Svar till: Bajen, bara Bajen

BAJEN ÄLTA NR 8
  • 637

God morgon GU!

Det pågår tyvärr en nedmontering av vårt fina bandylag, men det behöver inte vara av ondo…

Minns när jag började gå på bandy…Bajen med sin ständigt usla ekonomi visste inte ens om det skulle få ihop lag till seriestarten!

”Lillis” tränade och var tvungen att hoppa in och spela libero själv, så vi fick ihop ett anständigt lag av spelare som blivit över, typ! 🙂
Gustav Björkman, Oskar Jonsson, Richard Kock och Lasse Karlsson var drivande spelare…
Jeppe Eriksson, X:et, Davva, Eskhult, Kalle Spjuth  Robin Sundin, Martin Röing och Olov Englund var alla i Ryssland och när denna säsong började! Visserligen kom några av ”ryssarna” tillbaka under slutet av säsongen, men vi hade nog grejat kontraktet ändå…lätt med de vi startade serien med…

Kommer ALLTID minnas denna säsong som den absolut roligaste…vi torskade inte en hemmamatch i serien, men räckte inte till i slutspelet!
Andra lag hade det skitjobbigt att möta oss, trots våra klara brister i liret, men med en sjujävla inställning och en ”vimotvärldenmentalitet” så höll vi oss kvar och tog oss vidare till slutspel med marginal…trots att vi var totalt utdömda av den samlade expertisen innan seriestart!

Vad jag vill komma till är att det troligtvis är helt nödvändigt att bygga nytt…kanske är det dags att några går vidare, då jag tycker det gått lite i stå de senaste säsongerna!
Är övertygad om att det finns en ny ”Slang” uti Bandy-Sverige som vi kan odla till en ny världsmålvakt…Tror också vi förlorar Fager och Ilja och säkert några till…
Dock är det viktigt i nuläget att vi får behålla en stabil stomme…typ Robin, David, Felix,  Ivan och helst också någon av Adam och Jeppe!

Jag vet att man i Hammarby Bandy vill ha en billigare, bredare och utvecklingsbar trupp…orsaken är att truppen i år var två tre spelare för liten …vi hade en 11:a av världsklass  på banan, men på bänken var vi för få och vi fick gå alldeles för hårt på få spelare mot SAIK och det blev till slut ”soppatorsk” i tre raka mot VSK!
Jag har sett många unga spelare i både Tellus och andra lag som skulle passa in i Bajen…och jag vet att ”bra/etablerade” spelare hör av sig till Bajen varje säsong och vill lira med oss, så nyrekryteringen av bra spelare är inget som oroar mig nämnvärt…de finns ”därute” bara man letar!

Skall det bli ordning på torpet så måste vi köra ett ekonomiskt ”stålbad”, bygga en ny billigare trupp och nöja sig med hålla sig på rätt sida om slutspelsstrecket….tror att det är ett bra läge nu när den tänkbara ”stommen” fortfarande är vital och inte hunnit bli för gammal!

Jag kommer i a f var där och stötta oavsett…finns inget annat!

KÄMPA HAMMARBY BANDY!

0