Svar till: Bajen, bara Bajen

BAJEN ÄLTA NR 8
  • 644

God morgon GU!

Matchens oavgjorda resultat hade sina förklaringar…saknades gjorde David, Calle och Felix…dvs ordinarie backlinje!
Tidigt i matchen fick även Ivan kliva av efter en våldsam krock…det var inget fult, utan en ren olyckshändelse! Trolig hjärnskakning!
Jacob Bucht fick kliva ner i försvaret…vilket fick till följd att Adam fick spela nonstop och givetvis kroknade han lite på slutet!

…så att få ett kryss med 4 ordinarie spelare borta och i o m skadan endast 1 avbytare tillgänglig är väldigt bra!
Spelarna var totalt slutkörda och gick på knäna sista kvarten, men vägra vika ner sig!
Banan var regnvåt, svårspelad och inte minst tungspelad, så under dessa omständigheter är jag i  a f nöjd med resultatet…

Kul att de unga anfallarna får göra ”viktiga” mål… ”unge” Åström gör två riktigt fina mål…
Vi skapade tillräckligt för att vinna matchen, men det brister i skärpan framför mål!
….det där lilla ”medflytet” har inte infunnit sig än eller snarare så här vi inte förtjänat det ännu, men det kommer säkert!

Fortfarande inga hörnmål… men dessa borde närma sig i takt med alla missar!  😉

Nattsvart är det inte, men för tillfället känns det lite tunt med spelare…
… och det skall sägas att de som blivit tvungna att kliva ner och spela på ”de skadades platser” har tagit sitt ansvar och gjort det bra!
Bäst tycker jag att vår nye libro Fredrik Larsson gjort det… han var en bit ner i frysboxen förra säsongen, men har bitit ihop och kommit igen på ett riktigt bra sätt!
… det är bara en sak jag saknar och det är att Adam borde skjuta klart oftare istället för att passa hela tiden! Han tar sig till fina skottlägen mest hela tiden, men har ett uppdämt behov av att lägga dom där ”avgörande passningarna”!
Han har en jävla”bössa” men verkar vägra använda den, trots att han borde använda den jävligt OFTA!!

KÄMPA HAMMARBY BANDY!

0