Svar till: Bajen, bara Bajen

Bäs
  • 860

Kollade matchen en gång till… stort utropstecken på Tanken!!!

Inom loppet av 15 minuter så har han 2 bra ganska fria lägen, ena skottet har inte landat än och det andra en halvmeter över. Nästa kanonläge tar ju deras målis med en handbollsreflexarm, det ska inte gå, för skottet är stenhårt och från ganska kort håll. Sen har han 2 räddningar på mållinjen och slutligen gör han ju kvitteringen. Även om det är mål som räknas så är det lika viktigt att stoppa bönder från att göra mål. Grym både offensivt och defensivt.

När det gäller övriga spelare tycker jag det är spridda skurar i både bokstavlig och bildlig mening… halvtaskiga insatser varvat med indianare och passningar på läppen. Lite för ofta tycker jag passningarna ligger för långt bak så de måste stanna upp ett anfall och fånga in bollen så hela motståndarlaget är framför bollen mest hela tiden och då blir det knepigt att hitta luckor.

Osis med Solheim, trist med avstängning på Odilon som inte får spela sin sista match. Lutar väl åt att det kan bli Kjartans sista match också. Blir intressant att se vad vi har för lag i juli när det sparkar igång igen. För på söndag är det derby och är de bara taggade så kan det gå precis hur som helst. Tungt med manfallet i backlinjen. Men jag hoppas att vi snör ihop första dryga tredjedelen med att glida ikapp något lag ovanför, men de här oavgjorda alltså, allvarligt, det är inte bra med en pinne när nästan alla framför och lika med oss tar 3.

0