Svar till: Dravel och allt möjligt

BAJEN ÄLTA NR 8
  • 754

God kväll GU!
Det jag vänder mig kraftigt emot är den sektliknande rörelse det har blivit och att man MÅSTE tycka som dem annars blir man uthängd som ”klimatförnekare” och är också bannlyst från alla möjligheter att komma till tals i MSM…
…samtliga forskare som uttalar sig på SwebbTv är drabbade av ”sektens” stora inflytande över media, därav den helt ensidiga nyhetsbevakningen där man vinklar att för att passa sektens agendor!!
…i en så oerhört viktig fråga så måste man ha en öppen och saklig dialog där den numer strida strömmen av ”fake news” står mot vetenskaplig fakta och att alla möjliga scenarier vägs in och att samtliga får komma till tals utan att bli baktalade, uthängda eller förlöjligade av MSM! Samtliga måste få tala till punkt och lägga fram sina argument…
Jag vill skaffa mig en egen uppfattning och inte bli matad med vad storfinansens hårt styrda medier vill att vi skall få för uppfattning i dessa frågor!…
Gillar inte heller att våra politiker verkar helt sakna insikt i dessa frågor, utan man lallar med sekten s.k. ”sanningar” och mer eller mindre uppmanar oss att inte tänka själva, utan att ”svälj” allt och håll med allt som sägs/skrivs i MSM!!
De ytterst få kontrollfrågor våra politiker blivit utsatta för har de inte klarat av att svara på utan en massa svammel och svepskäl…en orsak till är att MSM:s journalister inte heller klarar av att ställa dem..eller vill ställa dem!

…för övrigt borde det lagstiftas om att politiker måste ha bott i ”särskilt utsatta bostadsområden” utan livvakter eller liknande i minst en mandatperiod innan de får ingå i en regering! 😉

0