efter 75, men sen gav han allt i 20 till. Ska inte säga att jag älskar det, men gillar inställningen. Sen att han får göra ett snyggt nickmål, det var både han och Paulinho (och alla andra inkl. oss) värda.
    Kan vara precis den vinsten som gör att resten bara släpper.

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 553

God kväll GU!

Det gick ju vägen…men det bara måste bli nervöst på slutet!

”LuddeGurra” bäst på plan!

K.K..
    • 64

God kväll GU. Hoppas detta elände tar slut så man kan se Bajen på Söderstadion igen. Vi får hoppas att den negativa trenden vänder i morgon.

Bäs
    • 723

Tvillingklubbarna har ju en tur som är i det närmaste osannolik. I synnerhet de som förpestar vår tillvara.

Nog om det

I morrn vill jag se ett taggat Bajen, med drivet och kampen om varenda boll, återtag av tappade bollar och vunna andrabollar. Sen om det blir ett par baljor så gör det inget.
    Ja, det är mitt något blygsamma önskemål för 16/7 19-21

BAJEN ÄLTA NR 8
    • 553

God kväll GU!

Verkar som om Tankovic blir kvar säsongen ut…han vill väl lira med Z 🙂 🙂

Visar 25 inlägg - 26 till 50 (av 931 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.