Svar till: Bajen, bara Bajen

Bäs
  • 1136

5-1 talar sitt tydliga språk, men om sanningen ska fram så finns det en hel del som måste förbättras om det ska bli en toppsäsong i Allsvenskan. Kul at se några av de nya, kanske främst Gustav som var den som fick minst tid på plan tyvärr. Kändes knepigt med Bojanic så långt ner i plan, han kom inte alls till sin rätt där. Paulinho vill man ju helst ha på kanten, fast där gör ju Tanken sitt jobb. Jag skulle nog helst se ett skifte mellan dem om nu inte Paulinho växer in där vilket jag inte tar för otroligt.
Väldigt tunnt bakåt och det trots att Davor gör en riktigt bra match med flera avgörande räddningar. Man saknar ju en försvarsgeneral typ Paulsen. Widgren lär nog göra bättre matcher framöver och Sandberg vet vi att han gör det. Söderström kändes lite sådäräven om han inte direkt gjorde bort sig, men det kändes inte stabilt. Studtals rent flamsigt i defensiven främst i andra, men jag tar inte den halvleken riktigt på allvar… för när vi ledde med 4-0 så började det lattjas boll… klackar hit och dit i straffområdet istället för att spela ut bollen eller sätta en säker pass.
Men 5-1 som sagt… och Varberg är ju allsvenska i år även om de nog får det väldigt svårt.

Frågan som återstår är om Karlssons är fast i stormen eller ej… och hur länge?