Svar till: Bajen, bara Bajen

Bäs
  • 814

3 viktiga poäng och stensäkert. Utdelningen på våra chanser var inte långt ifrån 100%, då gör det inte så mycket att alla inte var på topp. Niko hade väl ett par lägen där han bommade rätt grovt. Det glädjer mig att Knickidick ser ut att vara lite mer bekväm och att Imad inte bara slänger iväg bollen mot mål utan verkligen spikar den. Bojanic är en viktig kugge och har en fantastisk doja som jag skulle vilja fick lite mer ”utbildning” av en viss Kennedy, men det är min våta dröm… tänk om det blev en riktig arvtagare. Aron hade nog gärna satt en strut han också.
Nä, det ser onekligen ganska bra ut och får bara vår defensiv spela ihop sig ordentligt så ska vi nog kunna klättra en del. Man ska inte ta något för givet, men med det här spelet borde vi damma av afc relativt enkelt. Många mål har vi ju inte varit direkt bortskämda med, men det blir lätt en vana. När vi möter en stabil defensiv så blir det nog inte så lätt och då måste vår defensiv funka. Nåt som en del verkar glömma är att vi kommer få såväl skador som avstängningar vare sig vi vill eller ej, då måste det finnas backup. I går saknade vi såväl Jeppe som Junior, 2 defensivspelare som gör skillnad.
Starkt att få ihop över 21′ mitt i semestern.

0