Bajen, bara Bajen

• Detta ämne har 1,151 svar, 13 deltagare, och uppdaterades senast för 3 dagar sedan av BAJEN ÄLTA NR 8.
Visar 25 inlägg - 351 till 375 (av 1,150 totalt)
  • Författare
    Bäs
    • 859

Alltså, det är ju inte direkt så att det pirrar inför låtsläpp längre. För 30-40 år sedan var det lite spännande…

Ja, till nu då… nåt som kommer ligga på repeat ett tag.

0
    Bäs
    • 859

Östersund hemma 14/6 – Elfsborg borta 18/6 – AJK hemma 21/6
    Så verkar inledningen se ut, tätt matchande från start. Inget annat var väl att förvänta sig om det ska bli något av med den här säsongen. Återstår väl bara att se hur länge det ska dröja innan man får se något live. Kan nog ta över sommaren gissar jag…

Klart som fan att de sett till att vi får ehmmaderby utan publik, men borta blir det vl med publik… lär väl bli samma med diffen också. Som straff för att vi inte kunde nyttja fördelen med hemmamacher i cupen.

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 668

…jepp, så är det!

Hittade ett annat rykte!
    Hammarby ser Dynamo Moskvas-försvararen Pavel Bulatov, som har ett förflutet i Vänersborg som ett alternativ till förstärkning…

0
    Bäs
    • 859

Man måste nog säga ”Ond eftermiddag” om det stämmer…

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 668

God eftermiddag GU!

…och Alan skrev på för svinpälsarna! 🙁

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 668

God kväll GU!

Ryktet säger att Ilja Grachev skrivit på för Vänersborg!

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 668

…lite mer läsning om Hammarby Bandy och kommunisten! 🙂

https://www.bandyfeber.com/jag-kanner-mig-gronvit/

0
    Bäs
    • 859

Hittade en sida med lite kul historik och bilder

bajenclubsofia.com

Ja, det vore inte helt fel om både Ilja och Alan väljer rätt kritar på. Förutom DPE och Sudden såklart…

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 668

God middag GU!

Alan Dzhusoev är lika förtegen som Ilja om vart han skall spela denna säsong!…vad det nu betyder!
    Klart i denna månad säger han…

Jag tänker så här…
    Är det ”dragkamp” mellan oss och ”packet” om Alan, så kan jag inte tänka mig att ”svinen” hade missat chansen att snabbt och offentligt visa att det ”blåst” oss på en supervärvning med en upphaussad presskonferens…
    Att det drar ut på tiden är till vår fördel återstår att se!

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 668

God morgon GU!

Ilja Grachev är väldigt förtegen om vilken han skrivit på för, men att han i a f haft kontakt med Hammarby!
    Det blir officiellt snart säger han…. Är inte vi ”sega” på att presentera nyförvärv?…i s f ligger vi bra till! 😉
    – Jag har haft två otroligt fina år i Hammarby och allt som har med organisationen och allt runt om med publik och så. Jag stänger inga dörrar för Hammarby. Jag har en bra relation med klubben.
    – Det är en väldigt fin klubb.

0
    Bäs
    • 859

Synd det är en betalsida… 🙁
    (Såg att inlägget fastnat i gammal god ordning)

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 668
    Bäs
    • 859

Det här är inget annat än vackert och så jäkla mäktigt. Körs på SVT kl 19 ikväll (sporten)
    Finns en lite kortare verion (ett par minuter) och en längre (6 minuter) en bit ner på sidan.

BFC.jpg (656×364)

La Marina ligger inte helt tillgängligt uppe i bergen… det är en del folk som varit där och hälsat på från Bajenleden. Häftig resa ändå… till den verkligheten.

La Marina karta

Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 668

God morgon GU!

Fick svar på ett mail och det är inte färdigvärvat ännu!
    …en defensiv och en offensiv spelare skall in och givetvis förlängning av ”de två”!

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 668

God morgon GU!

Max Bergström gör STORA steg uppåt i karriären efter uttåget med brorsan från Bajen…klar för Tillberga! 😉

…”Galotta-brorsan” vill ingen ha, verkar det som!
    Han jagar förtvivlat sponsorer till sin egen lön och vill tillbaka till VSK…men vill VSK det?
    Tror det var jävligt infekterat mellan honom och tränaren förrförra säsongen!

Inte ett knyst från Hammarby Bandy!
    …det borde inte vara färdigvärvat, då det saknas åtminstone två till i truppen förutom underskrifter från ”Sudden” och David!

0
    bajen-loveU4ever
    • 127

I vår hall kan de träna först i aug-sep  , så isrinkar  får duga ett tag till…

Härligt att de är igång!

0
    Bäs
    • 859

Det är ju det där man hoppats slippa se längre… isträning på rink. Nåja, bra att de är ute och luftar lite mellan varven ändå.

0
    bajen-loveU4ever
    • 127

Mossberg och grabbarna på Stora Mossen!  😅😄

Publicerat av Hammarby Bandy Onsdag 20 maj 2020

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 668

God kväll GU!

Det var inte alls bra…August Elebring blir kvar i Uppsala och har skrivit på för UNIK.. 🙁

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 668

…nu hoppas man bara på två viktiga förlängningar, en eller två ryssar och August!
    Sen jävlar är vi på banan ordentligt skulle jag säga!
    …men oroas egentligen bara om vi har ordentlig täckning i finansieringen av vår nyförvärv!
    Om jag känner min gode vän rätt är han nog startklar med ett mail i frågan…info kommer 🙂
    Efter det trivsamma samkvämet med min gode vän och jag hade igår, så kom vi även fram till att ”packet” har endast tre spelare som är riktigt bra, Kalle Lempinen, E P och Patrik Sjöström…
    …resten är faktiskt bara en samling reliker med sin bästa tid en bra bit bakom sig och som tycks mest intresserade av en stadig lönecheck!
    Några ungdomar har de, men hur mycket speltid kommer de att få…när de ”selat” ut alla reliker?
    En massiv ekonomisk pyspunka önskas!

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 668

God eftermiddag GU!

I och med att vår bäste målskytt Ted B tidigt mer eller mindre fick ”kicken” och ”Pollness” kraschade ekonomiskt, så har jag och min gode vän anat att det kanske skulle vara möjligt att få Fager tillbaka där han hör hemma! Enda orosmolnet var ett kontrakt i Ryssland och givetvis svinpälsarna!
    …STOR heder åt både Mossberg och Fagerström för att de stod emot gnagarjävelns locktoner…för jag har svårt att se att de inte ”hört sig för”, då de varit på varenda en av världens bandyspelare! De har t o m frågat om X:et skulle kunna tänka sig att göra comeback i deras färger!

Förresten…heder åt ALLA som nobbar dem!

Idag kom hemsidan med det fina och viktiga beskedet…tack för det!

0
    bajen-loveU4ever
    • 127

Vila i frid, Börje.

0
    bajen-loveU4ever
    • 127

Nr 45 is back!   Härligt!!

Publikfavoriten tillbaka på Zinken

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 668

God kväll GU!

R I P Börje!

…så blev det Bajen i a f för Mossberg…jag trodde inte på det, men hade fel!
    Återstår att se om han kan leverera…

Fagerström presenteras i morgon enligt envisa rykten,,,

Jakten fortsätter på två ryssar…. Grachev och Dzhusoev enligt Bandypuls.

…men det är tunt bakåt ännu!
    Vill se en värvning av August Elebring…och gärna en till back, typ någon ung utvecklingsbar spoling!

0
    Bäs
    • 859

Börje Lundberg, den gamle materialaren har gått bort i följderna av cancer.
    En kul kille på Årsta och inte minst Söderstadion.

Vila i frid Börje!

xG

0
Visar 25 inlägg - 351 till 375 (av 1,150 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.