Svar till: Bajen, bara Bajen

BAJEN ÄLTA NR 8
  • 712

God morgon GU!

Att vi håller på hyfsad nivå visade man i svenska cupen, då man kryssade mot ”allsmäktiga” Villa och ”fyll-Marcos” Bollnäs!
… men det blev ”soppatorska” mot Vänersborg!
Trolig orsak är bristen på att få träna anständigt och spela matcher på stor bana och försöka komma ikapp övriga lag, vilket var omöjligt när aktiebolaget var satt i konkurs och all aktivitet i klubbens namn var strängt förbjuden för att inte gå miste om lönegarantier innan konkursen var helt klar!

Givetvis har truppen blivit dränerad på toppspelare som ”Slangen”, Fager och Jeppe!
….vidare har Kalle S slutat igen, Robban R och Ilja G lämnat, så att förlora 5 -6 ordinarie spelare i förstauppställningen skulle vara förödande för vilken elitklubb som helst! Att de lämnade är givetvis inte bra, men även kanske helt nödvändigt för att Hammarby Bandy skall leva vidare!
Vet att Gidrup påtalade detta med att vi i första hand måste rädda klubben och rätta oss efter den budget vi vet vi förfogar över och att det är slut med tidigare styrelsers glädjekalkyler och budgetar som det inte fanns täckning för!
Nu kommer vi få ta några ”mellanår” för att få ekonomin på fötter, samt att vi får en nödvändig tillgång för överlevnad…dvs en hall!
Anders Gidrup har i a f mitt fulla förtroende att leda klubben genom det nödvändiga stålbad vi står inför!

Våra nyförvärv är 4 som VSK ratat på grund av sin taskiga ekonomi, men jag tror att de helst skulle velat behålla allihop!
Det är inga dåliga spelare, men inte heller särskilt ”namnkunniga”… möjligen Ted Bergström!
Samtidigt har samtliga vunnit titlar som SM -guld och cupsegrar med VSK, så de vet hur man vinner…
Vi har äntligen fyllt på med några talanger (David Jansson och våra två nya målvakter)
… tror också att samarbetet med Tellus är både bra och nödvändigt för oss, då vi kan ”låna in” spelare!
Pontus Nordenfors och Filip Åström är två sådana!
Slutspel är ett realistiskt mål, men knappast topp 4… Det kommer ta lite tid att spela ihop ett i princip nytt lag, men att det kommer bli bättre och bättre!

Det som däremot oroar är att truppen är alldeles för tunn och skadekänslig bakom startelvan! Truppen behövde utökas med ett par spelare till!
Sedan vet jag inte om Stefan K är rätt man att leda laget, då jag tycker hans spelidé är föråldrad! (Det var sällsynt trist att se Bajen lira med många och långa ur- vändningar de sista åren Stefan ledde laget) Har inte fått någon särskild uppfattning om någon spelidé denna säsong, då det verkar som man ”söker” och flyttar runt med några spelare på olika positioner…
Han har inte tagit något lag till några framgångar sedan vårat första SM guld..(snömatchen)
…det jag hoppas på är att Misjas spelidé fått honom och ”uppdatera” sina egna!
Tycker S K är en ypperlig sportchef, med sitt kontaktnät… men undrar om inte ”bäst före” som tränare är passerat för länge sedan, men han får hemskt gärna motbevisa mig!

Vi måste ge detta tid och nödvändigt tålamod…
Känner oerhört för bandylaget och våra fantastiskt trogna spelare som inte tvekade att förlänga… tänker på Calle, Elfving, Robin och Adam!
Några har blivit erbjudna fina kontrakt, men ”klubbhjärtat” gjorde att de avböjde!
Elfving av ”packet” och Adam av Bollnäs….gissa vem som ”storsponsrar” bägge?….”fyllpåsen Marco” såklart!
Hans plan var säkerligen att radera ut Hammarby bandy fullständigt och om detta hade lyckats…
…vad hade vi haft för lag utan dessa bärande spelare?

Så jag ville inte vara sämre än våra trogna spelare, så jag skrev också på ett kontrakt med Hammarby bandy om lite bidrag till verksamheten! 🙂 🙂
Om vår ”ryggrad” spelar vidare, så tror dom ju på detta och då gör jag det också!

KÄMPA HAMMARBY BANDY!

0