Svar till: Bajen, bara Bajen

BAJEN ÄLTA NR 8
  • 833

God kväll GU!

Efter mail- konversation med en väl insatt person inom Hammarby Bandy finns följande att förtälja!

Det jobbas givetvis på förlängningar av David, Robin och Ivan!
Jag tror att de förlänger, men avvaktar vad som kommer in i spelarväg innan de ritar på s a s!
…det verkar ytterst osäkert med Folkesson som ”endast” väljer mellan att flytta hem till Örebro eller förlänga med oss, enligt BP!
Eftersom han inte nämns specifikt i mailet lutar det högst troligt åt ”hem”…tyvärr! Gillar verkligen hans kämpatakter!

Man jobbar också på några ”stjärnvärvningar”..vilka det är nämns inte, men gissningsvis borde Fager en av dem!
Någon på Villas forum nämner Fagerström, Mossberg och två ryssar…vad det nu är värt!
Jag tror inte på Mossberg av flera anledningar..för dyr och ”over the hill” och inget att satsa på och att få en 39- åring att pendla från Gävle/Sandviken hit tre-fyra gånger i veckan för match och träning? Nä…
…men de övriga är nog möjliga!
Man vill också fylla på med fler yngre spelare… gissningsvis från våra egna led, men som varit på drift i olika bandygymnasium!

Tyvärr lämnar Gidrup, men han lämnar i a f ett ”rent skrivbord” efter sig, enligt honom själv i intervjun i BP…
…d.v.s. att ekonomin är i fas och ”gamla synder” är bortstädade!
Jag hade helst sett att han var kvar…vi får hoppas att den nya ordförande är en person som ”håller i” slantarna och inte börjar om på ny kula med en massa vidlyftiga värvningar och chansar på satsningar med dålig täckning…
Vi kom ur stålbadet hyfsat ”hela” och jag vill inte att vi skall behöva göra ett nytt…tror inte heller vi får fler chanser med elitlicensen om vi börjar schabbla med stålarna igen!!

…that’s all for now!