Bajen, bara Bajen

Visar 25 inlägg - 1 till 25 (av 1,333 totalt)
  • Författare
    bajen-loveU4ever
    • 153

Bra jobbat, riktigt kul och spännande!

Välkommen Alfred!

Anfallslöftet Alfred Rustas är klar för Bajen!

0
    Bäs
    • 1010

För övrigt så duger hesgoal långt, men eftersom det inte lär bli någon publik på ett tag så kör jag gärna en bättre stream för både borta och hemma. Om man delar så blir det ju bara en hundring i månaden.

Kan man stötta lite så gör jag gärna det. Det är en djungel det där digitala om man inte är inne i det.

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 740

God morgon GU!

STORT TACK till B ä S för hjälp med jävligt ”svåra grejer”! Farbrorn från Älta är rökt med allt ”datoriskt”!
    …med försök slå mig i att köra grävmaskin! 🙂 🙂

Hej Millen…trevligt att du hittat tillbaka!

0
    Bäs
    • 1010

Trevligt att höra av Millen, det är som att alla bara försvunnit… vilket alla inte har gjort, man bara ses inte som man brukar.
    Är så sjukt trött på pademier och dess effekter.

0
    Millen
    • 30

Long time no see passar sig nog här!

Hoppas att läget är bra med alla i dessa tider. Och att vi snart får se idrottsevenemang live igen!

Jag har skippat Discoverys helt i år. Kör ful-koll på hesgoal.com i stället då dom visar allt i fotbolls väg som Discoverys sänder. Oftast så plockas kommentatorerna bort från deras sändningar men det känns bara skönt… Men snacket ute på plan och publikljudet är som original sändningen.

Sedan huruvida dina prylar klarar av att leverera laggfritt låter jag vara osagt, men det krävs i vart fall bara ett internetabonnemang för att kolla…

+1
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 740

God kväll GU!

…hjälp mottages tacksamt!

Vill försöka utnyttja erbjudandet från ”parasiterna” innan månaden är slut! 🙂 🙂
    Mobilt bredband finns i kåken…men nollkoll på till vad! 🙂

0
    Bäs
    • 1010

Ja du hr Älta, teknik är ibland inte en så rolig grej.
    Ja, det låter i lägsta laget. Att live-streama ställer en del krav på såväl sändning som mottagning. Alla 3 värden är rätt låga med dagens mått och krav, svarstiden är ok ändå. Det viktigaste är nedladdningen och svarstid. Uppladdning är helt ok för det handlar ju om nedladdning av streamen. För normalanvändning brukar man räkna 1 tiondel i uppladdning av nedladdningen. Alltså du skickar ungefär en 10del av vad du tar emot. Svarstiden är den tid det tar att få ”svar” från den som sänder och där bör man absolut ligga på enta och inte 10-tal som i ditt fall. Svarstiden är dock det som är svårt att göra något åt, den är som den är oavsett hur hög överföringshastighet du abonnerar på (1000ms=1 sek), det kan däremot skifta när det gäller olika typer av anslutning.

Jsg gissar på att du har ett ADSL-abonnemang. Jag har både fiber och Comhem indraget i lägenheten. Har haft Comhem i massor av år och böt till fiber för ett par månader sedan. Med Comhem hade jag ungefär 300/10 mbit/sek och en svarstid på 1,5 ms. Nu har jag avsevärt högre 470/537 mbit/sek, 1,62ms men märker inte säskilt mycket skillnad mot det jag hade innan mer än att priset är lägre.

Jag gissar att du har Telia ADSL 30, det är uråldrigt minst sagt. Jag skulle kolla om det går att få mobilt bredband istället. Jag har halvtaskig signal på landet (med 3) men tillräckligt för att streama. Jag kan kolla åt dig, för jag tror inte det här är ditt område riktigt… 🙂
    Om du väljer mobilt bredband så kan du skrota fasta telefonen dessutom.

Det här borde kanske hamnat under dravel… för jag kände mig just som en dravlande nörd

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 740

God morgon GU!

Min fotbollsabstinens blev det inte mycket med…det gick bra att missa matchen…
    …men ändå, man vill ju se det ändå, så visst finns det lite abstinens!

Vad behövs för att få en vettig sändning?
    Hur är era sändningar?
    Vad har ni för grejer?

Enligt bredbandskollen.. Nedladdning 33,16 Mbit/s Uppladdning 36,91 Mbit/s Svartid 17, 47

…är detta för dåligt?

0
    K.K..
    • 84

God kväll GU! Nu är Mjällby avspelat och Gnaget nästa. En vinst och vi kan ses som ett topplag även om Gnaget inte tippas att handla på topp fem i år.

0
    Bäs
    • 1010

Såja, då prickar vi av den 3:an

0
    Bäs
    • 1010

Ja, gör om gör nytt (för framtiden) är väl ingen fel tanke alls.
    Att ha några (4-6 st) gamlingar med erfarenhet kvar är nog ett måste om man inte ska bygga från lägre serier. Kan vi behålla Sudden? Vad händer med den gode Adam? Blir han kvar i Jenisej eller kommer han hem till oss? Backbeståndet, där behöver vi garanater at minst 2 stabila.
    Det ultimata när det gäller ”de där” är att schweizaren tröttnar på at de inte levererar guld trots olja i maskineriet. Att samtliga klubbar protesterar på deras sätt att köpa sönder där priset mycket väl kan vara att bandyn kommer bli än mer en marginalsport som knappt omtalas förutom de ”festliga” finalerna…
    Tror det blir några tuffa år för sporten som sådan, inkluderat allt runt den tyvärr.

Har bara lite koll på syltorna här ikring och jag vet inte om jag ska medverka i spontarmarsch som det talas om eller om det blir soffan… lutar åt soffan eftersom jag ser att klockan är över 12 och jag har tvättid…

Ses med rena lakan

+1
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 740

Lite bandyinfo…
    Vi kommer nog tvingas satsa på att bygga ett nytt bandylag! De ekonomiska musklerna finns inte längre att värva toppspelare!
    Därför gillar jag att man värvat in 3-4 20-22 åringar med Bajen förflutet!
    …men man måste också behålla Elfving och Sudden en säsong till minst, då deras rutin behövs!
    Det behövs också ett nytänk med tränare…satsa på unga tränare som kan och vill förädla talanger och framförallt ger dem chansen!
    Just att matcha in unga spelare i laget har vi varit riktigt dåliga på…hoppas på ändring där!

De onämnbara svinen tillåts köpa sönder samtliga konkurrenter…så utbudet är klart begränsat på mer namnkunniga spelare!
    Det finns mycket talang och mindre namnkunnig kvalitet att finna i bandy Sverige, men man måste söka det också…vilket jag tror är på gång!
    Gidrup var inne på att bygga nytt och ge det några säsonger…typ samma resa som vi gjort i fotbollen!
    Jag hoppas att vi står redo med ett nytt ungt lag när ”korthuset” rasat samman…för det kommer göra det!
    Ser hellre ett homogent lagbygge, än ett spretigt lag med några stjärnor och utfyllnadsspelare!
    Tycker ”byn” är ett bra exempel som vi kan ta efter…
    …ett välorganiserat försvar och efter spelarmaterialet anpassat spel, inga megastjärnor, men lik förbannat är de med i guldstriden varje år!
    ”Hälsingbandyns tid” är förbi med ideliga hörnor, så numer spelar de en trevligare och roligare bandy!

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 740

God morgon GU!

Avstår helt Discoverys allsvenska, då jag ABSOLUT inte tänker pröjsa för deras skitsändningar en säsong till!

Är trött på att sändningarna laggar och ligger efter i 5-6 minuter varje halvlek!
    …vid påpekande är det mina grejer det är fel på, trots att allt är nytt och fungerar alldeles utmärkt i övrigt!

Finns det någonstans man kan se ”skiten” här i närheten…typ någon krog?

0
    Bäs
    • 1010

Trist att vi inte höll 90+, en pinne hade varit bra, mer för att iffiff inte fått 3 kanske.

0
    Bäs
    • 1010

Det här kändes ju inte så bra…

TT

Stjärnduon har gjort sitt i Hammarby.

Efter endast en säsong har Christoffer Fagerström och Daniel Mossberg valt att lämna bandyklubben.

Fagerström, som toppade lagets mål- och poängliga den gångna säsongen, kommer att spela för ryska Bajkal. Mossberg har inte gjort klart med någon ny klubb.

Inför säsongen presenterades duon som stora värvningar och att de skulle göra klubben till en utmanare i toppen – i stället slutade spelåret med att Hammarby blev elva och missade slutspel för första gången på 25 år.

0
    Bäs
    • 1010

Några timmar kvar till avspark. Alltid svårt därnere, men det ska det bli match om hoppas jag. Vi verkar ha ett ganska skönt flow i truppen och defensiven ser lite bättre ut än de senaste åren. Offensivt löser vi det om inte iffiff backar hem och det lär de väl knappast göra.

Premiärnerven vill inte riktigt sätta in… kollar cupmatchen som uppvärmning och vi leder med 1-0 och jag lyssnar mer på kommentatorerna än jag gjorde under matchen. Det är väääällldddiiggt mycket diffen som det pratas. Det ena bättre än det andra och Bajen har mest tur i allt de gör. Ah, de kommer aldrig lära sig.

0
    Bäs
    • 1010

Ja, trevligt, det blir nog ett lag av det till hösten… några förvinner och några kommer till. Det är väl så det ska vara.

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 740

God kväll GU!

Gifting från VSK klar för oss!

Niklas Gifting klar för Bajen

+1
    Bäs
    • 1010

Ja, det är bra det, då börjar åtminstone matchen lite 50/50

0
    bajen-loveU4ever
    • 153

Vi får hemmaplan.  =)

0
    Bäs
    • 1010

Ser det som 80-20 att vi kommer få åka till gbg och spela av den där matchen, men eller utan någon publik. Vårat track record är ju sådär där nere… dags att ändra på det kanske.

Lottning i Sportspegeln idag, börjar 19.00

0
    K.K..
    • 84

God eftermiddag GU! Cupeb har trots alla problem gått bra och vi är i final. men, på lördag börjar allvaret i Malmö. Äntligen.

0
    Bäs
    • 1010

Behaglig vinst kort och gott

0
    BAJEN ÄLTA NR 8
    • 740

God eftermiddag GU!

Det redde sig…. 🙂 🙂

…som väntat! 😉

0
    Bäs
    • 1010

Derbyn ska vara lite tuffare än andra matcher, gäller att hålla upp spelet lite mer bara. Gillar inte panikspelet i eget straffområde.

0
Visar 25 inlägg - 1 till 25 (av 1,333 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.